شنبه, ۱ آذر ۱۳۹۳، ۰۳:۳۱ ب.ظ
ثبت نام کارت ملی هوشمند-تعویض کار ملی هوشمند
کارت هوشمند ملی یا کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمهای برای ورود به جامعه اطلاعاتی میتواند موجب توزیع عادلانه فرصتها، کاهش بسیاری از هزینههای دولت، مردم و بنگاهها شود. این امور میتوانند نقش به سزایی در پویایی اقتصادی داشته باشند.
با پیادهسازی طرح کارت هوشمند ملی این امکان فراهم میشود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع میتواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود.
برای دانلود دفترچه روی بنر زیر کلیک نمایید

برای دسترس به آدرس سایت ثبت نام کارت ملی اینجا کلیک کنید.
پاسخ:
رمز الکیه سرکاری چون هنوز این کشف نشده کجا باید رفت عوضش کرد نگران نباشید
پاسخ:
از بخش مشاهده وضعیت سایت ncr.ir پیگیرش باشین
پاسخ:
بالای 15 سال هرکس که ثبت نام کنه خودش میتونه مراحل رو به تنهایی بگذرونه
پاسخ:
بامراجعه به خودپردازهای بانکها
پاسخ:
شما از وقتی که وجه ثبت نام رو در سایت ncr پرداخت کردید میتونید نوبت گیری رو شروع کنید بدون زمان معینی البته اگر قابل دونستید بحث مفصل نوبت گیری اصولی در سایت رو در دفترچه ثبت نام کارت ملی دنبال کنید
پاسخ:
در یکی از درگاهای ATM بانکی رمز را تغییر دهید
پاسخ:
میتونید وارد نکنید اطلاعات رو
پاسخ:
مهلت مراجعه متقاضی بعد از تعیین زمان و مکان (نوبت دهی) به دفتر مذکور 4 روز است.
اگرنه 4 روز بعد از نوبت شما باید صبر کنید و بعد دوباره نوبت گیری کنید..حتما رسید رو چاپ کنید!
پاسخ:
خیر هیچ مشکلی نداره اما حتما باید رسید نوبت گیری رو بگیرید تا معلوم باشه که شما پول رو واریز کردید .. باید سعی کنید در یکی از دفاتر پیشخوان پستی ثبت احوال نوبت بگیرید
پاسخ:
رسید دیگه قابل دسترس نیست! یک راهش اینه صبر کنید دوباره نوبت بگیرید شاید هم با این روش قابل بازیابی نباشه!
البته در فایل جدید دوستا روشهای مختلفی رو برای بازیابی رسید بانکی پیشنهاد کردند
http://edafater.ir/page/PDF-kart-melli
پاسخ:
عکس جدید در دفاتر پیشخوان یا دفاتر ثبت احوال باید بگیرید
پاسخ:
باید پرینت یا عکس میگرفتید اگر نگیرید باید دوباره هزینه رو در دفاتر پر داخت کنید!
پاسخ:
برای هرکس که میخواهید کارت ملی هوشمند بگیرید باید فرم رو تک تک پر بفرمایید
پاسخ:
مراجعه به همان دفتر پست یا دفاتر پیشخوان دولت
پاسخ:
تاسال 96 کارتهای قدیمی معتبر هستن..بله باید به دفاتر پیشخوان مراجعه بفرمایید
پاسخ:
شما باید منتظر پیامک ثبت احوال بمانید حداقل سه ماه طول میکشه از بعد ثبت نام شما در دفاتر
پاسخ:
شما باید منتظر پیامک ثبت احوال بمانید حداقل سه ماه طول میکشه از بعد ثبت نام شما در دفاتر
پاسخ:
بخش مشاهده وضعیت در سایت ncr
پاسخ:
این مبلغ قبلا در دفاتر گرفته میشد اما الان به صورت آنلاین در سایت پرداخت میشه
پاسخ:
باید منتظر اعلام اولویتها باشید
برای مفقودی نیز باید فرم مفقودی رو در دفاتر مرکزی ثبت احوال پر کنید.
پاسخ:
از تاریخی که گرفتید برای حضور 4 روز منتظر بمانید و دوباره نوبت گیری کنید از بخش نوبت گیر سایت ncr
پاسخ:
در ساعات مختلف روز و در روزهای مختلف مراجعه کنید
پاسخ:
توجه:ثبت نام الان فقط برای کسانی هست که تابحال کارت ملی دریافت نکردند
پاسخ:
واجدین شرایط اخذ درخواست کارت هوشمند ملی:
1- افرادی که به سن 15 سال تمام رسیده و تاکنون کارت شناسایی ملی (کارت فعلی) را دریافت ننموده اند.
لینکفکر کنم مفقودین رو هم ثبت نامشون رو بستن
پاسخ:
خیر..باید منتظر اعلام الویتهای جدید باشید..
پاسخ:
فقط باید منتظر اعلام اولویتهای جدید ثبت نام باشید
پاسخ:
با آیپی ایران بعد از 12 شب امتحان کنید
ncr.ir
پاسخ:
والا یه خبری بود که تاپایان 94 همشون تمدیدن .. فک نکنم نیاز باشه برا تعویض تا اعلام رسمی
پاسخ:
در کانال تلگرام سایت عضو بشید آخرین خبرها اونجاست @police10
پاسخ:
کلا سیستم عکس برای کارت ملی افتضاحهه همه هم شاکی راهی خاصی نداره غیر بدو بیراه گفتن به برنامه نویس
پاسخ:
فقط پیگیری از دفاتر پیشخوان دولت
پاسخ:
ثبت احوال اصلاح میکنه
پاسخ:
کلا سیمستمی که عکس رو میزنه روی کارت ملی اون هم افتضاحه
پاسخ:
فقط دفاتر پیشخوان دولتی متولی این امر هستند به اونها مراجعه کنید
پاسخ:
کجا ؟ا گر برای کارت ملی میخوایید هرجا میتونید عکس بگیرید با شرایطی که برای عکس گفته شده
پاسخ:
سایت عوض نمیشه در فواصل مختلف دوباره مراجعه کنید یا بامرورگرهای دیگه ای باز کنید فایرفاکس از همه بهتره
پاسخ:
دوباره باید مراحل تعویض را بگذرانید احیانا
پاسخ:
در ساعات و روزهای مختلف مراجعه بفرمایید
پاسخ:
با مراجعه به ثبت احول و پر کردن فرم مفقودی
پاسخ:
هیچ مشکلی نداره با همون رسیدی که از سایت گرفتید به دفتر در روز نوبت گیریی مراجعه کنید
پاسخ:
عکس رو در خود دفترخانه میگیرن و شما نیاز به بردن عکس ندارید..اللحساب یک الی دو عکس جدید اگر دارید باخودتون ببرید شاید نیاز شد.
پاسخ:
سلام همه کارتهای ملی هوشمند شده اند
پاسخ:
در ساعات و زمانهای مختلف امتحان بفرمایید.
پاسخ:
در ثبت نامهای جدبد کد رهگیری الکیه شما باید حتما رسید پرینت ثبت نام نهای سایت روداشته باشید.. کد رهگیری بانکی هم در صورت نداشتن رسید ثبت نام میتونه کمک حالتون باشه.
پاسخ:
فرم مفقودی کارت ملی درثبت احوال رو باید پر کنید و بعد به دفاتر پیشخوان برید
پاسخ:
دفاترپیشخون برای همین اختراع شدن
پاسخ:
برای این کار به دفاتر ثبت احوال و بعد به پیشخوان دولت مراجعه کنید
پاسخ:
فایل راهنمای ثبت نام کارت ملی هوشمند در این پس هستش
پاسخ:
مفقودی مربوط به ثبت احوال میشه از ثبت احوال هم میتونید مدرکی مبنی بر اینکه همچین هویت با کارت ملی داشتید برای امور تهیه بفرمایید.
پاسخ:
گم شده ها اول باید فرم مفقودی کارت ملی رو توی ثبت احوال پر کنند و باقی مراحل
پاسخ:
از طریق سایت منوی ویرایش ثبت نام قبلی و باقی مراحل
پاسخ:
از طریق سایت منوی مشاهده وضعیت
پاسخ:
اگر ثبت نام کردید و پرداخت کردید در سایت پولی رو و کد رهگیری رو نگرفتید از طریق منوی نوبت گیری ادامه بدید.
پاسخ:
نمیدونم اگر میدونید به ماهم بگید براماهم خیلی بد افتاده با این برنامه نویسای شادشون!
پاسخ:
در روزها و زمانهای مختلف باید پیگیر نوبت گیری از طریق سایت باشید فقط همین راه حل وجود داره.
پاسخ:
منتظر پیامک ثبت احوال باشید بعد ثبت نام نهایی بعد 3 ماه پیامک میاد
پاسخ:
به همون دفتر مراجعه کنید و دوباره درخواست صدور بدید اگرنه منتظر پیامک ثبت احوال باشید حداقل 3 ماه
پاسخ:
در ساعات و روزهای مختلف پیگیر ثبت نام باشید
کارت هوشمند ملی، یک کامپیوتر ساده و کوچک است که با اتصال به یک دستگاه کارتخوان و استفاده از رمز میتوان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد. البته اطلاعات درون کارت به طور امن و مطمئنی نگهداری میشود به گونهای که خود کارت از دسترسیهای غیر مجاز به آن جلوگیری میکند.
کارت هوشمند ملی مانند تمام کارت های شناسایی دیگر اولین وظیفه اش شناسایی است. به این منظور ابتدا در زمان ثبت نام، اطلاعات صاحب کارت روی کارت قرار داده میشود. این اطلاعات اقلام هویتی مانند؛ نام، نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد و مواردی از این قبیل را شامل میشود. به این ترتیب هر کجا که نیاز به اطلاعات هویتی صاحب کارت باشد وی می تواند کارت خود را ارائه داده و به صورت دیجیتالی شناسایی شود. شناسایی الکترونیکی موجب کاهش تقلب در شناسایی میشود.
کاربرد اصلی دیگر کارت هوشمند ملی تصدیق هویت است. در کارتهای موجود به کمک عکس صاحب کارت که روی کارت الصاق شده، عمل تصدیق هویت انجام میشود. در کارت هوشمند ملی هم روال مشابهی وجود دارد؛ اما تصدیق هویت در اینجا تنها به عکس محدود نمیشود. علاوه بر عکس، اطلاعات زیست سنجی(Biometric)مانند اثر انگشت صاحب کارت نیز روی کارت قرار میگیرد. از همه مهمتر اینکه اطلاعات زیست سنجی به صورت الکترونیکی قابل بررسی است. به این معنی که در یک مرکز بهره برداری که به حسگر اثر انگشت مجهز است، صاحب کارت بعد از قراردادن کارت در دستگاه کارتخوان، انگشت خود را روی حسگر اثر انگشت قرار میدهد؛ سپس سیستم بررسی میکند که آیا اثر انگشت صاحب کارت با اثر انگشتی که روی تراشه کارت به صورت الکترونیکی ذخیره شده یکسان است یا خیر. در صورت یکسان بودن امکان ادامه عملیات وجود خواهد داشت، به این ترتیب امکان جعل هویت به حداقل میرسد. یکی از کاربردهای مهم دیگر که روی کارت هوشمند ملی قرار میگیرد کاربرد امضای دیجیتال است. به این ترتیب، صاحب کارت میتواند اسناد الکترونیکی را در فضای دیجیتال امضا کند.
کارت هوشمند ملی میتواند با هماهنگی نهادهای ذیربط، به عنوان کلید ورود مناسب برای کاربردهایی چون هدفمندکردن یارانهها، سلامت الکترونیکی و کاربردهای انتخابات و سایر خدمات شهروندی، قابل استفاده باشد.
آری در صورتیکه واجد شرایط باشید امکان پذیر است.
خیر. شماره ملی هر فرد عددی ثابت و منحصر به فرد است و با تعویض کارت تغییر نخواهد کرد.
در صورت فراموشی کد رهگیری، چنانچه در مرحله پیش ثبت نام در پرتال شماره تلفن همراه خود را وارد کردهاید، می توانید با مراجعه به بخش «بازیابی کد رهگیری» در پرتال و وارد کردن شماره ملی و همان شماره تلفن همراه، کد رهگیری خود را از طریق پیامک دریافت نمایید. در غیر این صورت، باید با در دست داشتن کارت شناسایی ملی به یکی از ادارات ثبت احوال و یا دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.
در صورت درج اطلاعات اشتباه در هنگام ثبت نام، تا پیش از ارسال آن به پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال جهت استعلام، با مراجعه به بخش «ویرایش ثبت نام قبلی»، امکان ویرایش اطلاعات وجود خواهد داشت. در صورتی که اطلاعات شما برای استعلام ارسال شده باشد، دیگر امکان ویرایش آن میسر نخواهد بود. چنانچه اقلام ثبت نام با پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال مغایرت داشته باشد، امکان ویرایش دوباره آن برای متقاضی فعال خواهد شد.
ارائه اصل شناسنامه و شماره پیگیری دریافت شده در مرحله پیشثبت نام، ضروری است.
پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده مطابق با مدارک هویتی، جهت بررسی و رفع مشکل، با در دست داشتن مدارک هویتی و شماره پیگیری پیشثبت نام به نزدیکترین اداره ثبت احوال مراجعه نمایید.
در صورت عدم مراجعه به دفتر در تاریخ مقرر، شما تا 3 روز از تاریخ نوبت گیری مجاز به نوبت گیری دوباره نخواهید بود. پس از این مدت، شما میتوانید دوباره اقدام کنید.
به نزدیکترین اداره ثبت احوال مراجعه نمایید.
هزینه صدور هر قطعه کارت هوشمند ملی برابر تعرفه ابلاغی سازمان دریافت خواهد شد. این هزینه بدون احتساب تعرفه های دفاتر ثبت نام است.
چنانچه ثبت نام شما در دفتر پیشخوان ناتمام مانده و بیش از یک ماه از تاریخ مراجعه شما به دفتر پیشخوان گذشته باشد، باید دوباره از طریق پرتال اقدام به اخذ نوبت نمایید. در این شرایط، هنگام نوبت گیری دوباره، شما تنها مجاز به انتخاب همان دفتر پیشخوان قبلی خواهید بود چرا که پرونده شما در آن دفتر تشکیل شده و در دست تکمیل می باشد. در ادامه روند قبلی ثبت نام انجام خواهد شد.
آری. کارت هوشمند ملی جایگزین کارت شناسایی ملی بوده و در صورت دریافت کارت هوشمند، کارت شناسایی ملی شما فاقد اعتبار بوده و باطل خواهد شد.
دلیل اصلی آن آماده بودن زیر ساخت های ارتباطی و مخابراتی استان قم در زمان شروع طرح کارت هوشمند ملی و نزدیکی آن به تهران جهت پیگیری و رفع اشکالات احتمالی در کمترین زمان ممکن بوده است.
طبق ماده 5 آیین نامه اجرایی بند (د) ماده (46) قانون برنامه پنجساله پنجم،توسعه و تأمین نیازمندیها، تا پایان سال 1395 میبایست کارت هوشمند برای کلیه اتباع ایرانی واجد شرایط صادر شود.
فعلاً خیر، ولی در آینده امکان جایگزینی و بارگذاری اطلاعات شناسنامه در تراشه کارت امکان پذیر خواهد بود.
کیفیت بالای بدنه کارت و دوام بیشتر آن، وجود تراشه برروی بدنه کارت به منظور ذخیره اطلاعات هر فرد، عدم تعویض کارت به علت تغیر نشانی، ....
الف- شناسایی ب- تصدیق هویت ج- امضا دیجیتال د-انتخابات فعلا برروی کارت موجود می باشد و در آینده با تجهیز سازمان های دیگر خدماتی مانند کیف پول الکترونیکی، سلامت، یارانه ها و .... برروی کارت قرار خواهدگرفت.
جلسات متعددی با دستگاهها و سازمانهای مختلف برگزار شده تا زیرساخت ها و بستر مناسب جهت ارائه خدمات آنها آماده شود.
طبق آیین نامه اجرایی بند (د) ماده (46) قانون برنامه پنجساله پنجم، اخذ اثر انگشت جزء ملزومات کارت هوشمند ملی است.
خیر، به علت درج کدپستی در تراشه کارت، درصورت تغییر نشانی نیازی به تعوض کارت هوشمندملی نخواهدبود.