وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

راهنمای سفر برای پیاده روی اربعین 1394 - گذرنامه,ویزای عراق..

عزیزان شما حتما باید برای سفر به کربلا در ایام اربعین گذرنامه داشته باشید + ویزا..  تا گذرنامه نداشته باشید نمیتوانید از مرز خارج بشید .چون واقعا هراتفاقی اون وره مرز برای شما بیفته برای پیگیر احوالاتتون گذرنامه لازمه ...پس حتما به نکات زیر چه گذرنامه دارید و چه ندارید توجه کنید:


آنهایی که گذرنامه ندارن:

1-برای گرفتن گذرنامه باید به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنید: مدارک دریافت گذرنامه ,

باتوجه به ترافیک صدور و تمدید گذرنامه در این ایام و وقت کم تا اربعین , همین امروز اقدام به ثبتنام گذرنامه در دفاتر کنید و به مسئول صدور گذرنامه تاکید کنید برای اربعین میخوام..سریعتر!!!

2-مشکل سربازیتون باید حتما حل بشه افراد بالای 18 سال که مشمول هستند چه دانش آموز چه دانشجو چه سرباز , شما باید گواهی اشتغال به تحصیل بگیرین و سربازان از یگان خدمتی شون پیگیر باشن...


آنهایی که گذرنامه دارن:

1-برای سفر به عراق باید گذرنامتون بیشتر از 6 ماه اعتبار داشته باشه ..عراقیها اگر به بینن بیشتر از ششماه اعتبار نداره دیپورت میشید از لب مرز!

2-ویزا:در سایت ثبت نام کنید تا الان فقط 350 هزار نفر ثبتنام کردن یکماه بیشتر نمونده..اگر کاروانی هستید یا انفرادی باید برای ویزا ثبت نام کنید! ویزا با گذرنامه فرق میکنه!قیمت ویزا 140 هزار تومنه برای عراق گمانم ..سال پیش دور سفارت عراق شلوغ بود مگه میشد ویزا گرفت ! امسال سازمان حج اینترنتی ثبتنام میکنه برید حتما ثبت نام کنید!! تو سایت سماح ,خودشون براتون ویزا میگیرن و در موقع مناسب به دستتون میرسونن

samah.haj.ir

3-اگر دانش آموز بالای 18 سال هستید و یا دانشجو هستید حتما باید وثیقه بزارید برای سفرهای زیارتی 2 میلیون وثیقه هست ..از فرزندان نیروهای مسلح شنیدم چک هم قبول میکنن برای وثیقه: وثیقه خروج از کشور دانشجویان و دانش آموزان و سربازان


مجوز خروج مخصوص افرادی می باشد که حتی با داشتن گذرنامه و ویزا نمیتوانند از کشور خارج شوند.
برخی از این افراد عبارتند از:
سربازان وظیفه
نظامیان
طلاب حوزه علمیه
دانشجویانی که خدمت نظام وظیفه انجام نداده اند
کسانی که کارت پایان خدمت ندارند.


داشتن گذرنامه تنها کافی نیست، و باید ویزا گرفته شود.
برای تهیه ویزا باید از طریق شرکت های زیارتی، یا سامانه سماح که مربوط به حج و زیارت می باشد و یا مراجعه مستقیم به سفارت عراق اقدام شود.

در حفظ و نگهداری گذرنامه خود کوشا باشید.
همراه داشتن کپی شناسنامه، کارت ملی و چند قطعه عکس، در صورت مفقود شدن گذرنامه ضروری می باشد.


در حفظ و نگهداری گذرنامه خود کوشا باشید.
همراه داشتن کپی شناسنامه، کارت ملی و چند قطعه عکس، در صورت مفقود شدن گذرنامه ضروری می باشد.


با توجه به اینکه ممکن است از اهل کاروان جدا شوید، ویزا و گذرنامه و کلیه مدارک و وسایل مورد نیاز هر شخص حتما همراه خودش باشد.
توجه داشته باشید هنگام ورود به کشور عراق مهر ورود به کشور در گذرنامه شما درج گردد. تا در برگشت دچار مشکل نشوید.


گوش بگیرید!(اصطلاحا)

سعی کنید دیگه مشخص کنید با کدوم کاروان عازم سفر اربعین میشید خدایی 31 روز بیشتر نمونده عزیزان..اگر باکاروان مسجد مدرسه دانشگاه عازمید و گذرنامه دارید باید حتما از الان گذرنامه هاتون رو برای ثبت نام به مدیران کاروانهاتون بدید تابتونن ویزا براتون بگیرند البته اگه کاروانتون تو سامانه ثبتنام اربعین 94 سماح ثبت باشه میتونید از طریق سایت نامتون رو در کاروان مربوطه درج کنید.

ویزاها معمولا زمینی دوهفته و هوایی 30 روز در گذرنامه درج میشه توسط مامور عراقی ..برای گرفتن ویزا احیانا در فرودگاههای ایران و عراق شرایطی برای این ایام فراهم میشه و در مرزهای زمینی ... اما منتظر نمونید!  میخوایید برید لب مرز که پشت  صف 1 میلیون نفری بایستید برای ویزا ! , معلوم نیست بری لب مرز 4 روز بخوابی که نوبت ویزات برسه! دیگه اربعین تموم شده احیانا!


نکته ای رو اگر جا انداختم و یا بیشتر باید توضح بدم بگید

آقا مارم دعا کنید شاید نتونیم امسال بیاییم!


زمان صدور گذرنامه ویژه اربعین امسال 24 ساعت شد..یعنی 24 ساعت بعد گذرنامه دستتون هست! اینجا


برای پیگیر اخبار ویزا و گذرنامه مربوط به اربعین 94 کلیک کنید

نظرات  (۱۹)

با سلام من دوسال پیش گذرنامه گرفتم و تو این دوسال هر بار اربعین رفتم کربلا متولده76ام به گوشم رسیده دیگه نمیتونم برم ولی من باز ثبت نام کردم 2ماهه دیگه وقت سربازیم میرسه لطفا اگه میتونین کمکم کنین این موضوع حقیقت داره یا نه
پاسخ:
سلام
به راحتی توسط این لینک سال مشمولیت و موقع اعضامتون رو حساب کنید ..طبق قانون باید 19 سال داشته باشی الاحساب یک گواهی اشتغال به تحصیل باید از مدرسه دبیرستان یا هرجایی که مشغول به تحصیل هستی برای خروج از کشور بگیرید.اگر واقعا مشمول نمیشید مثل قبلا میتونی تردد کنی مشکل نداره باز به یکی از افسران گذرنامه که در دفترهای پلیس+10 هست بگید اگر اطمینان نداری..
سلام.تاریخ اتمام اعتبار پاسپورت من18اردیبهشت ماه95هستش میتونم ویزا بگیرم؟
پاسخ:
حساب کنید بیشتر از 6 ماه باید اعتبار داشته باشه خیلی لب مرزه تاریخش
سلام شما در یکی ازبندها نوشته ای اگه گذرنامه ندارید برید گذرنامه بگیرید به متصدی بگین برای اربعین میخایم ولی در بند بعدی نوشته ای اگه اعتبار کمتر ازشش ماه باشه دیپورت میشوید خدایی باید چکارکنیم من تازه گذرنامه گرفتم تورو خدا کمک کنید
باسلام سایت سماح تاریخ تولد منو قبول نمیکنه چیکار کنم؟؟؟
طریقه گرفتن مجوز خروج برای من که دانشجو هستم و گذرنامه هم دارم چکار باید کنم
سلام
طریقه مجوز خروج وویزا گرفتن برای من که دانشجو هستم چطوریهپ
با سلام من همه شرایط بالا را دارم فقط اینکه در سایت سباح تنها ثبت نام کردم میخواستم بدونم برام ویزا صادر میشه چون گروهی نیستم؟ و اینکه من اهل اصفهانم برا گرفتن ویزا کجا باید اقدام کنم؟ باتشکر فراوان
گذرنامه چی هست ویزا چی هستش واسی اربعین چی میخواد. خواهش میکنم جواب درست بدید
پاسخ:
گذر نامه صادر کنندش دفاتر پلیس+10 هستن..ویزا صادر کنندش وزارت امور خارجه عراق ... بعد از گرفتن گذرنامه از پلیس+10 در سایت سماح ثبتنام میکنید و براتون ویزای کشور عراق میگیرن..خیلی عجله کنید تا گذرنامه رو بگیرید احتما تا خود اربعین ویزاها رو روزانه هم صادر کنند
ویزا رو از کجا تهیه کنم اگه آدرس دقیق دارید بدید ممنون میشم
پاسخ:
سفارت و کنسولگری عراق هست تهران مشهد اصفهان اهواز..بازم سرچ کنید
سلام
اینطوری که نوشته شده امکان گرفتن ویزا برای زیر 5 نفر وجود نداره؟ :(
پاسخ:
عراقیها ویزا انفرادی نمیدن انگار برا امسال
اقا ما تو سایت ثبت نام کردیم ولی وقتی پولی رو بابت ویزا ندادیم چجوری میخوان بدستمون برسونن؟ممنون میشم پاسخ بدین
پاسخ:
احتمالا وقتی مدارکتون موقع تحویلش برسه از همون مرجعی که مدارک رو تحویل میگرین ویزا صادر میشه و واریز/
۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۸:۵۱ آیت گودرزی
اینجانب دو سوال داشتم اولا آیا برای ثبت نام تو سایت سماح هزینه ای دریافت میشه ؟ ثانیا حداقل و حداکثر اعضای یک گروه چند نفره ؟ با تشکر
پاسخ:
ثبت نام رایگان هست شما دریافت ویزا رو ثبتنام میکنید فقط و بعد ویزا طبق اعلانات به شما داده میشه/در مورد حداقل 4 نفره و در مورد حداکثر اعضا اطلاعی ندارم
ثبت نام کردم واسی گذر نامه. میخواهم بدونم چند روز میاد. و ویرا چند روز طول میکشه بدن
ثبت نام کردم برای گذر نامه میخواستم بدونم چقد طول میکشه به دستم برسه /برای ویزا اینترنتی میشه ثبت نام کنم
۲۳ آبان ۹۴ ، ۲۰:۳۴ رمضانعلی شیخی کاریزی
سلام روز سه شنبه 94/8/19 نسبت به نبت نام درپلیس +10اقدام نمودم هنوز پاسپورتم نرسیده است کدملی 0748523146خراسان رضوی شهرستان تایباد
تلفن همراه 09155280957
خواهش جواب سوالمو بدید ممنون میشم،
پاسخ:
 اطلاعیه/حتما بخوانید:
زمان گرفتن و تمدید پاسپور یا گذرنامه :
در حدود یک الی دوهفته است.
درصورت نیاز سریعتر به دریافت گذرنامه  برای ایام اربعین یا موارد دیگر
باید در یکی از دفاتر پلیس+10 مراحل ثبت نام رو انجام بدید
و با در دست داشتن مدارک(پرینت ثبت نام و بلیط یا ویزای سفر) به اداره کل گذرنامه استانتون مراجعه کنید.. اینجا و اینجا

سلاممیخواستم بدونم الان باید هم گذرنامه بگیرم هم ویزا؟؟
سلام و خسته نباشید!من دانشجو هستم 20سالمه!نمیشه بجای 3میلیون ودیعه پیاده روی اربعین به نظام وظیفه یه سند خانه یا سفته بزاریم؟خواهشا جواب بدید!ممنون
من متولد اسفد ماه 77هستم تا حالا سفر خارج از کشور نداشتم و 18 سالم نشده برای پیاده روی اربعین باید چه کار هایی رو انجام بدم