وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

۳۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

معاون فن آوری و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه افراد فاقد کارت ملی در اولویت دریافت کارت هوشمند ملی قرار دارند، گفت: صدور کارت هوشمند برای تمامی مردم طی دو سال امکان پذیر نیست.

حمید پارسایی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: براساس آمارهای جمع آوری شده تا کنون بیش از دو میلیون کارت هوشمند ملی برای ایرانیان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه فراخوان عمومی برای صدور کارت هوشمند نداریم، گفت: به تدریج کارت هوشمند ملی برای افرادی که ثبت نام کرده اند صادر می شود اما متقاضیان فاقد کارت ملی در اولویت دریافت کارت هوشمند قرار دارند.

معاون فن آوری و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: در حال حاضر افراد ۱۵ سال به بالا با توجه به اینکه شناسنامه هایشان عکس دار است تا ۱۸ سالگی نیاز چندانی به کارت ملی ندارند به همین دلیل هدف و اولویت ما برای صدور کارت هوشمند ملی، متقاضیان ۱۸ تا ۲۰ سال فاقد کارت هستند که تعداد آنها نیز ۲ تا ۳ میلیون نفر برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی برای صدور کارت هوشمند ملی برای این افراد نداریم ، گفت: این افراد هرچه سریعتر به سایت ثبت احوال و یا دفاتر دولت الکترونیک مراجعه و فرم ثبت نام را تکمیل کنند.

پارسایی افزود: همچنین از دو هفته قبل نیز تصمیمی اتخاذ شده مبنی بر اینکه مانعی برای صدور کارت هوشمند برای متقاضیان عادی وجود ندارد و این افراد نیز میتوانند ثبت نام کنند اما فراخوان عمومی نداریم والبته در اولویت صدور قرار ندارند.

وی درپاسخ به این سئوال که صدور کارت هوشمند برای تمامی ایرانیان طی دو سال انجام می شود یا خیر، گفت: صدور کارت هوشمند برای ۶۰ میلیون نفر طی مدت دو سال امکان پذیر نیست و نیاز به زمان طولانی دارد و در هیچ کشوری نیز اجرای چنین پروژه گسترده ای در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و زمان زیادی لازم دارد به همین دلیل به احتمال زیاد تا پایان سال ۹۶ این پروژه ادامه خواهد داشت.

۲ نظر ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۰۵:۱۶

دوفایل منتخب صوتی به مناسبت ماه رمضان/ از حاج منصور ارضی

فایل 1

فایل2

۲۵ خرداد ۹۴ ، ۰۴:۱۲

احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم اظهار داشت: امروز ذخیره‌سازی اثر انگشت افرادی که در صدور اسناد رسمی به عنوان متعاملین شناخته می‌شوند کلید می‌خورد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، صبح امروز در نشست مسئولین فناوری ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان‌ها، ذخیره‌سازی اثر انگشت متعاملین در اسناد رسمی کلید خورد.

وی افزود: ثبت اثر انگشت این افراد از طریق پدهایی انجام می‌شود که در دفاتر اسناد رسمی مستقر شده‌اند و این ذخیره‌سازی در جهت تکمیل سیستم ثبت الکترونیک اسناد و اعتباربخشی کامل به صحت صدور اسناد رسمی و همچنین از بین بردن زمینه هر گونه جعل هویت افراد و سوءاستفاده است.

رئیس سازمان ثبت و اسناد املاک کشور با اشاره به اینکه این اقدام در استان زنجان شروع شده و در تهران هم به شکل آزمایشی در چند دفتر اسناد رسمی اجرایی می‌شود، گفت: به زودی و در نیمه دوم سال 94 تمامی دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور اقدام به ثبت اثر انگشت متعاملین خواهند کرد.

انتهای پیام/

۲۴ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۶

حضانت را نباید با ولایت یا حتی تربیت یکی دانست؛ ولایت به معنای قدرت و اختیاری است که قانون برای اداره امور کودک به پدر و جد پدری می‌دهد تا بر اساس مصلحت کودک عمل کنند. این حق پس از مرگ با وصیت قابل انتقال است. تربیت نیز بیشتر امری معنوی‌ است. در حالی ‌که حضانت عموماً ناظر بر نگهد‌اری از جسم کودک است، هرچند که حضانت به طور عام شامل ترییت نیز می‌شود..

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، کودک‌ برای‌ رشد کامل‌ و متعادل‌ شخصیتی‌ خود می‌بایست‌ در محیط‌ خانواده‌ و در فضایی‌ مملو از خوشبختی‌، محبت‌ و تفاهم‌ بزرگ‌ شود. نهاد خانواده بیش از آن که در مقدمه کنوانسیون حقوق کودک برجسته شده باشد در اسلام و قوانین کشورمان مورد توجه قرار گرفته و به عنوان شایسته‌ترین و مهم‌ترین بستر رشد کودک معرفی شده است. اما گاهی کودک به دلایلی از جمله جدایی والدین، الزامآ از این محیط جدا شده و لذا حق نگهداری از کودک برای یک طرف و یا طرفین و ملاقات والدین با فرزندان تابع قوانین و مقررات می‌شود. حفظ و مراقبت کردن، پرورش دادن و تنظیم روابط طفل با دنیای خارج که در قوانین با عنوان «حضانت» از آن یاد می‌شود، در موادی از قانون مدنی و همین طور فصل پنجم قانون جدید حمایت خانواده تصریح شده است.

 

۲۴ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۴

سرهنگ حسن عابدی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در مورد آخرین تمهیدات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در راستای خدمات بخشی به هموطنان اظهارداشت: به واسطه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان پلیس راهور تهران بزرگ برای تسهیل در تردد شهروندان ساعت تردد در محدوده زوج و فرد را از 19 به 18 تقلیل داده است.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: این تقلیل ساعت دیروز ابلاغ شده و از امروز در محدوده زوج و فرد تهران اجرا خواهد شد.

سرهنگ عابدی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در مورد اتمام این طرح خاطرنشان کرد: این تقلیل ساعت تا پایان 31 شهریور ماه اعمال می‌شود.

۲۴ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۴۹

سرهنگ هویدا تزار،در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در مورد تعویض، المثنی و تجمیع گواهینامه، اظهار داشت: کسانی که برای امور فوق به دفاتر پلیس+10 مراجعه کرده و رسید معتبر دریافت کنند با رسید گواهینامه می‌توانند رانندگی کنند و اگر تصادفی صورت پذیرد بیمه ملزم به پرداخت خسارت است.

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور ناجا تصریح کرد: اما افرادی که در‌ آزمون آموزشگاه‌های رانندگی شرکت کرده و قبول شده‌اند و پرونده‌شان نیز تکمیل شده با رسید مدارک مجاز به رانندگی نیستند.

وی ادامه داد:‌این افراد تا وقتی که گواهینامه‌شان صادر نشده با برگه رسید مدارک نباید رانندگی کنند چرا که در صورت بروز حادثه به عنوان فرد فاقد گواهینامه تلقی شده و بیمه نیز خسارتی به آنها پرداخت نمی‌کند.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی به دارندگان گواهینامه توصیه کرد: به تاریخ اعتبار گواهینامه خود دقت داشته باشند و یک ماه قبل از اتمام مدت قانونی گواهینامه خود برای تعویض به مراکز پلیس+10 مراجعه کنند؛ چرا که اگر یکسال تمام از اعتبار گواهینامه بگذرد جریمه قانونی به آنها تعلق خواهد گرفت...

۲۵ نظر ۲۳ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۱۴

نرخ های ارز اعلام شده اعلام شده در این سایت بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارز بر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه سنا ( اعلام نرخ ارز آزاد بانک مرکزی)توسط صرافی های مجاز کل کشور است.این سایت جهت اطلاع رسانی نرخ ارز دلار امریکا و یورو و درهم امارت میباشد و توسط بانک مرکزی اداره میشود

sanarate.ir

۲۳ خرداد ۹۴ ، ۰۲:۴۲
عضو هیات مدیره جامعه جهانی معلولان از برابری مستمری معلولان با حداقل حقوق مطابق قانون حمایت از حقوق معلولان خبر داد و گفت: پسران در صورت ازدواج با دختران معلول از سربازی معاف می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مهر،  علی همت محمودنژاد به مفاد قانون حمایت از حقوق معلولان که هفته گذشته به تصویب دولت رسید، اشاره کرد و گفت: تصویب قانون جامع معلولان و اعلام دولت مبنی بر برابری مستمری معلولان با حداقل حقوق و دستمزد در صورت اجرا شدن، تاثیر شگرفی بر زندگی معلولان خواهد داشت.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مستمری معلولان ۵۲ هزار تومان است، گفت: با اجرایی شدن قانون جامع، مستمری معلولان به حداقل حقوق افزایش پیدا می کند که البته امیدواریم با در نظر گرفتن بودجه های کافی، محقق شود.

محمودنژاد تصریح کرد: دولت در جلسه هفته گذشته خود اعلام آمادگی کرد که بخشی از قانون را به صورت برنامه و بخشی را به صورت لایحه به مجلس ارسال کند و چون برخی از این ماده ها نیاز به قانون ندارد، دولت می تواند آن را اجرایی کند.

وی گفت: بازنشستگی پیش از موعد معلولان، افزایش سهمیه استخدام در دستگاه‌های دولتی، افزایش مستمری و همچنین قوانین حمایتی ویژه نابینایان در مفاد بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گنجانده شده است.

به گفته محمودنژاد در این قانون مسائل مربوط به آموزش معلولان از سطوح ابتدایی تا عالی و معافیت پسرانی که با دختران معلول ازدواج می کنند، از دیگر مواردی است که آمده است.

مدیر عاملانجمن دقاع از حقوق معلولان کشور، گفت: چنانچه مجلس نسبت به تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان اقدام کند، این قانون از نظر محتوایی،معلولان ایران را به صدر کشورهای جهان می رساند.

۲ نظر ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۱۳

شیوه دریافت تأییدیه تحصیلی در گذشته اینگونه بود، فردی که متقاضی تأییدیه بود به ادارات پُست مراجعه و پُست درخواست را به ادارات آموزش و پرورش مناطق ارسال می‌کرد و پس از دریافت نتیجه به مرجع مورد نیاز از طریق پُست ارسال می‌شد.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن فرآیند دریافت تأییدیه تحصیلی خاطرنشان کرد: اکنون نیازی به مراجعه به پست نیست و متقاضیان تأییدیه تحصیلی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود: دفاتر پیشخوان دولت از طریق اتوماسیون، درخواست تأییدیه تحصیلی را به ادارات آموزش و پرورش ارسال می‌کنند و پس از بررسی، درخواست تأییدیه به مرجع مورد نظر ارجاع داده می‌شود.

عمادی تأکید کرد: مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش مرجع صادر کننده تأییدیه تحصیلی نیست.

۳ نظر ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۰۵:۳۲

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سرهنگ رحیم جهانبخش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به نزدیکی عید نوروز و مسافرت هم وطنان کشورمان به خارج از کشور، در آخر سال تمامی گذرگاه‌های مرزی استان به صورت شبانه‌روزی برای تسهیل تردد مردم به حالت آماده باش در می‌آیند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: امسال در گذرگاه‌های مرزی آذربایجان‌غربی به 3 میلیون نفر که قصد ورود یا خروج از کشور را داشتند، ارائه خدمت شده است.

جهانبخش با اشاره به اینکه قانون مسافرت به کشور ترکیه تغییر یافته و مسافران باید پیش از سفر به کشور خارجی از قوانین آن کشور اطلاع حاصل کنند، تصریح کرد: هم‌اکنون هر کس به کشور ترکیه سفر کند باید تاریخ پایان اعتبار گذرنامه وی کمتر از 5 ماه نباشد چون حتی اگر یک روز هم کسری داشته باشد مسافر حق ورود به کشور همسایه را ندارد.

وی با اشاره به اینکه در اواخر سال گشت‌های امنیت اخلاقی در سطح بازار تقویت می‌شود افزود: در این باره از خوش‌حجابان بازاری و یا خریدارانی که حجاب کاملی داشته باشند تجلیل می‌شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه اشتغال اتباع خارجی جرم محسوب می‌شود تصریح کرد: باید اتباع خارجی که به کشور وارد شده و قصد کار و اشتغال دارند از اداره کار مجوز اشتغال بگیرند چون در غیر این صورت جرم محسوب شده و براساس قوانین با افراد خاطی برخورد می‌شود.

۱ نظر ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۰۵:۱۵