وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

سرهنگ هویدا تزار،در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در مورد تعویض، المثنی و تجمیع گواهینامه، اظهار داشت: کسانی که برای امور فوق به دفاتر پلیس+10 مراجعه کرده و رسید معتبر دریافت کنند با رسید گواهینامه می‌توانند رانندگی کنند و اگر تصادفی صورت پذیرد بیمه ملزم به پرداخت خسارت است.

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور ناجا تصریح کرد: اما افرادی که در‌ آزمون آموزشگاه‌های رانندگی شرکت کرده و قبول شده‌اند و پرونده‌شان نیز تکمیل شده با رسید مدارک مجاز به رانندگی نیستند.

وی ادامه داد:‌این افراد تا وقتی که گواهینامه‌شان صادر نشده با برگه رسید مدارک نباید رانندگی کنند چرا که در صورت بروز حادثه به عنوان فرد فاقد گواهینامه تلقی شده و بیمه نیز خسارتی به آنها پرداخت نمی‌کند.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی به دارندگان گواهینامه توصیه کرد: به تاریخ اعتبار گواهینامه خود دقت داشته باشند و یک ماه قبل از اتمام مدت قانونی گواهینامه خود برای تعویض به مراکز پلیس+10 مراجعه کنند؛ چرا که اگر یکسال تمام از اعتبار گواهینامه بگذرد جریمه قانونی به آنها تعلق خواهد گرفت...

خبر سال 24 بهمن سال 1392

سرهنگ هویدا تزار در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، در تشریح مدت زمان تعویض گواهینامه‌های هوشمند اظهار داشت: گواهینامه افرادی که برای تعویض گواهینامه‌های خود به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده‌اند، ظرف مدت 1 ماه از زمان درخواست تعویض گواهینامه و ارائه مدارک برای متقاضیان صادر و به آدرس آن‌ها ارسال خواهد شد و این افراد با همان برگه رسید مدارک که 3 ماه نیز اعتبار دارد می‌توانند رانندگی کنند.

رئیس اداره صدور گواهینامه راهور ناجا با تاکید بر اینکه زمان 1 ماهه تنها برای افرادی است که نقصی در مدارک آن‌ها وجود ندارد، افزود: معمولا ارسال گواهینامه هوشمند برای افرادی که دارای نقص مدارک هستند طولانی‌تر می‌شود و در مواردی استثنایی افرادی که زمان صدور گواهینامه آن‌ها بیش از 3 ماه به طول انجامیده می‌بایست با مراجعه به دفاتر پلیس +10 اقدام به تمدید برگه رسید مدارک کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیستم صدور گواهینامه در تمامی دفاتر پلیس +10 به صورت آنلاین بوده و برای تعویض گواهینامه نیازی به مراجعه به محل صدور گواهینامه اولیه نیست.

نظرات  (۲۵)

سلام
من گواهینامه موتور سیکلت سال 66 گرفتم و بدلیل اینکه گم شده و خارج از کشور بودم از سال 76 انقضاء شده،برای گرفتن گواهینامه باید چکار کنم؟
ممنون از راهنمایی شما
سلام
خسته نباشید. 
من حدود پنج ماهی هست که گواهینامه اتومبیل ( پ3 ) را گرفته ام و الآن برای گواهینامه موتورسیکلت ثبت نام کرده ام ، بعد از اینکه در آزمون موتورسیکلت قبول شدم گواهینامه مرا می گیرند ، تا زمانی که گواهینامه جدید می آید می توانم با اتومبیل رانندگی کنم ؟ برگه سندی به من می دهتد یا خیر ؟
پاسخ:
سلام طبق این خبر بله مشکل نداره باز از دفاتر سوال کنید
سلام. گواهینامه ام در تهران صادر شده بود و مدتی است در شهرستان زندگی میکنم و از همان جا اقدام به تعویض آن نمودم. الان 5 ماه از روی آن میگذرد ولی بدستم نرسیده. چه کنم؟
قربانی-ضمن سلام و احترام به استحضار میرساند با توجه به سرقت خودروی اینجانب که منجر به سرقت گواهینامه اینجانب در سال 88 گردید اینجانب درخواست گواهینامه المثنی نموده ام و تا همین لحظه گواهینامه ای صادر نشده است! و تا کنون باتوجه به مراجعه مکرر به پلیس+10 و چندین بار تکمیل مجدد مدارک تا کنون صرفاً با برگه ارائه شده از طرف آن سازمان رانندگی نموده ام. قبل از سال نیز مجدد به آن پلیس+10 رجوع و پس از آن از طریق 1100 پیامک رسیدگی ارسال گردید که همچنان پس از پیگیری از آن سامانه عنوان "در انتظار رفع نقص" ارسال میگردد. لطفاً اینجانب را راهنمایی نمایید که در صورت تصادف و ارائه برگه منقضی شده آن دفتر اینجانب میبایست متضرر گردد یا ارگان صادر کننده آن. لطفاً قبل از ارائه اینگونه نظرات فرآیند داخلی خود را نیز بررسی و خطاهای احتمالی اینچنینی را رفع و رجوع نمایید. همچنان بعد این همه سال منتظر پاسخگویی خواهم بود. با تشکر قربانی
با سلام ودرود بر پیامبر گرامی بنده نظرم این است نه فقط به امریکا بلکه   به هیجیک از کشور های   دیگر اعتماد نکنیم حتا به روسیه فقط باید اعتماد به نفس داشته باشیم                                                                                                               
با سلام الان من سه ماه است که گواهی نامه دریافت کرده ام می توان در اتوبان و جاده ها رانندگی کنم اگر نمی توانم بعد چه مدت زمان قانونی قادر به رانندگی در اتوبان ها و جاده می باشم
باسلام الان 3 ماهه گواهینامه‌ گم کردم وبرای المثنی درخواست دادم خواستم ببینم گواهینامه قبلیم باطل شده؟
پاسخ:
بله در دفاتر پلیس باید پیگیر باشید بزودی اموزشش قرار میگیره
سلام من قبول شدم توی آزمون رانندگی و برگه بهم دادن میخواستم ببینم چند روزه گواهی نامه برام میاد؟؟؟
سلام من گواهینامه دادم تعویض رسید دادن گواینامم با اینه مخصوص ثبت شده ایا با رسید میتونم رانندگی کنم
۲۶ خرداد ۹۵ ، ۰۳:۰۸ خلیل الرحمن امیری
مدت سه ماه است جهت تمدیدگواهی نامه به پلیس+10شهرستانایرانشهرماجعه کردم ولی تاکنون خبری نیست وهیچگونه پیامکی برای من نیومده لطفا جواب دهید
۰۷ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۵۷ بهمن جمشیدی
با سلام من درتاریخ 23خردادماه 97 تقاضای گواهینامه المثنی کردممدت 2 ماه نه پیامک وخبری از گواهینامه ام نیست قبلآ ظرف 10 روز صادر شد سپاسگزارم راهنمایی فرماییید
سلام. واقعا چرا یک هفته مداوم پیام میده که گواهینامه شما رفته برای چاپ؟ مگه یه چاپ چه کاری داره؟ چرا مردمو اذیت میکنید؟ مردم گرفتارند
سلام. من13شهریورقبول شدم ولی گواهی نامه هنوز نیومده باید چطوری پیگیری کنم
۲۲ مهر ۹۷ ، ۲۰:۱۵ مقصود رمضانی
سلام من ۱۶مهر قبول شدم چن روز طول میکشه گواهینامه من صادر بشه
سلام. شما باید صبر کنی. زودش یک ماهه..
سلام من 25 شهریور درامتحان گواهی نامه قبول شدم تا الان گواهی نامه دستم نرسیده از کجا باید پیگیری کنم
سلام من 18 مهر رانندگی قبول شدم حدود بیست روزه میزنه در دست چاپ اصل امضایش بوده که شده یه چاپ گواهی میگه چقدر طول می کشه خاهشا پیگیر باشین من کلی الافی کشیدم که گواهی مو بگیرم که بتونم از ماشینم استفاده کنم.شما مردمو مسخره خودتون کردین.
سلام
من بیش سه ماه است که جهت المثنی گواهینامه اقدام کرده و رسید دریافت کرده ام اما تاکنون گواهینامه ام ارسال نشده است، چه مدت صدور گواهینامه المثنی زمان میبرد و اگر بیش از چهارماه و انقضای رسید مدارک بطول بینجامد آیا رسید برای رانندگی معتبر است یا باید آنرا تمدید کنم.
باسلام خسته نباشید برای تمدید المثنی گواهینامه اقدام کردم رسید هم دادن پیامک میفرستم میگه درخواست گواهینامه شما جهت بررسی به راهور ارسال شده
جریمه دیرکرد گواهینامه به ازای هر سال چقدر است
باشلام بنده گواهینامم مفقود شده فردا هم‌باید برم برا عمل همسر شهرستان سیستان ۱۴۰۰ کیلومتر را است سوال من اینکه باید چکار کنم ؟
باسلام من گواهینامه گم کردم ومتاسفانه هیچ گونه اطلاعاتی ندارم به پلیس ۱۰مراجعه کردم گفتن ثبت نشده رفتم شهرک ازمایش اونجا هم ثبت نشده بود بایدچکارکنم
سلام و عرض ادب
بنده با توجه به محدودیتی که دارم کاردان فنی شهرک آزمایش برام گواهینامه کد ۱۵ (دنده اتوماتیک و فرمان هیدرولیک) صادر کرد، ماشینم فرمان هیدرولیک هست اما دنده اتوماتیک نیس، تصمیم به تبدیل دنده اتوماتیک دارم منتها هزینه‌ش گرونه و برام مقدور نیس و از طرفی دیگه عیب گیربکس اتوماتی که بصورت دستی و غیر شرکتی باشه موتور ماشین رو به مرور زمان خراب میکنه.
اگه ماشینمو کلاچ برقی کنم از نظر قانونی و پلیس راهور ایرادی داره؟
هنگام تصادف بیمه دیه و خسارت پرداخت میکنه یا خیر؟
و اگه موردی دیگه‌ای هست بهم بگید تا بقیه دوستان هم مطلع بشند.
ممنون
سلام من گواهینامه. صادر شده ولی هنوز به دستم نرسیده میتونم رانندگی کنم یا خیر
پاسخ:
تا گواهینامه به دستتون برسه صبر کنید
۱۰ دی ۰۰ ، ۱۰:۰۹ جعفر رضایی
سلام من نون آور خانواده هستم سه ماهه پایه دو رو قبول شدم الان منتظر کارت هستم ک بیاد تا بتونم کار کنم میخواستم بپرسم تاکی باید منتظر بمونم بهتر نیس زود ارسال بشه تا زندگیم از هم نپاشه