وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

۳۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

در سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام، شهادت حضرتش را تسلیت می‌گوئیم و این ستون را به احادیثی از آن امام معصوم و مظلوم اختصاص می‌دهیم.
***
* کسی که در امور زندگی خود با اهل معرفت مشورت کند، چنانچه درست و صحیح عمل کرده باشد مورد تعریف و تمجید قرار می‌گیرد و اگر خطا و اشتباه کند، عذرش پذیرفته
است.
* از شوخی و مزاح بی‌جا برحذر باش چرا که نور ایمان را از بین می‌برد و جوانمردی و آبرو را سبک و بی‌اهمیت می‌گرداند.
* نسبت به همنوع خود خیر و نیکی داشته باش و سخن خوب و مفید بگو و تابع بی‌تفاوت و بی‌مسئولیت مباش.
* عالم و دانشمند را به خاطر علمش گرامی بدار و با او منازعه مکن و به نادان اعتناء مکن، اما طردش مگردان، بلکه او را جذب کن
و آنچه را نمی‌داند به او بیاموز.

منبع کیهان

۲۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری صداو سیما رئیس دانشگاه فنی حرفه ای کشور امروز در بازدید از مرکز فنی و حرفه ای شیراز از اجرای طرح سرباز تکنسین خبر داد وگفت: با توجه به این که دانشجویانی که در رشته های ناپیوسته تحصیل می کنند و باید خدمت سربازی را هم انجام دهند به سرعت و بدون انجام کار عملی وارد مقطع کارشناسی می شوند ، طرح سرباز تکنسین در آینده نزدیک در سراسر کشور اجرا می شود .

مسعود شفیعی افزود: در این طرح دانشجویان فنی دو سال تحصیل کرده و پس از آن دو سال در خدمت تولید و اشتغالزایی قرار گرفته و در مراکز صنعتی کار عملی انجام می دهند .

به گفته وی در این طرح دانشجویان دو سال دیگر نیز در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل می دهند.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای کشور در ادامه از اجرای طرح توسعه رشته های فنی بر اساس نیاز جامعه خبر داد .

به گفته وی با مذاکراتی که با وزارت علوم ،تحقیقات و فن آوری انجام شده است از این پس طرح توسعه رشته های فنی بر اساس نیاز جامعه اجرا می شود .

۲۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۰:۰۳

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از اضافه شدن وضعیت جدیدی به چراغ های راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: از این پس در سه ثانیه آخر چراغ قرمز، چراغ زرد نیز روشن خواهد شد.

مهدی یدی همدانی درباره مصوبات نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در سال ۹۴ گفت: در این جلسه ضوابط نحوه بهره برداری، اجرا و مطالعه چراغ های راهنمایی و رانندگی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا بسیاری از ابهاماتی که در کشور درخصوص عملکرد چراغ های راهنمایی و رانندگی وجود داشت کاملا شفاف سازی شد.

وی افزود: از سال ۱۳۵۴ کشورمان رسما کنوانسیون وین در مورد عبور و مرور در جاده ها و علائم راه ها را پذیرفت است؛ همچنین بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی کشورمان تابلوها، چراغ های راهنمایی و رانندگی و خط کشی ها باید مطابق این کنوانسیون باشد.

وی تاکید کرد: برخی موضوعات در مورد چراغ های راهنمایی و رانندگی مشخص نبود و بعضا ناهماهنگی هایی بین شهرداری ها و پلیس راهنمایی و رانندگی وجود داشت که آسیب آن متوجه شهروندان می شد. بر همین اساس دستورالعمل مربوط به چراغ های راهنمایی و رانندگی در آخرین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و وظایف شهرداری ها، پلیس راهنمایی و رانندگی، سازمان استاندارد و سایر دستگاه هایی که در این حوزه نقش دارند در ۴۲ ماده مشخص شد.

۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۳۶

 محمدرضا کردلو: اطلاعیه‌های گهگاه سردار کمالی در رابطه با وضعیت سربازی، گوش‌های مشمولان نظام وظیفه را تیز می‌کند. ماه پیش بود که خبر 21ماهه شدن طول دوره سربازی که قبل از سال 94 به 24 ماه افزایش یافته بود، اعلام شد. جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح البته با اضافه کردن تبصره‌ای به این اطلاعیه، کاهش طول مدت سربازی برای متاهلان را ملغی اعلام کرد، چراکه به گفته وی با توجه به اینکه سربازی 21 ماه شده است هیچ‌گونه کسر خدمتی به سبب داشتن همسر و متأهل بودن به مشمولان و سربازان داده نخواهد شد. روز گذشته اما خبر تدوین شرایط ویژه سربازی برای افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور باعث شد مشمولان وظیفه با امید بیشتری به مساله 21 ماه سربازی فکر کنند.  دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان گفته است: خوشبختانه در چند سال گذشته شرایط انجام خدمت وظیفه تخصصی برای افراد تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان (مانند برگزیدگان المپیادها و برگزیدگان کنکور) فراهم شده بود و این افراد، پس از گذراندن دوره آموزش سربازی، الزامی به حضور تمام وقت در پادگان‌ها نداشتند و با اجرای موفق یک پروژه تحقیقاتی مورد نیاز دستگاه‌های دفاعی و دولتی، کارت پایان خدمت خود را دریافت می‌کردند. صاحبکار در توضیح طرح تدوین شده می‌گوید: با توجه به تجربیات گذشته، شیوه‌نامه‌ای تحت عنوان «دانش‌آموختگان برتر فناور» تهیه شده است تا افراد کلیدی و کارشناسان خبره شرکت‌های دانش‌بنیان هم در صورتی که امتیاز لازم در زمینه پژوهش و فناوری را کسب کنند، بتوانند از خدمات نظام وظیفه تخصصی استفاده کرده و با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و بنیاد ملی نخبگان، به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی شوند.
سردار کمالی نیز روز گذشته در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها درباره  قانون پروژه‌های کسر خدمت سربازی بنیاد نخبگان نیروهای مسلح اعلام کرده است این مصوبه کماکان به قوت خود باقی است و قرار است در سال جدید نیز اجرا شود.

۲۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۲:۰۰

مصطفی قنبرنژاد افزود: شهروندان تنها از طریق 14دفتر خدمات الکترونیک شهر که کد و نشانی آنها بر روی وبگاه شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir درج شده است می توانند نسبت به دریافت آی دی کارت ها خود اقدام کنند.

از اول اردیبهشت سال جاری تنها همین 14 دفتر نسبت به دریافت مدارک تکمیلی واجدین شرایط دریافت آرم طرح ترافیک اقدام کرده اند.

مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: متقاضیان واجد شرایطی که پس از 15 اردیبهشت مدارک خود را در دفاتر خدمات الکترونیک شهر تکمیل کرده اند برای دریافت آی دی کارت های خود می توانند به همان دفاتر مراجعه کنند.
۲۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۱:۰۳

با توجه به اتمام مهلت مقرر موسسه‌ مالی اعتباری میزان و عدم توانایی آنها در پرداخت حقوق مردم هر ۳ عضو هیئت‌ مدیره این موسسه از روز شنبه در اختیار دستگاه قضایی هستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: نیازی به مراجعه مالباختگان به دادگستری و تشکیل پرونده از ناحیه افراد نیست و مردم مطمئن باشند که دستگاه قضایی وظیفه قانونی خود را در جهت حفظ حقوق آن‌ها انجام می‌‎دهد.
گفتنی است مقامات قضایی به افرادی که در این ماجرا به دنبال آشوب و یا تخریب اموال عمومی و خصوصی مردم هستند هشدار داده و گفته‌اند این اموال متعلق به مردم و یا سپرده‌گذارانی است که وجوه خود را در برخی موسسات به امانت گذاشتند و در صورتی که افرادی بخواهند اقدام به آشوب و یا اخلال در نظم عمومی کنند، با قاطعیت تمام برخورد می‌شود و دستگاه قضایی در این گونه جرایم هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت.
شایان ذکر است مدیران تعاونی‌هایی که هم‌اکنون با عناوین به اصطلاح موسسه مالی و اعتباری فعالیت می‌کنند باید مجوزهای قانونی لازم را کسب کنند و یا تلاش‌های خود را برای ادغام با یک بانک انجام دهند تا مردم گرفتار چنین مشکلاتی نشوند.

منبع کیهان

۲۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۰:۲۸

ستاد کل نیروهای مسلح طی ابلاغیه شماره 45018/1/40/1 مورخ 1394/1/25 ضوابط و مقررات افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران نیروهای مسلح در سال 94 را به شرح زیر ابلاغ نموده که با تلاش مسئولین و کارکنان معاونت محاسبات حقوق و مستمری سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، این افزایش در حقوق فروردین ماه مشترکین اعمال گردید.

بر اساس این گزارش؛ در افزایش حقوق سال جدید، حق تأهل: 1/114/560 ریال، حق اولاد:  288/960 ریال، هدیه ازدواج :  8/944/000 ریال، کمک هزینه تدفین:  8/944/000 ریال، حداقل حقوق: 9/000/000 ریال تعیین شده است.

گفتنی است؛ حقوق فروردین ماه مشترکین سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، با اعمال افزایش 14 درصدی سال 94، در تاریخ 94/1/27 به صورت هم زمان توسط بانک های عامل سپه، کشاورزی و مؤسسه اعتباری کوثر واریز گردید.

۲ نظر ۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۰۱

برخی از رانندگان به علت جهل به قانون از صحنه تصادف فرار می کنند، جهل به قانون و ترس از آن باعث می شود تا افراد هنگام تصادف اقدام به فرار از صحنه تصادف کنند. بسیاری از رانندگان چون از عواقب کیفری تصادفات منجر به جرح و فوت می ترسند از صحنه فرار می کنند. در صورتی که حتی تصادف منجر به جرح و فوت نیز نیازی به فرار ندارد. رانندگان موظف هستند تا تکالیفی را در هنگام تصادف رعایت کنند که در صورت فرار از صحنه جرم، آنها نسبت به رانندگانی که در صحنه می مانند بیشتر می شود.

تصادف منجر به مرگ بدون داشتن گواهینامه در قانون قتل عمد نیست و باور غلط رانندگان باعث فرار این افراد از صحنه تصادف می‌شود. براساس ماده 21 قانون بیمه کشور در صورت تائید اصالت بیمه نامه از سوی بیمه گذار مراجع قضایی و دادسراها می توانند از بیمه نامه به عنوان وثیقه البته تا مبلغ قید شده در آن استفاده کرده و فرد نیز می تواند با سپردن بیمه نامه از بازداشتش جلوگیری کند.

ماندن در صحنه تصادف و کمک به فرد مجروح از موارد تخفیف در مجازات است. قانونگذار برای متخلفان، مجازاتی در نظر گرفته است و طبق ماده 714 قانون مجازات اسلامی چنانچه، بی احتیاطی یا بی مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده منتهی به قتل غیرعمد شود راننده متخلف به خاطر بی احتیاطی در رانندگی به 6 ماه تا 3 سال زندان و پرداخت دیه به اولیای دم – در صورت مطالبه – محکوم می شود.

اما مورد دیگری که قانونگذاران برای مرتکبین تخلفات رانندگی در نظر گرفته اند این است که متخلف باید هنگام تصادف به مصدوم یا سانحه دیدگان کمک کند و او را بلافاصله به مراکز درمانی برساند و یا از ماموران انتظامی و امدادی کمک بخواهد.

طبق ماده 714 قانون مجازات اسلامی چنانچه، بی احتیاطی یا بی مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده منتهی به قتل غیرعمد شود راننده متخلف به خاطر بی احتیاطی در رانندگی به 6 ماه تا 3 سال زندان و پرداخت دیه به اولیای دم – در صورت مطالبه – محکوم می شود

۱۷ نظر ۲۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۲۷
هر شخصی که حداقل دارای سه ماه اقامت از یک کشور خارجی باشد، می تواند اتومبیل گذرموقتی را از آن کشور به ایران بیاورد و بعد از اتمام مدت تردد نیز باید حتما خودرو را از ایران خارج کرده و ...

اتومبیل گذر موقت

این خودروها به چه صورت وارد کشور می شود؟ مدت زمان تردد آنها در ایران چقدر است؟ شرایط واردات آنها چگونه است؟

برای یافتن پاسخ این پرسش ها، این نوشته را بخوانید .

 پلاک گذرموقت در ابتدا برای افرادی در نظر گرفته شده بود که قصد داشتند برای مدت زمان کوتاهی با اتومبیل خود به ایران سفر کنند. تعیین مدت تردد آنها در کشور به عوامل مختلفی بستگی داشت و گاهی اوقات تحت شرایط خاصی این مدت تمدید می شد اما بعدا عده ای از هموطنان تصمیم گرفتند که از این رویه به عنوان یک تفریح و تجارت سودآور استفاده کنند!

 قضیه از این قرار است که خودروهای گذرموقت مشمول قانون پرداخت عوارض گمرکی نیستند، بنابراین بعضی ها به این فکر افتادند که اتومبیل های خاص و مورد علاقه شان را از این طریق با قیمتی مناسب و البته مدت زمان محدود، به کشور وارد کنند و همین امر موجب شد تا تعریف و کاربرد پلاک گذرموقت در ایران، دچار تغییرات زیادی شود...

۲۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۰۷

مراحل سند زدن خودرو

بعد از مشخص شدن سلامت و اصالت خودرو، مرحله بعدی مراجعه به یک مرکز تعویض پلاک است. در این مرکز پلاک فروشنده از روی خودرو جدا می‌شود و پلاک خریدار روی خودرو نصب می‌شود. البته در مرکز تعویض پلاک به دلیل استعلامی که از خودرو صورت می‌پذیرد، دزدی بودن یا نبودن آن مشخص می‌شود. همچنین اگر آن خودرو تصادفی جرحی یا پرونده قضایی داشته باشد هم به این واسطه مشخص می‌شود. 
مرحله بعدی مراجعه به دفترخانه است. مرکز تعویض پلاک برای دفترخانه گواهی‌ای مبنی بر تعویض پلاک صادر می‌کند و بعد از آن خریدار و فروشنده هر دو به دفتر اسناد رسمی مراجعه می‌کنند و سند انتقال قطعی تنظیم می‌شود. 
در اینجا خریدار که فرم نقل‌و‌انتقال را دریافت کرده است، دو ماه فرصت دارد که به دفترخانه مراجعه کند، بنابراین قبل از اینکه این مهلت تمام شود حتما آن را به دفترخانه ارائه دهید؛ زیرا در غیر این صورت باید بار دیگر به مرکز تعویض پلاک بروید. 
یک نکته مهم که خریدار باید به خاطر داشته باشد این است که برگ سبزی که نیروی انتظامی صادر می‌کند، سند مالکیت نیست و حتما خریداران خودرو باید بعد از تعویض پلاک، برای گرفتن سند قطعی خود به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند در غیر این صورت مالک نخواهند بود.

۲۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۲۷