وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

واریز سهمیه بنزین به حساب افراد بجای واریز به کارت بنزین خودروهای شخصی

سهمیه بندی بنزین از امشب

سهمیه بندی بنزین چند لیتر است

تاریخ واریز سهمیه بندی بنزین

سهمیه بندی بنزین بصورت ازمایشی در قشم و کیش

در این برنامه که از سوی معاونت اقتصادی دولت مطرح شده، قرار است طرح بازتوزیع یارانه بنزین تغییر کند. در این طرح قرار است سهمیه بنزین به جای خودرو به افراد اختصاص پیدا کند.

اما ماجرای تغییر سهمیه‌بندی بنزین چیست و از چه زمانی اجرا می‌شود؟

کانال عرضه اولیه امروز نامه‌ای را منتشر کرده که می‌گوید معاونت اقتصادی دولت دستور اجرای طرح بازتوزیع یارانه بنزین را داده است. در این نامه اعلام شده که بر اساس مصوبات جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی که در تاریخ ۲۲ آبان برگزار شده، قرار است طرح بازتوزیع یارانه بنزین از طریق ارائه سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها به صورت آزمایشی در جزیره کیش و قشم اجرا و هیات وزیران بر اساس نتایج حاصل از اجرای آزمایشی طرح، در خصوص تعمیم آن به کل کشور تصمیم‌گیری کنند.

در ادامه نامه عنوان شده که دستگاه‌های ذیربط زیرساخت‌های لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای تعمیم طرح به کل کشور را در مدت اجرای آزمایشی آن ایجاد کنند.

بنزین

این نامه را «کانال عرضه اولیه» منتشر کرده و بر اساس تاریخ آن، مشخص است که دستور اجرای تغییر سهمیه‌بندی بنزین، از سوم آبان ماه صادر شده است.

طرح تخصیص سهمیه بنزین به افراد

پییشنهاد تغییر سهمیه‌بندی بنزین و تخصیص سهمیه بنزین به افراد به جای خودرو، پیش از این هم بارها مطرح شده بود. در این طرح مساله مهم این است که یارانه بنزین به افرادی تعلق می‌گیرد که بیشترین استفاده را از بنزین دارند. به عبارتی افرادی که تعداد خودروی بیشتری دارند، یارانه بنزین بیشتری هم دریافت می‌کنند. اما افرادی که خودرو ندارند، از یارانه بنزین هم بی‌بهره‌اند.

برای همین این مساله مطرح شد که سهمیه بنزین به جای خودرو، به افراد و یا کارت ملی تعلق بگیرد. به این ترتیب هر فرد ماهانه سهمیه بنزین مشخصی دارد که می‌تواند از آن استفاده کند. یا اینکه آن را ذخیره کند.

آنچه اجرای طرح تخصیص بنزین به افراد را دشوار می‌کرد، این بود که افرادی که خودرو ندارند و یا از بنزین خود استفاده نمی‌کنند آن را چگونه می‌توانند بفروشند. به عبارتی مکانیزم عرضه و فروش بنزین مشخص نبود.

طرح جدید دولت، طرح وان است؟

تغییر سهمیه‌بندی بنزین و تخصیص آن به افراد از دولت روحانی آغاز شد و کارشناسان بسیاری از آن دفاع کردند. این طرح در مجلس هم طرفداران زیادی داشت و با عنوان طرح وان شناخته شد. طرحی که تاکیدش بر حذف سهمیه سوخت خودروها و تخصیص آن به افراد بود.

در انتخابات ریاست جمهوری هم محور برنامه سعید جلیلی بر اجرای طرح وان و تغییر سهمیه بندی بنزین بود.

حالا قرار شده ماجرای تغییر سهمیه‌بندی بنزین از کیش و قشم آغاز شود و به دیگر شهرها هم برسد. اما هنوز جزئیاتی از این طرح، زمان اجرا، سهمیه فر هرد، قیمت بنزین و بقیه ماجراها در دسترس نیست.

منبع: shayanews