وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

قانون چه می گوید؟
طبق قانون نحوه اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی که در اسفندماه ۱۳۸۹ به تصویب مجلس و شورای نگهبان رسید، برای تخلفات مختلف راهنمایی و رانندگی، جرایمی منظور شد.
در ماده ۵ این قانون آمده: در صورتی که متخلف در مهلت قانونی مذکور اعتراض خود را تسلیم کنند یا ظرف بیست روز پس از ابلاغ رأی واحد جریمه را پرداخت ننماید، موظف است جریمه را به مأخذ دوبرابر مبلغ مندرج در قبض جریمه بپردازد.

این را نیز باید در نظر داشت درباره شرعی بودن یا نبودن مصوبات مجلس، ۶ نفر از فقهای شورای نگهبان که قطعا بهتر از نویسنده این گزارش و این مخاطب محترم از شرعی بودن یا نبودن این موضوع آگاهند، اظهار نظر می کنند و بدون اظهار نظر آنها، مصوبه مجلس، تبدیل به قانون نخواهد شد. به بیان دیگر، دریافت جریمه رانندگی به ماخذ دو برابر پس از گذشت زمان عنوان شده در قانون، هم شرعی است هم قانونی.

نظرات  (۳)

آیا این قانون شامل جرایم ثبت شده توسط دوربین های کنترل سرعت هم می باشد ؟
یه پولی از ما به عنوان جریمه میگیرند و با اون پول هیچ اقدامی برای امنیت جانی و مالی ما نمیکنند، تنها اقداماتی که قابل مشاهده است بهتر شدن وضعیت در بیشتر جریمه کردن مردم و کسب درآمد بیشتر است، هر سال هم مبلغ جریمه ها بالاتر میرود در صورتی که هیچ تاثیری در فرهنگ سازی رانندگی مردم و امنیت مردم ندارد، کجای این شرعی است که دوبل هم باید پرداخت در کدام دین ، در کجای کتاب مقدس ما همچین پولی را حلال اعلام شده ؟ لطفا، خواهشا اطلاع رسانی کنید تا ما هم متوجه بشیم که چگونه این پول ها حلال شده
این حق ماست که بدانیم تشکر
با سلام خدمت مسولین
اخه شما فکر اینو نمیکنید منی که در حال رانندگی هستم مامور یا دوربین شما پلاک ماشین بنده بر میداره و جریمه میکنه و نه عکسی و نه چیزی میاد در خونه!!! میشه بگید من از کجا باید بفهمم که جریمه شدم!!!!!؟ که بعد هم بخوام دوبرابر پرداخت کنم!!!؟
اخه این کجاش شرعی هست!!!؟ این کار تو مملکت اسلامی درسته!؟