وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

دولت بدون اعلام رسانه ای ایرانیان مقیم خارج را از دریافت یارانه نقدی حذف کرد.

وی ادامه داد: حذف یارانه نقدی این افراد و دلایل آن به اطلاعشان رسیده است.

قادری این اقدام دولت را مثبت خواند و گفت: سرعت حذف دهک های پردآمد از دریافت یارانه نقدی کند است و باید دولت سریعتر افراد بیشتری را حذف کند تا منابع هدفمندی یارانه آزاد شده و مورد استفاده اقشار مختلف قرار بگیرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که این اقدام دولت برای کارگران فصلی ایجاد کرده است گفت: کارگران فصلی در استان های جنوبی کشور زندگی می کنند که ۶ ماه از سال را در کشورهای حاشیه خلیج فارس کار می کنند و بقیه سال با استفاده از درآمد خود زندگی می کنند این افراد از تمکن مالی بالایی برخوردار نیستند و نباید یارانه آنها قطع شود.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: علاوه بر این همه دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند نیز از تمکن مالی قابل قبولی برخوردار نمی باشند.

وی در پایان تاکید کرد: طبق قانون هدفمندی یارانه ها مبنای حذف افراد از دریافت یارانه نقدی باید درآمد و ثروت آنها باشد و خارج از کشور کار کردن یا ساکن داخل کشور بودن، مبنا و ملاک درستی برای حذف افراد از دریافت یارانه نقدی نیست.

به گزارش مهر مجلس در قانون بودجه سال ۹۳ دولت را مکلف کرد که فقط به افراد نیازمند یارانه نقدی بپردازد اما تاکنون این تبصره از قانون بودجه اجرا نشده است، چندی پیش رئیس جمهور اعلام کرد که هزینه های این کار بیشتر از فواید آن است.

براساس پیش بینی کارشناسان اقتصادی، دولت به دلیل عدم اجرای دقیق این تبصره از قانون بودجه سال جاری برای پرداخت یارانه نقدی ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهد داشت.

منبع: مهر