وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

مدت زمان صدور کارت ملی هوشمند در تهران

مدیر کل ثبت احوال استان تهران از کاهش ۳ ماهه فرآیند صدور کارت هوشمند ملی برای متقاضیان تهرانی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد مهدی اعلائی گفت: با افزایش تعداد دستگاه های تولید و صدور این نوع کارت ها از این پس کارت هوشمند ملی به جای 6 ماه در کمتر از 3 ماه بدست متقاضیان می رسد.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال برای کارت اولی ها که به سن 15 سال می رسند، کارت ملی قدیمی صادر نمی کند، افزود: برهمین اساس برای این گروه از متقاضیان کارت هوشمند ملی صادر می شود که زمان تحویل آن کمتر از یک ماه است.

اعلائی صدور کارت هوشمند ملی برای متقاضیانی که کارت قدیمی خود را مفقود کرده اند در اولویت برنامه های ثبت احوال تهران دانست و گفت: برای این گروه از مردم هم کارت هوشمند ملی یک ماهه صادر می شود.

وی تعداد مراکز ثبت نام از متقاضیان کارت هوشمند ملی را در استان تهران بالغ بر 690 مرکز برشمرد و افزود: با افزایش تعداد این مراکز زمان ثبت نام یک روزه شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان تهران با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون نفر از تهرانی ها کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند از ثبت نام یک میلیون و 600 هزار متقاضی در این استان خبر داد.

وی همچنین به آمارهای منتشره ثبت وقایع حیاتی استان تهران از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت 154 هزار و 210 واقعه ولادت و 40 هزار و 758 واقعه فوت به ثبت رسیده است.

اعلائی با بیان اینکه در 9 ماهه اول امسال 73 هزار و 38 واقعه ازدواج در تهران رقم خورده است از ثبت 29 هزار و 967 واقعه طلاق در این مدت خبر داد.

وی به فراوانی نام های برگزیده در خانواده هایی که در یک سال اخیر صاحب فرزند شده اند اشاره کرد و افزود: این خانواده ها برای نوزادان پسر خود به ترتیب نام های امیرعلی، امیرحسین، امیرعباس، محمد طاها و محمد حسین و برای نوزادان دختر خود نام های فاطمه، حلما، زهرا، باران و نازنین زهرا برگزیده اند.

inn.ir

۹۵/۱۰/۲۹