وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات
هزینه ثبت نام کارت ملی هوشمند
سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرده بود طبق دستورالعملی که در اختیار این سازمان قرار گرفته، هزینه تعویض کارت ملی بر اساس لایحه بودجه سال ۹۵دولت، مرحله پیش ثبت نام مبلغ۲۰ هزار تومان است که باید به صورت الکترونیکی پرداخت شود.
 
فرآیند صدور کارت هوشمند ملی شامل چند مرحله است که با مرحله پیش ثبت نام از طریق وب سایت www.ncr.ir آغاز می شود و مردم می‌توانند از هر مکانی مثل منزل و یا محل کار که به اینترنت دسترسی دارند، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای ثبت نام کنند. بعد از راستی آزمایی اطلاعات بیان شده ، یک کد رهگیری در اختیار شخص قرار می‌گیرد و در این مرحله شخص به دلخواه خود می‌تواند نزدیکترین زمان و دفتر پیشخوان دولت و یا پست را انتخاب کند.
گفتنی است بر اساس قانون بودجه امسال، مبلغ دریافتی در سایت ncr.ir همان ۲۰ هزار تومان است و بیش از این قابل دریافت نیست.
 
در مرحله تکمیل ثبت نام در دفاتر پیشخوان دولت و برخی دفاتر پستی از متقاضی تصویر زنده و اثر ۱۰ انگشت گرفته می شود و سپس اطلاعات آن به صورت خودکار و الکترونیکی به مرکز صدور کارت هوشمند ملی که در سازمان ثبت احوال کشور مستقر است منتقل می شود تا کارت شخص در نوبت صدور قرار گیرد.
 
معمولا اگر صفی وجود نداشته باشد از زمان دریافت اطلاعات از دفاتر پیشخوان یا پست تا زمان صدور کارت هوشمند ملی ۱۵ روز طول می کشد ولی الان به دلیل ترافیک ایجاد شده زمان، کمی طولانی تر است.
 
به محض اینکه کارت آماده شد یک پیامک (بدون هزینه برای متقاضی) به شخص ارسال می شود تا وی برای دریافت و فعالسازی کارت خود به مرکز اعلام شده مراجعه کند.
منبع: خبرآنلاین