وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات
علی اصغر بیات در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: مبلغ عیدی مستمری‌ بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی هر سال توسط هیأت وزیران مشخص می ‌شود و از سوی سازمان تأمین اجتماعی به حساب مستمری بگیران واریز خواهد شد.
 
واریز عیدی بازنشستگان تا 15 اسفندماه
 
رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی افزود: میزان عیدی کلیه بازنشستگان و مستمری بگیرانی که دوازده ماه کامل از سازمان تأمین اجتماعی حقوق بازنشستگی دریافت کرده اند، مبلغ 688 هزار تومانی که دولت اعلام کرده و این میزان تا 15 اسفندماه به حساب این افراد واریز می شود.
 
شرایط دریافت عیدی بازنشستگانی که وسط سال بازنشسته شده‌اند
 
وی در ادامه درباره شرایط دریافت عیدی بازنشستگانی که وسط سال بازنشسته شده اند، نیز توضیح داد: افرادی که وسط سال بازنشسته می شوند، نسبت دریافت عیدی برای آن ها به تعداد ماه هایی است که مستمری دریافت کرده اند. در واقع عدد عیدی تقسیم بر دوازده می شود و به تعداد هر ماهی که مستمری دریافت می کنند به آن ها عیدی پرداخت می شود.
 
رایزنی برای افزایش حقوق بازنشستگان
 
بیات درخصوص افزایش میزان مستمری بازنشستگان در سال 95 گفت: در حال چانه زنی و رایزنی با شورای عالی کار برای افزایش مستمری این افراد در سال آینده هستیم و چدین جلسه هم با سازمان تأمین اجتماعی و شورای عالی کار داشتیم اما هنوز میزان افزایش مستمری قطعی نشده که اعلام کنیم.
 
رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: مستمری بازنشستگان قوانین خاص خود را دارد. طبق اعلام ماده 41 قانون کار و ماده 11 تأمین اجتماعی حقوق یک بازنشسته نباید از حقوق یک کارگر ساده پایین تر باشد. یعنی 53 درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی حداقل حقوق را دریافت می کنند که برای این افراد در شورای عالی کار تصمیم گیری می شود و مابقی این افراد که حقوق بالاتری از این افراد دریافت می کنند مطابق ماده 96 تصمیم گیری می شود.
 
وی تصریح کرد: در واقع سازمان تأمین اجتماعی مکلف است همه ساله بر اساس اعلام تورم بانک مرکزی و مرکز آمار ایران حقوق بازنشستگان را افزایش دهد. سازمان بر اساس تورم موجودی که بانک مرکزی اعلام می کند پیشنهاد افزایش حقوق را به هیات وزیران می دهد و در نهایت پیشنهاد باید به تصویب هیات وزیران برسد.

نظرات  (۱)

۰۸ اسفند ۹۴ ، ۱۶:۱۹ فرخنده زارعپور
سلام .بابای من بازنشسته است اولش 250000هزار تومان میباشد که تا الان شده 400000تومان واقعا باعث تاسف است ما هفت نفر هستیم که یارانه ماهم حدود هفت ماه هست قطع میباشدلطف کنید بررسی کنید افزایش دهید ماهم دعاتون میکنیمممنون میشیم