ثبت نام اینترنتی تعویض شناسنامه
چگونگی ثبت نام اینترنتی تعویض شناسنامه
راهنمای تعویض و صدور مجدد شناسنامه
1- نحوه ارائه تقاضا:
1-1- در صورتی که درخواست تعویض و یا صدور مجدد شناسنامه خود را دارید می توانید پس از مطالعه مقررات ذیل، با کلیک کردن بر روی دکمه "دریافت خدمت" در زیر همین صفحه فرم درخواست را تکمیل نمایید.
2-1- پس از تکمیل فرم درخواست، ضمیمه کردن مدارک و کلیک کردن بر روی دکمه "ثبت درخواست" اطلاعات وارده شده در صفحه دیگری نمایش داده خواهند شد. شما می توانید پس از بررسی مجدد اطلاعات وارد شده و اطمینان از درستی آنها، روی دکمه "تایید" کلیک کنید تا درخواست در سامانه ثبت گردد.
3-1- از این پس شما می توانید با استفاده از صفحه "پیگیری" در سامانه و وارد نمودن شماره پیگیری، وضعیت رسیدگی به درخواست خود را پیگیری نمایید.
4-1- در صورت موافقت نهایی با درخواست تعویض یا صدور مجدد شناسنامه می توانید با در دست داشتن شماره پیگیری و اصل مدارک ذیل شخصاً به اداره ثبت احوال ( که در فرم درخواست اعلام نموده اید) مراجعه نموده و شناسنامه جدید خود را دریافت نمایید.
-
اصل شناسنامه و کارت شناسایی ملی
-
اصل رسید بانکی
2- مقررات:
متقاضی می تواند در موارد زیر درخواست تعویض یا صدور مجدد شناسنامه را نماید:
1- مستعمل بودن شناسنامه
2- تغییر مشخصات سجلی مانند : تغییر نام یا نام خانوادگی.
3- درج آخرین تحولات مانند : ازدواج، طلاق، فوت، تولد فرزند
4- تعویض شناسنامه زیر 15 سال.
5- مفقود شدن شناسنامه (نوبت اول، دوم یا سوم)
توجه :در حال حاضر، ارائه این خدمت صرفا به هموطنانی ممکن است که شناسنامه ایشان صادره از استان قم یا همدان باشد