برای دریافت کارت ملی هوشمند چقدر باید بپردازیم؟
برای دریافت کارت ملی هوشمند چقدر باید بپردازیم؟
مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور گفت: برای پیش ثبتنام کارت هوشمند ملی نیاز به پرداخت هیچ هزینهای نیست.
حمیدرضا یغمایی با بیان این خبر که برای پیش ثبتنام کارت هوشمند ملی نیاز به پرداخت هیچ هزینهای نیست، گفت: متأسفانه مردم فکر میکنند پیش ثبتنام کارت هوشمند ملی حتماً باید در دفاتر پست، پیشخوان یا کافی نتها انجام شود و با مراجعه به این مراکز، با پرداخت پول، فعالیت پیش ثبتنام را انجام میدهند.
/برای توضیحات بیشتر روی بنر زیر کلیک نمایید/
10.000 تومان قیمت قبلی
5.000 تومان قیمت جدید
به گزارش میزان، وی افزود: هرفرد از محل کار، خانه یا هرجا که دسترسی به اینترنت دارد، میتواند فعالیت پیش ثبتنام را به صورت رایگان انجام بدهد و هیچ هزینهای نباید پرداخت کند. متأسفانه در تبلیغات برخی کافی نتها و دفاتر پستی دیده شده که اعلام میکنند حتماً باید فعالیت پیش ثبتنام کارت هوشمند ملی در این مکانها صورت گیرد، که اصلاً این طور نیست و افراد میتوانند خودشان فعالیت پیش ثبتنام را به صورت رایگان انجام بدهند.
مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور در رابطه با هزینههایی که مردم باید پرداخت کنند نیز توضیح داد: در مرحله ثبتنام در سالجاری، هزینهای که به حساب خزانه دولت جهت کارت هوشمند ملی باید واریز شود، 17 هزار و دویست تومان است که در زمان ثبتنام از متقاضی گرفته میشود. یغمایی تصریح کرد: مبلغ دیگری که توسط دفاتر پستی یا دفاتر پیشخوان بابت خدمات ارائه شده، دریافت میشود، در سطح شهر تهران بین 9 تا 12 هزار تومان است. اخذ این هزینه به عهده دفتر مربوطه گذاشته شده و بستگی به تراکم کار در آن دفتر خدماتی دارد و این مبلغ ربطی به ثبت احوال ندارد. وی افزود: در برخی شهرها تأکید شده که این مبلغ بیشتر از 9 هزار تومان اخذ نشود و در کلانشهرها که هزینهها بالا است، مانند تهران؛ این مبلغ تا 12 هزار تومان نیز از افراد گرفته میشود. به گفته یغمایی هزینه دیگری نباید مازاد بر دو هزینه یاد شده، جهت کارت هوشمند ملی پرداخت شود. وی در خاتمه از مردم خواست تخلفات مشاهده شده را به مراجع رسیدگی به شکایات دفاتر پستی و دفاتر پیشخوان دولت گزارش دهند. مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور همچنین از تمام دفاتر پستی و دفاتر پیشخوان دولت درخواست کرد هزینهای را که از مردم اخذ میکنند به طور مکتوب در دفاترشان نصب کنند تا مردم آن را مشاهده کنند و مسأله کاملاً شفاف شود. گفتنی است چندی پیش سازمان ثبت احوال کشور در اطلاعیهای اعلام کرد کارتهای شناسایی ملی قدیمی کماکان اعتبار دارد.