وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات
حدود یک‌میلیون و ‌500 هزار نفر شرایط لازم را برای خرید سربازی دارند

سازمان وظیفه عمومی ناجا از پس‌فردا اقدامی را عملی می‌کند که حدود یک میلیون و 500 هزار شخص فراری از خدمت سربازی برای آن لحظه‌شماری می‌کنند؛ قرار است این سازمان از چهارشنبه پانزدهم بهمن، پیش‌ثبت‌نام از مشمولان غایبی که بیش از هشت سال غیبت داشته و هنوز تکلیف خدمت سربازی خود را مشخص نکرده‌اند، آغاز کند. ثبت‌نام از این افراد به مدت یک ماه یعنی تا پانزدهم اسفند امسال ادامه خواهد داشت؛ این در حالی است که مسئولان سازمان وظیفه عمومی تاکید می‌کنند مراجعه نکردن این مشمولان برای پیش‌ثبت‌نام گواهی است بر این‌که آنها تصمیم گرفته‌اند به خدمت سربازی اعزام شوند.

ابراهیم کریمی، جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفت‌وگو با جام‌جم می‌افزاید: پیش‌ثبت‌نام از پانزدهم بهمن تا پانزدهم اسفند از مشمولان صورت می‌گیرد. بنابراین افرادی که هشت سال یا بیشتر از آن غیبت دارند، برای ثبت‌نام باید به یکی از دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند.وی تصریح می‌کند: به مشمولانی که این شرایط را دارند، یک ماه فرصت داده می‌شود تا ثبت‌نام خود را انجام دهند، چون پس از اتمام این مهلت ما فرض را بر این گذاشته‌ایم که اگر شخصی ثبت‌نام نکند، تصمیم گرفته به سربازی برود و قصد ندارد جریمه پرداخت کند.

افراد جهت سوالات و برای کسب اطلاعات بیشتر با سامانه تلفن گویای سازمان وظیفه عمومی ناجا به شماره 096480 تماس حاصل نمایند .


*توضیحات کامل اینجا کلیک کنید

این در حالی است که هنوز رقم مشخصی برای جریمه مشمولان در نظر گرفته نشده و براساس اخباری که در گذشته منتشر شده می‌توان گفت، قرار است جریمه این افراد با توجه به مدت غیبت، مدرک تحصیلی و خارج یا داخل کشور بودن شخص بین 20 تا 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

کریمی با بیان این‌که بعد از ثبت‌نام نوبت به مرحله واریز جریمه‌ها می‌رسد، درباره هدف سازمان وظیفه عمومی ناجا از انجام این پیش‌ثبت‌نام در حالی که هنوز رقم جریمه‌ها قطعی نشده، می‌گوید: ما می‌خواهیم کار را شروع کرده و برای مشمولان پرونده تشکیل داده و شرایط آنها را بررسی کنیم تا پس از تصویب آیین‌نامه و ابلاغ جزئیات از سوی ستاد کل نیروهای مسلح رسیدگی به پرونده مشمولان طولانی نشود.وی ادامه می‌دهد: به این شکل زمانی که مبلغ جریمه مشخص شد می‌توانیم در مدت زمانی کوتاه و براساس شرایط متقاضیان مبلغ جریمه هرکدام را تعیین و به آنها ا علام کنیم؛ زیرا مقدار جریمه برای افراد با توجه به حضور در داخل یا خارج از کشور، مدرک تحصیلی و مدت غیبت متفاوت خواهد بود.

این در حالی است که مدتی قبل جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تعداد افرادی را که پرداخت جریمه شامل حالشان می‌شود یک میلیون و 500 هزار اعلام کرده بود که دست‌کم 27 و حداکثر 50 سال دارند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره زمان مشخص شدن مبلغ جریمه مشمولان عنوان می‌کند: منتظر مصوبه مجلس هستیم، وقتی نمایندگان مجلس میزان جریمه را مشخص کنند ما اطلاعات لازم را برای مشمولانی که ثبت‌نام کرده‌اند به وسیله پیامک و ایمیل می‌فرستیم. وی درباره مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام مشمولان توضیح می‌دهد: اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی و چنانچه شخص متاهل است، اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزندان خود را نیز باید ارائه کند. افزون بر این افراد می‌توانند با بازدید از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی www.vazifeh.police.ir اطلاعات بیشتری به دست بیاورند.

اخبار تکمیلی

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان غایب بدون نگرانی ثبت نام کنند، دریافت اطلاعات این افراد در تعیین مبلغ جریمه بر اساس تعداد متقاضیان، متاهلان دارای فرزند محاسبه شد و قابل انصراف است.

 سردار ابراهیم کریمی در تشریح جزئیات جریمه مشمولان غایب مبنی براینکه آیا مبلغ جریمه تعیین شده است، اظهار کرد: قطعا افراد باید در جریان میزان جریمه قرار بگیرند اما اگر ثبت نام افراد موکول به تعیین مبلغ شود، زمان، طولانی خواهد شد بنابراین به منظور بررسی شرایط و سرعت دادن به کار، ثبت نام را از تاریخ پانزدهم بهمن امسال آغاز کرده ایم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، افزود: اگر فرد غایب بعد از اعلام مبلغ جریمه، توانایی پرداخت را نداشته باشد می تواند پس از ثبت نام از پرداخت جریمه انصراف داده و به سربازی برود.

وی یادآور شد: عدم ثبت نام برای پرداخت جریمه به معنی درخواست اعزام به خدمت سربازی است و اگر افراد از این فرصت برای تعیین تکلیف استفاده نکنند، همچنان محدودیت و محرومیت اجتماعی برای آنان وجود دارد و این محدودیتها نیز از سال 94 بیشتر خواهد شد.

به گفته کریمی، راه اندازی سامانه یکپارچه سازی، منجر شده تا ارتباط سازمان وظیفه عمومی ناجا با دیگر سازمان ها بیشتر شود و از این طریق محرومیت های اجتماعی برای مشمولان غایب افزایش یابد ضمن آنکه هدف از این کار تعیین تکلیف غایبان است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه، مشمولان غایب حدود یک و نیم میلیون نفر هستند، افزود : مشمولان غایب که با احتساب سال 94 ، 8 سال و یا بیشتر غیبت داشته باشند، مشمول طرح پرداخت جریمه می شوند. بنابراین افرادی که 7 سال غیبت دارند و تا پایان سال 94، غیبت آنها به 8 سال می رسد، می بایست ظرف مدت یک ماه، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی در خصو ص مشمولان غایبی که در خارج از کشور هستند، گفت: این افراد باید مدارک خود را به کنسولگری یا سفارتخانه ایران در کشوری که در آن زندگی می کنند، ارائه دهند که این اطلاعات برای ما ارسال خواهد شد و یا از طریق بستگان درجه یک یا وکلای خود اقدام کنند.

کریمی یادآور شد: افراد غایب بدون نگرانی اقدام به ثبت نام کنند چرا که دریافت اطلاعات این افراد در راستای تعیین مبلغ جریمه براساس تعداد افرادی است که تمایل به پرداخت آن دارند و همچنین متاهلان و کسانی که دارای فرزند هستند، می باشد.

وی ادامه داد: غایبانی که اقدام به ثبت نام کنند، مدارک شان توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا بررسی می شود و چه بسا افرادی که مقررات دیگری شامل حالشان می شده اما به خاطر ترس از غیبت به ما مراجعه نکرده اند، شناسایی شوند.به عنوان مثال، فردی که فرزند معلول دارد می توانسته از معافیت استفاده کند اما به دلیل غیبت مراجعه نکرده اما ما بعد از بررسی مدارک دریافتیم که وی شرایط معافیت را دارد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، تصریح کرد: مشمولان فراری نیز که بیش از 8 سال از مدت فرارشان گذشته باشد، در شمول این مقررات قرار می گیرند.

سردار کریمی همچنین اعلام کرد: کسانی که قصد پرداخت جریمه را ندارند می توانند تا بهمن ماه خود را برای اعزام به خدمت معرفی و از بخشش اضافه خدمت استفاده کنند. مدت سربازی این افراد نیز 21 یک ماه است.

وی گفت: مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست تعیین تکلیف مشمولان غایب، عبارت است از اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مشمول، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی و اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزندان خود، درصورتی که متاهل بوده و دارای فرزند باشند این مشمولان می بایست به هنگام مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی برای ثبت درخواست خود، مدارک فوق را به همراه داشته باشند .

سردار کریمی تصریح کرد: هرگونه اطلاعات جدید در این خصوص و یا اطلاع رسانی در خصوص نقص مدارک افراد، از طریق پیام کوتاه به آنها اعلام خواهد شد و همچنین این افراد می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت وظیفه عمومی به نشانی www.vazifeh.police.ir مراجعه کنند و در جریان آخرین اخبار مربوط به تعیین تکلیف مشمولان غایب قرار گیرند . ( مهر )