وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

۴۰ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

استاندار ایلام از لغو ارائه ویزا برای زائران ایرانی در هنگام ورود به عراق خبر داد و گفت: زوار اربعین حسینی می‌توانند حتی بدون داشتن ویزا از مرز مهران نیز وارد این کشور شوند.«محمدرضا مروارید» افزود: این تصمیم با تعامل و همکاری استاندار واسط و وزارت کشور عراق بمنظور تسهیل در تردد زوار از مرز مهران اتخاذ و مقرر شد در ورودی‌های مرز عراق، تردد زوار مشروط به داشتن مهر خروجی پلیس ایران در گذرنامه‌ها باشد.
وی تاکید کرد: این تصمیم پس از آن گرفته شد که در روزهای اخیر شمار زیادی از زوار ایرانی فاقد ویزا برای ورود به کشور عراق ساعت‌ها در نقطه صفر مرزی معطل دریافت مهر ورود پلیس عراق در گذرنامه‌هایشان در قبال پرداخت یک دلار یا یک هزار و 200 دینار می‌ماندند.
مروارید گفت: با مذاکراتی که عصر پنج‌شنبه با استاندار واسط عراق انجام دادیم با موافقت آنها، ارائه ویزا از زوار ایرانی در این ایام تا پایان اربعین حسینی لغو شد.
وی یادآور شد: همچنین با موافقت استاندار واسط عراق مقرر شد، پلیس ایران با توجه به امکانات مناسبی که در پایانه مرزی مهران وجود دارد همه مراحل کنترل و بازرسی‌های زوار را انجام دهد و طرف عراقی به همین کنترل‌ها بسنده کند تا در تردد زوار تسهیل شود.
استاندار ایلام گفت: آن دسته از زواری که ویزای ورود به عراق ندارند می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر و ارائه فیش 125 هزار ریالی عوارض خروج از کشور قابل پرداخت در همه شعب بانک ملی ایران سراسر کشور، پس از اینکه پلیس گذرنامه مستقر در پایانه مرز مهران مهر خروج در گذرنامه آنها ثبت کرد، وارد خاک عراق شوند.
وی افزود: امکانات موجود در پایانه مرزی مهران برای تردد 30 هزار زائر در روز مناسب است ولی اگر بخواهیم روزانه تعداد بیشتری از این مرز تردد کنند آن‌وقت ممکن است زوار با تاخیر از مرز خارج شوند.
مروارید گفت: به همه کسانی که قصد دارند برای شرکت در آیین اربعین حسینی به عراق سفر کنند توصیه می‌کنیم با توجه به فرصت باقی مانده تا روز اربعین، بتدریج و بدون عجله به مرز مهران مراجعه کنند.
وی از فراهم شدن امکان اسکان و پذیرایی از زائران در شهرستان مهران با همکاری مردم و مسئولان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اینک با برپایی اردوگاه‌های اسکان و تبدیل خانه‌های مردم بصورت خودجوش به بیت‌الحسین(ع) خدمات‌رسانی و پذیرایی از زوار به بهترین شکل در حال انجام است./ایرنا
۱۵ آذر ۹۳ ، ۰۵:۰۲
به گزارش نماینده سفارت عراق در ایران آژانس طلوع:
امسال ( اربعین 1393) مرزهای زمینی به هیچ عنوان ویزای اضطراری صادر نمیکند لذا خواهشمند است فقط با همراه داشتن ویزای صادر شده به مرزهای زمینی مراجعه فرمایید  ***اخباری که در ارتباط با صدور ویزا در مرزها منتشر شده است مربوط*** به اربعین سال 1392 می باشد و امسال حتما باید ویزا داشته باشید.
۱۳ آذر ۹۳ ، ۰۶:۳۲

مصطفی قنبرنژاد اظهار داشت: فروش آرم‌ طرح ترافیک هفتگی که از اواخر مهر ماه به دلیل افزایش آلودگی هوای شهر تهران متوقف شده بود از امروز به دلیل بهبود نسبی وضعیت هوا از سر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت شهرداری تهران نسبت به خریداری آرم‌ طرح ترافیک هفتگی اقدام کنند.

به گزارش فردا، هر ساله با توجه به آغاز فصل سرما و وقوع پدیده وارونگی هوا،‌ شاهد وضعیت بحرانی آلودگی هوا می‌شویم و یکی از تهمیداتی که در شرایط اضطرار به کار گرفته می‌شود اعمال محدودیت در تردد خودروها در محدوده طرح ترافیک است. شهرداری تهران نیز در راستای کمک به مدیریت کاهش آلودگی هوا ممنوعیت فروش‌ آرم‌های روزانه یا هفتگی را اعلام می‌کند.

۱۲ آذر ۹۳ ، ۰۹:۰۹
http://media.isna.ir/content/1410022861301_n00000198-b.jpg/4

جدیدترین نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوة قضائیه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن سئوالات به عمل آمده از اداره کل حقوقی قوه قضاییه و پاسخ این مرجع به آنها به شرح زیر است:

سؤال

احتراماً معروض می‌دارد همانطورکه مستحضر هستید بعضی از شرکت‌های تولید خودرو به صورت لیزینگ و اقساطی اتومبیل‌هایی اعم از سواری و کامیون و ... به مشتریان خود بدون نصب پلاک و صدور سند واگذار نموده تا در پایان پرداخت اقساط از طرف مشتری اقدام به انتقال سند شود لیکن علیرغم پرداخت اقساط، به جهت برچیده شدن نمایندگی‌ها و عوامل فروش یا به جهت مخالفت نیروی انتظامی در صدور مجوز فاکتور فروش از سوی شرکت‌های مذکور امکان پلاک‌گذاری و انتقال اسناد اتومبیل‌ها فراهم نیست.

با توجه به مراتب مذکور وضعیت آراء صادره از سوی محاکم عمومی و شوراهای حل‌ اختلاف راجع به الزام شرکت‌های مذکور به تنظیم و انتقال سند مالکیت به نام مشتری (محکوم‌له) و ضمانت اجرای آن چه حکمی خواهد داشت؟

.....

۱ نظر ۱۲ آذر ۹۳ ، ۰۷:۰۵

ثبت‌نام برای فروش موتورهای برقی درحالی از امروز آغاز شده است که این اقدام با استقبال پلیس راهنمایی و رانندگی نیز همراه بوده است، رییس پلیس راهور ناجا از آمادگی پلیس راهور برای شماره گذاری این موتورها خبر داد و گفت: باید برای گسترش استفاده از این موتورها در بحث قیمت نیز تدابیری اندیشیده شود.

سردار اسکندر مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نظر پلیس پیرامون موتورهای برقی گفت: پلیس راهور حتما از هر وسیله نقلیه موتوری اعم از خودرو و موتورسیکلت غیربنزینی و برقی استقبال می‌کند.

وی درباره اینکه ممکن است پلیس اقدام به شماره گذاری موتورهای برقی نکند نیز اظهارکرد: شماره گذاری تابع قوانین و مقررات خاص خود است و در این خصوص نیز اگر موتورهای برقی مجوزهای لازم از سازمان استاندارد و محیط زیست را گرفته باشد حتما پلیس آن‌ها را شماره گذاری خواهد کرد و نه تنها مشکلی با این موضوع نداریم؛ بلکه از آن استقبال هم می‌کنیم.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به شرایط آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرهایی مانند تهران از شهروندان خواست که به استفاده از وسایل نقلیه پاک نظیر دوچرخه، موتورهای برقی و نظایر آن روی بیاورند و گفت: در این راستا پلیس با توجه به اختیاراتی که دارد به شهروندان و دارندگان این وسایل نیز مساعدت خواهد کرد.

مومنی با اشاره به قیمت موتورهای برقی به ایسنا گفت: یکی از موضوعاتی که در تولید انبوه وجود دارد بحث قیمت است که باید در این خصوص نیز تدابیری اندیشیده شود که سبب ایجاد جذابیت و گرایش بیشتر برای استفاده از این موتورها شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به آغاز ثبت نام فروش موتورهای برقی اظهار کرد:‌ این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و از آن استقبال هم می‌کنیم.

۱ نظر ۱۲ آذر ۹۳ ، ۰۶:۴۵

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: توقف مقابل درب پارکینگ(اتومبیل رو) واحدهای مسکونی برابر ماده 163 آیین نامه راهنمایی و رانندگی ممنوع و جریمه آن 300 هزار ریال است.

سرهنگ 'عین الله جهانی' روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: توقف مقابل ساختمان های شخصی و دولتی واقع در خیابان و یا کوچه نیز شامل همین قانونی می شود و برهمین اساس توقف مقابل درب حیاط و یا پارکینگ واحدهای مسکونی نیز ممنوع و تخلف محسوب می شود.

وی اظهار کرد: ایستادن و یا توقف وسائط نقلیه در پیاده روها، مقابل ورودی خیابان ها، جاده ها، کوچه ها و یا ورودی و خروجی درب های اتومبیل رو ساختمان ها براساس ماده 163 آئین نامه راهنمایی و رانندگی ممنوع است.

سرهنگ جهانی با اشاره به گلایه شهروندان مبنی برتوقف وسائط نقلیه در مقابل درب های ورودی و یا پارکینگ (اتومبیل رو) واحدهای مسکونی، گفت:ماموران پلیس راهور در خصوص خودروهایی که مقابل درب پارکینگ ساختمان ها پارک شده ، اعمال قانون خواهد کرد.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مواجه شدن با این مشکل، می توانند موضوع را از طریق شماره تماس 110 یا 120 اعلام تا ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی ضمن اعمال قانون با متخلفین برخورد کنند.


۱۲ آذر ۹۳ ، ۰۶:۴۲

به گزارش جهان؛ سرهنگ عین الله جهانی در گفتگو با مهر در رابطه با اعمال قانون رانندگان متخلف در پایتخت از طریق ماموران پلیس یا دوربین های نظارتی اظهار داشت: در هفت ماهه ابتدای سال اعمال قانون موتورسیکلت سواران ۷ درصد، خودروهای سبک ۲۰ درصد و خودروهای سنگین ۳۷ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی جریمه های الصاقی در این مدت ۸ درصد کاهش و جریمه های دوبرگی و تسلیمی به ترتیب ۲ و ۱۵ درصد افزایش داشته است.

جهانی ادامه داد: اعمال قانون متخلفین از طریق دوربین طی این مدت در تخلفات مربوط به طرح ترافیک با کاهش ۱۰ درصدی و در تخلفات مربوط به تونل ها نیز با کاهش ۹ درصدی مواجه بوده است و این مطلب موید رعایت ورود به محدوده طرح ترافیک توسط شهروندان است.

وی در پایان با اشاره به کاهش ۷ درصدی نمره منفی نسبت به مدت مشابه سال پیش خاطرنشان کرد: اعمال قانون تخلفات مربوط به سرعت از طریق دوربین نیز در هفت ماهه سال جاری ۳ درصد افزایش داشت.

۱۲ آذر ۹۳ ، ۰۶:۲۶
ساروخانی با اعلام اینکه ثبت نام برای دریافت ارز مسافری از طریق ورود به سایت بانک ملت امکانپذیر است، گفت: برای سفر های سیاحتی تا مبلغ 300 دلار به متقاضیان تعلق می گیرد.
سامانه فروش اینترنتی ارز مسافری بانک ملت بعدازظهر امروز با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیران این بانک رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ساروخانی با اشاره به بهره برداری از پروژه فروش اینترنتی ارز مسافری بانک ملت گفت: با توجه به مشکلات و صف های طولانی که در سالهای گذشته برای فروش ارز مسافرتی ایجاد می شد به این جمع بندی رسیدیم که سامانه اینترنتی برای فروش ارز مسافر ایجاد نماییم.

مدیرعامل بانک ملت افزود: سالانه بیش از یک میلیون نفر برای دریافت ارز مسافری عتبات عالیات و حج عمره به بانک مراجعه می کنند. بر این اساس، کارگروهی برای چاره جویی جهت پرداخت غیر حضوری ارز مسافری تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در شهریور سال 92 به شرکت بهسازان ملت ماموریت ایجاد این سامانه واگذار شد، خواستار حذف مراجعه حضوری درخواست کنندگان ارز مسافری به شعب بانک و دریافت این نوع ارز پس از گیت در فرودگاه به مسافران شد.

ecurrency.bankmellat.ir/ecurrency/entrance.action

۴ نظر ۰۹ آذر ۹۳ ، ۲۲:۲۰

سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای ضوابط مربوط به معافیت فرزند دوم ایثارگر و مددجو را با ابطال کارت معافیت فرزند اول به واسطه استخدام وی در نیروهای مسلح تشریح کرد.

براساس اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی ناجا، ایثارگرانی که بواسطه جبهه، جانبازی و اسارت و مادران بدون همسر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) یا بهزیستی و همچنین ماده (6) قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، فرزند خود را معاف می‌کنند، چنانچه همان فرزند پس از اخذ کارت معافیت، در یکی از نیروهای مسلح به عنوان نظامی (کادر ثابت یا پیمانی) استخدام شود، امتیاز معافیت به قوت خود باقی بوده و با ابطال کارت معافیت صادره، می‌توانند برای فرزند دیگر خود با همان امتیاز تقاضای معافیت کنند.

‏در خصوص جایگزینی کارت معافیت مادر بدون همسر زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین ماده (6) قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، فرزندی که می‌خواهد از این معافیت استفاده کند نباید غیبت داشته باشد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ضابطه جایگزینی کارت معافیت بواسطه استخدام در نیروهای مسلح، درمورد معافیت برادر ایثارگراعمال نمی‌شود.

روزنامه اطالاعات

۰۹ آذر ۹۳ ، ۲۲:۰۳

در این مرجع برای سرباز پرونده ای تشکیل شده و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین کیفری که معمولاً کفالت است سرباز را به یگان خدمتی جهت ادامه خدمت معرفی می‌ کنند. لازم است هنگام مراجعت فردی را به عنوان کفیل همراه داشته باشید. کفیل می تواند یک کاسب با پروانه کسب و کارت شناسایی یا کارمند دولت با آخرین فیش حقوقی و کارت شناسایی باشد.

به گزارش مهر، سازمان قضایی نیروهای مسلح در مورد نحوه معرفی سرباز فراری ها توضیح داد.

در این توضیح آمده است: بهتر است سرباز فراری خود را به یگان خدمتی معرفی کرده تا از این طریق پرونده به دادسرای نظامی ارجاع شود. اگر تمایل داشت می تواند ابتدا خود را به دادسرای نظامی محل خدمت معرفی کند.

۰۸ آذر ۹۳ ، ۱۵:۰۵