وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

تمدید و صدور پروانه کاراتباع افغان

تمدید پروانه کار دارندگان گذرنامه تبدیل وضعیت

اتباع کشور افغانستان برای صدور و تمدید پروانه کار خود

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی گفت:اتباع ۱۸تا۶۰ ساله افغانستان که دارای گذرنامه تبدیل وضعیت هستند، می‌توانند برای تمدید و صدور پروانه کار به ادارات کار استان محل اقامت و اشتغال خود مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل اشتغال اتباع خارج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی اقبالی اظهار کرد: اتباع ۱۸ تا ۶۰ ساله کشور افغانستان که دارای گذرنامه تبدیل وضعیت بوده، در ۱۷ استان مشمول طرح، می‌توانند برای تمدید و صدور پروانه کار به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل اقامت و اشتغال خود مراجعه نمایند.

وی افزود: فرصت تمدید و صدور مجوز کار از ۲۰ دی تا ۲۰ بهمن ماه است و اتباع کشور افغانستان برای صدور و تمدید پروانه کار خود می‌توانند در زمان یاد شده به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های محل اقامت خود مراجعه کنند.

اقبالی در ادامه گفت: هزینه صدور پروانه کار به مدت یکسال ۳۶۰، ۲۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین گردیده، هزار تومان و برای تمدید پروانه که توسط متقاضی پرداخت می‌گردد.

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی افزود: زمان فراخوان قابل تمدید نبوده و متقاضیان می‌بایست در این فرصت برای ارائه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های محل اقامت خود مراجعه و پروانه کار جدید را دریافت نمایند.

وی تصریح کرد: کلیه ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول در مدت تعیین شده موظف به رصد، نظارت و اجرای قانونی این طرح شده‌اند.

اقبالی در پایان با اشاره به ماده ۱۸۱ قانون کار گفت: کارفرمایانی که اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار قید گردیده است را به کار می‌گمارد، در هر صورت مرتکب جرم شده‌اند و برابر قانون به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

۹۶/۱۰/۲۶