وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

روش‌های استعلام خلافی خودروجهت پرداخت و اطلاع از جریمه های توسط افسران پلیس

استعلام خلافی خودرو به روش‌های مختلفی میسر خواهد بود و در مناطق خاص کشور، نیز تابع الگوهای بعضا متمایز است. به طور نمونه خلافی خودرو در منطقه آزاد کیش، از مسیر اینترنتی متفاوتی انجام می‌شود. به نظر می‌رسد که ساده‌ترین روش همین فرمول بالا استفاده از بارکد پشت کارت ماشین باشد، اما شما می‌توانید از هر یک از روش‌های زیر نیز برای دریافت خلافی خودروهای سواری، تاکسی یا حتی استعلام خلافی ماشین سنگین استفاده کنید:

استعلام خلافی خودرو

۱. استعلام خلافی خودرو از وب سایت پلیس راهور ۱۲۰

برای استفاده از این روش استعلام خلافی ماشین، به آدرس www.rahvar120.ir مراجعه کرده و در قسمت خدمات، به بخش استعلام خلافی خودرو راهور وارد شوید. در اینجا گزینه‌های مختلفی از جمله استعلام میزان تخلفات رانندگی، پرداخت الکترونیکی جرائم، استعلام نمره منفی رانندگی و … آورده شده است. با داشتن بارکد کارت ماشین، می‌توانید در اینجا، نسبت به استعلام و پرداخت یکجا یا تکی خلافی‌ها اقدام کنید.

استعلام خلافی خودرو از وب سایت پلیس راهور 120

۲. استعلام خلافی خودرو از طریق VIN با کد دستوری

استعلام خلافی خودرو با کد VIN و پیامک، بدون نیاز به اتصال به اینترنت بوده و تنها با وارد کردن کد دستوری خلافی خودرو #۱۱۰* می‌توانید به خدمات پلیس راهور وارد شوید. پس از آن در بخش استعلام خلافی ماشین، باید کد VIN خودرو خود را وارد کرده و مبلغ خلافی را مشاهده کنید. البته در این حالت می‌توانید در گزینه دوم، شماره شناسه قبض و شماره شناسه پرداخت خلافی‌ها را نیز به صورت یک به یک، دنبال نمایید. این شناسه‌ها برای پرداخت تکی خلافی‌های خودرو، به کار می‌آیند.

پیشنهاد مطالعه: کد تخلفات رانندگی

۳. استعلام خلافی خودرو از طریق پیامک

با استفاده از سرشماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ می‌توانید شماره ۱۷ رقمی VIN خودروی خود را وارد کرده و مبلغ خلافی را دریافت کنید. دقت داشته باشید که گاهی اوقات استعلام خلافی خودرو با پیامک و عملکرد این سرشماره خلافی خودرو با اختلال روبرو بوده و نمی‌توان مطمئن بود که همیشه پاسخگویی لازم را داشته باشد. به هر جهت استعلام خلافی خودرو با SMS از روش‌های رایج و محبوب میان کاربران به حساب می‌آید. در نظر داشته باشید که در هر صحنه تصادف نیز در صورت ایستادن در محل و سد معبر کردن برای سایر خودروهای عبوری، مرتکب تخلف راهنمایی و رانندگی شده و افسر به محض رسیدن، از این بابت شما را جریمه خواهد کرد. در واقع جدای این که بابت خسارت خودروی خود و مراجعه به شرکت بیمه برای دریافت خسارت و البته پرداخت فرانشیز بیمه، متحمل هزینه ای می‌شوید، در این محل به دلیل عدم تکان دادن وسیله نقلیه خود و سد معبر، به رقم خلافی خودرویتان افزوده می‌شود.

۴. استعلام حضوری خلافی ماشین

در صورتی که مایل به استعلام و پرداخت حضوری خلافی خودرو هستید، می‌توانید به یکی از دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و لیست خلافی ماشین را دریافت نمایید. لازم به ذکر است که در زمان فروش ماشین و انتقال سند یا برای ترخیص خودرو از پارکینگ‌های راهنمایی و رانندگی که نیاز به ارائه برگه خلافی صفر است، بهتر است که به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه نمایید. تنها در این صورت با پرداخت خلافی، بلافاصله استعلام جریمه ماشین شما صفر خواهد بود. در غیر این صورت با پرداخت خلافی از طرق دیگر، حداقل ۸ تا ۱۰ روز طول می‌کشد تا نتیجه استعلام خلافی وسیله نقلیه شما، صفر نشان داده شود. برای دریافت خلافی خودرو در مناطق آزاد، این رایج‌ترین روش به شمار می‌آید.

۵. استعلام خلافی خودرو بدون شناسه قبض و شناسه پرداخت (خلافی خودرو با بارکد)

برای پرداخت خلافی خودرو بدون شناسه قبض و شناسه پرداخت، کافی است که بارکد یا VIN خودرو را داشته و از یکی از روش‌های استعلام خلافی خودرو با بارکد ۸ رقمی (کد ۸ رقمی پشت کارت ماشین) استفاده کنید. به این شکل می‌توانید خلافی خودروی خود را بدون شناسه قبض و شناسه پرداخت، واریز و تصفیه نمایید.

۶. استعلام جرایم ماشین با کد ملی

لازم به توضیح است؛ از آن جایی که برای استعلام خلافی خودرو، به اطلاعات ماشین نیاز خواهد بود، امکان دریافت این لیست خلافی از طریق کد ملی چه در فرمول خلافی خودرو پیامکی و چه خلافی خودرو تلفنی وجود ندارد.

۷. خلافی خودرو با پلاک

خلافی خودرو با شماره پلاک ماشین از طریق شماره تلفن گویای ۸۸۲۸۸۸۸۸ فراهم شده است و شما می‌توانید پس از تماس گرفتن با این سرشماره، خلافی خودرو توسط پلاک را استعلام نمایید.

۸. خلافی خودرو با عابر بانک

خلافی خودرو با عابر بانک همراه با شناسه پرداخت و شناسه قبض میسر خواهد بود و شما می‌توانید به این روش قبض پرداخت خلافی را نیز همراه داشته باشید.

استعلام ریز خلافی خودرو

در بالا دیدیم که خلافی خودرو چگونه بگیریم. اما با دریافت خلافی خودرو، می‌توانید ریز جرایم را مشاهده کرده  و به صورت جزئی و ریز جرایم را دید و نسبت به پرداخت آن‌ها به صورت تکی یا کلی اقدام کنید. با در دست داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی‌های خودرو، امکان پرداخت آن‌ها از طریق عابر بانک یا دستگاه کارت‌خوان نیز وجود دارد. همین طور شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های استعلام و پرداخت خلافی خودرو چون اپلیکیشن ایرانی کار، این فرآیند را به شکلی ساده و بهینه به انجام برسانید. پس از آن امکان اقدام برای کم کردن خلافی خودرو نیز وجود خواهد داشت.

استعلام خلافی خودرو تاکسی

لازم به توضیح است که استعلام خلافی خودرو تاکسی نیز تفاوتی با جرایم خودروهای معمولی نداشته و جریمه تاکسی و مراحل استعلام و پرداخت آن ها نیز، کاملا مطابق با فرمول و قواعدی است که برای خلافی ماشین های معمولی و سواری دیدیم.

پرداخت خلافی خودرو

برای پرداخت خلافی خودرو می‌توانید به صورت یکجا یا موردی اقدام کنید. همین طور امکان تقسیط خلافی خودرو از طریق اینترنت نیز وجود خواهد داشت. امکان پرداخت از طریق وب سایت راهور ۱۲۰، اپلیکیشن‌های خلافی خودرو، عابر بانک یا حضوری در دفاتر پلیس ۱۰+ فراهم خواهد بود. دقت داشته باشید که ممکن است راهور ۱۲۰، خلافی خودرو جدید را در فهرست استعلام خلافی خود نشان ندهد. در خصوص این که خلافی خودرو کی ثبت می‌شود؟ چندین گزاره مختلف وجود دارد، اما باید گفت که در استعلام از دفاتر ۱۰+، تمامی خلافی‌های خودرو تا آن لحظه نشان داده خواهند شد.

پرداخت تکی خلافی خودرو

با انتخاب هر یک از موارد جریمه خودرو خود در وب سایت راهور ۱۲۰ یا اپلیکیشن ایرانی کار، امکان آن را خواهید داشت تا نسبت به پرداخت تکی خلافی خودرو اقدام کنید. همین طور اگر شناسه قبض یا شناسه پرداخت جرایم را داشته باشید، با استفاده از آن‌ها، امکان پرداخت تکی خلافی خودرو وجود خواهد داشت.

مهلت پرداخت خلافی خودرو

دقت داشته باشید که مهلت پرداخت خلای خودرو برای جرایم غیر از جریمه‌های ثبت شده توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی، یک ماه بوده و پس از گذشت این مدت، مبلغ جریمه دوبرابر خواهد شد. از این روی اهمیت زیادی دارد که به موقع نسبت به استعلام و پرداخت جریمه‌های رانندگی ثبت شده برای پلاک خودروی خود اقدام نمایید. البته پیش از پرداخت کامل خلافی، می‌توانید با استفاده از فرصت اعتراض به خلافی خودرو، در صورت امکان بخشی از جرایم دوبل شده را کاهش دهید.

با ثبت نام خلافی خودرو در یکی از اپلیکیش‌های استعلام و پرداخت خلافی، می‌توانید به موقع نسبت به جرایم رانندگی خود اطلاع پیدا کرده و پرداخت به موقع نیز داشته باشید. همین طور شما امکان درخواست خلافی خودرو دانلود را داشته و لیست کامل خلافی‌های وسیله نقلیه‌تان از طریق اپ‌های خلافی، ارائه خواهد شد. بدین ترتیب در بهترین زمان می‌توانید از فرصت کم کردن خلافی خودرو استفاده نمایید.

جریمه خودرو بالای ۳ میلیون تومان

توجه داشته باشید که اگر خلافی خودروی شما بالای ۳ میلیون تومان بوده و به پلیس راهور یا راهنمایی و رانندگی، به هر دلیلی خودروی شما را متوقف سازد، با مشاهده استعلام خلافی بالای یک میلیون تومان، نسبت به توقیف خودرو به دلیل خلافی بالا و هدایت آن به پارکینگ راهنمایی و رانندگی، اقدام خواهد کرد. به شکلی در پاسخ به این سوال که خلافی خودرو تا چد حد مجاز است؟ باید بگوییم که حداکثر رقم خلافی برای تردد در خیابان‌ها و مطمئن بودن نسبت به عدم توقیف خودرو، معادل ۳ میلیون تومان بوده و با رسیدن به این رقم، در واقع به منطقه سرخ وارد شده‌اید.

به علاوه در برخی از ایام سال نیز چون هفته ناجا، امکان بخشش خلافی خودرو در قالب حذف جرایم دوبل شده، وجود خواهد داشت و در صورتی که به موقع نسبت به پرداخت جرایم در این بازه، اقدام کنید، از طرح بخشودگی بهره‌مند خواهید شد.

همین طور بخوانید: تعویض پلاک خودرو

کلام آخر

در بالا مروری بر روش‌های استعلام جریمه ماشین و همین طور فرمول پرداخت جریمه ماشین داشتیم. البته در مورد خلافی موتور سیکلت در مقاله جدا به طور کامل صحبت کرده‌ایم. با استفاده از این روش‌ها (غیر از مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+) شما می‌توانید خلافی خودرو رایگان دریافت کرده و دیگر نیازی به پرداخت هزینه رایج که در مراجعه حضوری به دفاتر پلیس ۱۰+ داشتید، نخواهد بود. شما معمولا از کدام یک این روش‌ها برای استعلام گرفتن مبلغ کل یا ریز جرایم ماشین و پرداخت یکجا یا تکی آن‌ها اقدام می‌کنید؟ تجربیات و نظرات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت ایرانی کار در میان بگذارید.

سوالات پرتکرار خلافی ماشین

چرا با وجودی که خلافی ماشینم را پرداخت کردم، هنوز مبلغ جریمه را صفر نشان نمی‎دهد؟

در نظر داشته باشید که در هر یک از مدل‌های پرداخت خلافی خودرو (به جز حضور در دفاتر پلیس ۱۰+)، مبلغ خلافی پس از گذشت ۸ تا ۱۰ روز صفر خواهد شد.

آیا بدون اطلاعات کارت خودرو، امکان استعلام خلافی و پرداخت آن وجود دارد؟

خیر. حتما به اطلاعات کارت خودرو نیاز خواهد بود. حال فارغ از این که خلافی خودرو کارت قدیم یا جدید باشد، به اطلاعات کارت خودرو نیاز خواهیم داشت.

در صورتی که به اشتباه خلافی خودرو دیگری را پرداخت کرده باشیم، چه باید کرد؟

در این صورت باید به مرکز اجرائیات پلیس راهور مراجعه نموده و موضوع را پیگیری کنید.

پرداخت جریمه تخلفات تسلیمی چگونه است؟

با توجه به این که برای تخلفات تسلیمی شناسه قبض و شناسه پرداخت ارائه نمی‌شود، امکان پرداخت آنلاین آن‌ها وجود ندارد و باید به یکی از دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه شود.

آیا استعلام خلافی خودرو با کد ملی میسر است؟

خیر. امکان دریافت خلافی خودرو با کد ملی وجود ندارد.