وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

به گزارش پلیس+10 - مهندس پارسایی در رابطه با مراحل صدور کارت هوشمند ملی، گفت: در تراشه کارت هوشمند ملی اطلاعات اولیه هویتی به همراه امضای الکترونیکی و اثر انگشت ثبت شده است و برخلاف تصور مردم اسناد، مدارک و دارایی‌های آنها در تراشه به ثبت نمی‌رسد. چرا که این مسائل در حال تغییر است و آن وقت باید تراشه هم تغییر پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: مانند همانند دنیا به سمت پایگاه‌های شبکه‌ای پیش‌ می‌رویم واین کارت‌ها ورودی‌هایی برای وصل شدن به شبکه‌های مجازی است و مأموریت اصلی این کارت‌ها شناسایی و تصدیق هویت ایرانیان در فضای عینی، سنتی و مجازی است.

مردم تا پایان سال 96 برای تعویض کارت ملی فرصت دارند

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: صدور کارت هوشمند ملی از سال 92 به صورت جدی آغاز شد و طبق مصوبه دولت همه کارت‌های قدیمی تا پایان سال 96 اعتبار دارد بنابراین عجله‌ای نیست هر چند که بسیاری از مردم درخواست صدور کارت هوشمند را داده‌اند.

پارسایی در مورد مراحل انجام ثبت‌نام و صدور کارت،‌ گفت: مردم می‌توانند به سایت پیش‌ ثبت‌نام مراجعه کرده و به صورت الکترونیکی پرداخت اولیه داشته و در نوبت‌گیری نوبت خود را ثبت کنند. پس از اعلام نوبت به مرکز مربوطه مراجعه کرده و در آنجا اسکن اثر انگشت داده و پس از آن به افراد پیامک داده می‌شود که برای تحویل کارت مراجعه کنند.

وی گفت: مشکلی برای ثبت‌نام از منزل وجود ندارد اکنون هم نوبت‌دهی سریع‌تر شده اما همچنان بخش صدور زمان‌بر است.

دلایل طولانی شدن مراحل صدور و تحویل کارت هوشمند ملی

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: در حال حاضر زمان پیش‌ ثبت‌نام تا مراجعه به دفاتر با گسترش ایستگاه‌ها اکنون در 50 درصد دفاتر بسیار کوتاه شده است اما زمان مراجعه تا زمان صدور کارت طولانی است و زمان دیگر از صدور تا تحویل کارت‌هاست که تا سال قبل به یک ماه رسانده بودیم  اما در انتهای سال به دلیل تنگناهای اعتباری و خرید کارت‌های خام با مشکل مواجه شدیم.

پارسایی افزود: البته امسال مشکل آن حل شده اما طولانی بودن زمان آن به دلیل تأخیر در ورود کارت‌ها بوده چرا که این کارت‌ها خارجی است در نتیجه مردم معطل شدند و هنوز این زمان جبران نشده است به طوری که افرادی که خرداد ماه تکمیل فرم کرده‌اند اکنون کارت‌شان صادر می‌شود و به تدریج به تیر و مرداد خواهیم رسید.

وی ادامه داد: اکنون زمان صدور و تحویل طولانی است، دلیل دیگر آن هم اطلاع‌رسانی برای یارانه‌ها در سال گذشته بود که مردم تصور کردند از کارت هوشمند ملی دریافت می‌کنند در نتیجه هجمه به دفاتر زیاد شد و ما با کاهش تعداد کارت مواجه شدیم اما در نیمه دوم سال مشکل حل شد.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: خط دوم صدور کارت نیز امسال راه‌اندازی می‌شود و قرار است تا پایان سال مدت زمان را به زیر یک ماه برسانیم یعنی 15 روز برای صدور و 15 روز برای تحویل کارت‌ها زمان صرف شود.

در صورت مفقود شدن کارت ملی، کارت هوشمند المثنی صادر نمی شود

پارسایی در مورد اینکه اگر کارت ملی افراد گم شده یا مفقود شده باشد آیا کارت هوشمند ملی آنها المثنی می‌شود، گفت: اگر افراد کارت ملی خود را گم کرده باشند و برای کارت هوشمند ملی مراجعه کنند کارت هوشمند آنها مانند کارت اصلی اولیه صادر می‌شود و المثنی نخواهد بود.

وی در مورد هزینه ثبت‌نام و صدور کارت هوشمند ملی، گفت: اگر مردم به دفاتر ثبت‌ احوال مراجعه کنند هزینه‌ای از اینها دریافت نمی‌شود اما اگر به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند در شهرهای بزرگ هزینه‌ای برابر با 9 هزار تومان از آنها دریافت می‌شود که ممکن است در شهرهای کوچک کمتر هم شود.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: این هزینه بابت اسکن شناسنامه، تکمیل مدارک، گرفتن تصویر و اثر انگشت است و به طور کلی در شهرهای بزرگ تا سقف 30 تا 31 هزار تومان هزینه ثبت‌نام تا صدور کارت هوشمند ملی است

مرتبط:

سایت ثبت نام و تعویض کارت هوشمند ملی یا کارت ملی

اطلاعیه ثبت احوال در مورد هزینه ثبت نام کارت ملی هوشمند

۲۳ آبان ۹۶ ، ۰۰:۴۲


معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کرمان تشریح کرد:    
آخرین تغییرات طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی    

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کرمان امسال را آخرین سال معافیت سربازی با اخذ جریمه ریالی دانست و گفت: ثبت نام طرح جریمه غیبت سربازی از مشمولان واجد شرایط فقط تا آخر سال ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قاسم اسدی ضمن تسلیت اربعین سرور وسالار شهیدان در مورد آخرین تغییرات طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی گفت: امسال آخرین سال طرح جریمه غیبت سربازی است و سال دیگر بحث پرداخت جریمه وجود نخواهد داشت؛ کسانی که تا سال ۹۶ هشت سال یا بیشتر غیبت دارند می توانند برای اطلاع از شرایط خرید خدمت سربازی به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کرده و برای خرید خدمت سربازی اقدام کنند.
معاون وظیفه عمومی استان کرمان اعلام کرد: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون هفت هزار و هشت نفر برای خرید خدمت سربازی خود مراجعه و به درخواست شش هزار و ۲۸۵ نفر از آنان که واجدالشرایط طرح مذکور بوده اند رسیدگی شده است.
وی تصریح کرد: طبق اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی ناجا، مشمولانی که توانایی پرداخت هزینه خرید خدمت سربازی را ندارند، می توانند به صورت قسطی، اقدام به خرید خدمت کنند. برای این امر، متقاضیان در ابتدا باید، یک سوم مبلغ جریمه خدمت سربازی را پرداخت کنند و مابقی به صورت قسط بندی برای آنان تقسیط می شود و در راستای آن می توانند از وام مربوطه استفاده کنند.
اسدی در خصوص مبلغ جریمه خرید خدمت سربازی افزود: کسانی که غیبت آنان از هشت سال بیشتراست با مدرک تحصیلی زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکترای عمومی ۴۰ میلیون تومان و دکترای تخصصی ۵۰ میلیون تومان مشمول این طرح شده و به ازای هر سال غیبت بیشتر از هشت سال ۱۰ درصد به مبلغ پایه نیز اضافه می شود.
اسدی افزود: طبق قانون نظام وظیفه برای خرید خدمت سربازی از مجموع جریمه مشمولان متاهل، پنج درصد و مشمولانی که دارای فرزند هستند، به ازای هر فرزند پنج درصد کسر می شود.
وی افزود: مشمولانی که به علت اخراج یا ترک تحصیل در دوران دانشجویی، مقطع تحصیلی خود را در دانشگاه به پایان نرسانده اند، تاریخ فراغت از تحصیلات آنها در مقطع قبل برای شروع غیبت محاسبه می شود و مشمولانی که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه نقدی یا اقساط، می توانند دراین خصوص اقدام کنند.
 معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان ضمن بیان اینکه اضافه خدمت مشمولان غایبی که تا ۲۲ بهمن امسال، خود را برای رفتن به خدمت سربازی معرفی کنند، بخشیده می شود؛ افزود: سربازان می توانند با در دست داشتن مدارک شخصی خود به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه و دفترچه اعزام خودرا دریافت کنند در ضمن افرادی که دارای هشت سال غیبت یا بیشتر از آن هستند اگر نخواهند از معافیت جریمه ریالی استفاده کنند می توانند ۲۲ بهمن ماه امسال خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند و مشمول بخشودگی اضافه خدمت شوند./ ل.ق

مطالب مرتبط:


مهلت ثبت نام جریمه سربازی برای هشت سال غیبت

عفو رهبری برای سربازان غایب و فراری دارای بیش از هشت سال غیبت

ارسال پیامک تعیین تکلیف متقاضیان پرداخت جریمه غیبت سربازی

۲۳ آبان ۹۶ ، ۰۰:۳۷

مواردی که باید سربازان فراری در هنگام درخواست گواهینامه رانندگی در دفاترپلیس+10 بیاد داشته باشند

مراحل دریافت گواهینامه رانندگی برای مشمولان غایب

به گزارش اخبار پلیس+10/ به نقل از اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ستادکل نیروهای مسلح با اجرای ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث موافقت کرد و در اطلاعیه ای اعلام داشت که مطابق مصوبه مجلس دریافت گواهینامه نیاز به ارائه مدرکی مبنی بر معافیت یا پایان خدمت ندارد.
بنابراین از ابتدای آذرماه کسانی که برای دریافت گواهینامه رانندگی به مراکز آموزشی و پلیس +10 مراجعه می کنند، نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر پایان خدمت و معافیت نخواهند داشت.
اجرای این قانون راه دریافت گواهینامه را تسهیل می کند و مشمولان غایب نیز می توانند جهت دریافت گواهینامه اقدام کنند.
بدین ترتیب مانعی بر سر راه دریافت گواهینامه رانندگی وجود نخواهد داشت و افراد می توانند با گذراندن دوره های آموزشی و قبولی در امتحان مربوطه، گواهینامه خود را دریافت کنند.
اما در این میان شرایط برای مشمولان غایب آنقدرها هم آسان نشده است، چراکه در صورت مراجعه برای دریافت گواهینامه، اطلاعات آن‌ها به عنوان مشمول غایب در سامانه ثبت می‌شود و نیروی انتظامی به راحتی می‌تواند محل زندگی این افراد را شناسایی کند.
در این ارتباط سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با مذاکره‌ای که با مجلس صورت گرفت و در تعامل با آن‌ها، تصمیم به اجرای ماده 54 قانون بیمه شخص ثالث گرفته شد، اما این موضوع نافی اجرای ماده 58 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی نیست.
وی افزود: نیروی انتظامی ضمن اجرای ماده 54 قانون بیمه شخص ثالث می‌تواند نسبت به شناسایی و دستگیری مشمولان غایب اقدام کند.
سردار کمالی تاکید کرد: تمامی مشمولان غایب می‌توانند گواهینامه دریافت کنند، اما با توجه به درج مشخصاتشان، شناسایی و دستگیر می‌شوند.

مطالب مرتبط:

شرایط اخذ گواهینامه رانندگی برای مشمولان غایب

تصویب طرح اخذ گواهینامه رانندگی بدون خدمت سربازی

طرح گواهینامه رانندگی بدون خدمت سربازی

۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۰:۴۴

به گزارش اخبار پلیس+10 تسنیم، سردار تقی مهری با اشاره به طراحی پلاک‌های ملی برای خودروهای نیروهای مسلح اظهار کرد: به دنبال پیگیری‌های انجام شده توسط پلیس راهور ناجا و برگزاری جلسات متعدد، ریاست ستاد کل نیروهای مسلح موافقت خود برای شماره‌گذاری خودروهای تحت اختیار نیروهای مسلح را اعلام کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: براساس توافقات انجام گرفته مقرر شد پلاک‌های ملی با نشانه‌های «ث»، «ز»، «پ»، «ف» و «ش» به خودروهای سازمانی نیروهای مسلح اختصاص یابد.

وی گفت: براین اساس پلاک ملی با حرف «ث» به خودروهای سازمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «ز» به خودروهای وزارت دفاع و پشتیبانی، «پ» به خودروهای نیروی انتظامی، «ف» به خودروهای ستادکل نیروهای مسلح و «ش» به خودروهای سازمانی ارتش اختصاص یافت.

سردار مهری اظهار داشت: با توجه به طراحی فرمت پلاک‌های ملی برای خودروهای در اختیار نیروهای مسلح از این پس پلاک‌های قدیمی نصب شده بر روی این خودروها با پلاک‌های ملی جدید جایگزین خواهد شد.

مطالب مرتبط:

هزینه شماره گذاری و پلاک کردن خودرو توسط ناجا

شماره پلاک شهرهای مختلف ایران

۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۰:۳۵

خبر جدید اخذ گواهینامه بدون کارت پایان خدمت

اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح درباره صدور گواهینامه رانندگی بدون نیاز به کارت پایان خدمت

ستادکل نیروهای مسلح درخصوص ابلاغ اجرای ماده 54 قانون بیمه شخص ثالث به نیروی انتظامی و گواهینامه رانندگی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است: بر اساس ماده 54 قانون بیمه شخص ثالث مصوب مجلس شورای اسلامی پیش بینی گردیده است که گواهینامه رانندگی که قبلا به استناد ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی صرفا برای دارندگان کارت پایان خدمت یا مسئولین تعیین تکلیف شده قابل صدور بوده، بدون نیاز به ارائه کارت پایان خدمت و معافیت صادر گردد. از سوی دیگر بر اساس ماده ۵۸ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب سال ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی، ناجا موظف به شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولین غایب می‌باشد.

از آنجایی که اجرای این مصوبه مجلس شورای اسلامی تعارضاتی با مواد ۱۰ و ۵۸ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی را به دنبال داشت، لذا ضمن تعامل با مجلس و برگزاری جلسات مشترک بین مجلس شورای اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح جمع بندی گردید که ناجا نسبت به اجرای ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث اقدام نماید، که البته اجرایاین ماده نافی اجرای ماده ۵۸ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی نخواهد بود.

لذا به ناجا ابلاغ شد ضمن فراهم نمودن مقدمات کار حداکثر از تاریخ ۹۶/۹/۱ نسبت به اجرای ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث مصوبه مجلس شورای اسلامی اقدام نماید. / ایلنا

مطالب مرتبط:

شرایط اخذ گواهینامه رانندگی برای مشمولان غایب

تصویب طرح اخذ گواهینامه رانندگی بدون خدمت سربازی

طرح گواهینامه رانندگی بدون خدمت سربازی

۲۰ آبان ۹۶ ، ۱۵:۳۶

ستاد کل نیروهای مسلح مقررات کسر خدمت فرزندان ایثارگران را ابلاغ کرد

در اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح آمده است: در اجرای بند «د» ماده 88 قانون پنج ساله ششم توسعه کشور و برابر توافق انجام شده فی مابین رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در طول برنامه پنج ساله ششم توسعه هر ساله تعداد حداکثر بیست هزار نفر از فرزندان ایثارگران که دارای بیشترین درصد جانبازی، آزادگی و رزمندگی هستند یا تجمیع امتیاز جانبازی، رزمندگی و آزادگی آنان به بالاترین امتیاز برسد، برابر ضوابط و فرآیند زیر از کسر خدمت بهره‌مند خواهند گردید:
1 - برای تعیین افراد واجد شرایط دارای اولویت برای هر سال، کلیه جانبازان، آزادگان و رزمندگان دارای فرزند ذکور خدمت نکرده، اعم از اینکه در سن مشمولیت باشند یا نباشند در تاریخ و مدت زمانی که به زودی از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام می‌شود، با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

۱۶ آبان ۹۶ ، ۰۰:۴۸

از آغاز آبان 1396 به گفته مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور طرح LEZ در تهران شروع شده است.دوربینهای ثبت تخلفات پلیس در محدوده زوج و فرد تهران همکنون در حال ثبت اطلاعات خودرو های فاقد معانه فنی هستند!!

سعید قیصر مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور و مدیر اجرایی معاینه فنی خودرو‌های کشور در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: دوربین های پلاک خوان در سطح شهر تهران نصب شده و این دوربین ها اطلاعات خودروهای فاقد معاینه فنی را برای صدور جریمه به پلیس ارسال می کنند.

وی در ادامه افزود: از زمان اجرای طرح LEZ که از اول آبان ماه سال گذشته اجرایی شد تاکنون حدود 2 میلیون خودرو توسط دوربین‌ها به صورت مکانیزه جریمه شدند.
مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور و مدیر اجرایی معاینه فنی خودرو‌های کشور در پایان عنوان کرد: با توجه به اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی در خارج از محدوده طرح زوج و فرد جریمه می‌شوند، طرح سراسری LEZ در حال اجرا است.
۰۹ آبان ۹۶ ، ۰۲:۱۱

معافیت دانش آموزان تا سن بیست سالگی است-سن مشمولیت دانش آموزان-

به گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا ، سرهنگ "نجف حمیدزاده" اظهار داشت: در سال جاری عده زیادی از دانش آموزان مشمول در سراسر کشور به دلیل عدم رعایت سقف سنوات مجاز تحصیلی در مقطع متوسطه، علی رغم کسب رتبه های برتر کشوری در آزمون های دانشگاهی، به علت صراحت آیین نامه اجرایی ، نتوانستند از معافیت تحصیلی در مقاطع دانشگاهی بهره مند شوند،لذا دانشجویان می بایست با برنامه ریزی مناسب در سنوات تحصیلی در نظر گرفته شده، مقطع تحصیلی خود را به اتمام رسانند تا برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر دچار مشکل نشوند.

وی افزود: طبق تبصره یک ماده 33 قانون خدمت وظیفه عمومی،حداکثر معافیت تحصیلی برای دانش آموزان تا سن بیست سالگی تمام می باشد و مهلت معرفی آنان برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی، حداکثر یک سال پس ازفراغت ازتحصیل می باشد.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: طبق ماده 13 آیین نامه اجرایی معافیت تحصیلی مصوب 91/8/29 هیئت وزیران،دانش آموزانی که در مهلت معرفی خود،یعنی بعد از 20 سالگی تمام ،فارغ التحصیل شوند، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را نخواهند داشت.

vazifeh.police.ir

۰۴ آبان ۹۶ ، ۰۴:۳۶