وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

با اجرای طرح پیمایش، سهمیه ماهانه واریز می‌شود و رانندگان باید این سهمیه را تا پایان ماه مدیریت کنند.

سیدمحسن روحانی مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره جزئیات اجرای دو مرحله‌ای طرح عرضه گازوئیل بر اساس پیمایش، گفت: طرح اختصاص سوخت به ازای پیمایش دارای دو فاز اصلی بوده و سهمیه‌ها در فاز اول بر اساس بارنامه و صورت وضعیت جابه جایی مسافر که سازمان پایانه‌ها برای حمل‌ونقل برون‌ شهری اعلام می‌کند، اختصاص می‌یابد .

وی با اعلام اینکه سازمان شهرداری‌ها موظف است که خودروهای عمومی گازوئیل‌ سوز درون ‌شهری را سازماندهی کند، تصریح کرد: سهمیه خودروهایی را که دارای بارنامه و صورت وضعیت مسافر هستند، براساس میزان تردد، میزان بار و کلاس خودرو بوده و نحوه عرضه سهمیه آن گروه از خودروها که هنوز سازماندهی نشده‌اند هم به میزان ۸۵ درصد سهمیه‌ای که قبلا دریافت می‌کردند، خواهد بود .

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه طرح پیمایش نسبت به شیوه قبلی اختصاص سوخت، دو تفاوت عمده دارد، اظهار داشت: اول اینکه سهمیه روزانه به ماهانه تبدیل شده و در تفاوت دوم، واریز سهمیه‌ها به جای یک ‌بار، چندین بار در طول یک ماه انجام می‌شود .

وی با اشاره به اینکه پیش بینی کرده‌ایم اختصاص سهمیه مهر ماه در دو مرحله انجام شود، اظهارداشت: در اولین سوخت‌گیری که خودرو انجام دهد، اولین بخش سهمیه ماهانه در کارت سوخت شارژ می‌شود و پس از انجام سوخت‌گیری دوم، خودروها می‌توانند سهمیه دوم را هم دریافت کنند .

نامبرده با بیان اینکه خودروهای گازوئیل‌ سوز از پاییز ۸۷ تحت پوشش سامانه هوشمند سوخت قرار گرفته‌اند، تاکید کرد: پیش از این، خودروهای دیزلی به سه گروه مسافری و ۶ گروه باری تقسیم شده بودند که سهمیه آن‌ها به طور روزانه در کارت‌های سوخت شارژ شده و دو یا سه روز هم قابل استفاده بودند .

وی تاکید کرد: سهمیه‌ها براساس گروهی که خودرو در آن قرار داشت، اختصاص می‌یافت و توجهی به فعالیت و عملکرد خودرو نمی‌شد .

روحانی ادامه داد: زمستان سال گذشته، هیات دولت مصوب کرد که اختصاص سوخت به ازای پیمایش اجرایی شود و بر این اساس، از ابتدای اردیبهشت ماه گردآوری اطلاعات، هماهنگی دستگاه‌های ذینفع، آماده‌سازی سیستم و آزمایش سامانه شروع و در نهایت از اول مهر عملیات اجرایی آغاز شد .

وی با اعلام اینکه حدود ۸۳۰ هزار خودرو گازوئیل‌سوز در کشور دارای کارت سوخت هستند، گفت: ۷۳۰ هزار دستگاه خودرو معمولا در جایگاه‌ها سوخت‌گیری می‌کنند و ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو دیزلی هم متعلق به شرکت واحد،سایر نهادها و همچنین پروژه‌های عمرانی (سدسازی، راه‌سازی، معدن) هستند که معمولا در جایگاه‌های خاص خود سوخت‌گیری می‌کنند و سوخت‌گیری انفرادی در جایگاه‌ها ندارند .

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ارسال عملکرد ۲۹۰ هزار دستگاه گازوئیل سوز توسط سازمان پایانه ها خبر داد و یادآور شد: افزود: سهمیه سایر خودروهایی که فاقد عملکرد هستند، به میزان ۸۵ درصد سهمیه ثابتی است که قبلا برای آن‌ها اختصاص می‌یافت .

این مقام مسئول اضافه کرد: با اجرای طرح پیمایش، میزان شارژ روزانه سهمیه گازوئیل به حدود ۹۰ میلیون لیتر در روز خواهد رسید .

وی با اشاره به جزئیات اجرای طرح اختصاص سوخت به ازای پیمایش، گفت: از ۷۳۰ هزار خودرو دیزلی که معمولا در جایگاه‌ها سوخت‌گیری می‌کنند، حدود ۶۰۰ هزار خودرو در فاصله زمانی یکم تا ۸ مهر حداقل یک بار سوخت‌گیری کرده و سهمیه نیمه اول را دریافت کرده‌اند و در این مدت، حدود ۴۰۰ هزار خودرو با سوخت‌گیری دوم، سهمیه نیمه دوم ماه را هم دریافت کرده‌اند .

وی درباره شناسایی خودروهای دیزلی فاقد تردد هم توضیح داد: تردد خودروها براساس عملکرد مشخص می‌شود. به طوری که سازمان پایانه‌ها عملکرد برون‌شهری و سازمان شهرداری‌ها عملکرد خودروهای درون‌شهری را مشخص می‌کنند .

مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: تا زمانی که شناسایی عملکردها تکمیل نشود، ناچار هستیم تحویل سوخت را ادامه دهیم که البته به میزان ۸۵ درصد سهمیه‌های سابق است .

وی ادامه داد: مصوبه هیات وزیران تأکید دارد که از مهر سال ۹۵ عملکرد خودروهای دیزلی براساس دستگاه‌هایی که بر روی خودروها نصب می‌شود، تعیین شود .

روحانی با بیان این که با نصب دستگاه‌ها بر روی خودروها، عملکرد واقعی آن‌ها شناسایی خواهد شد، گفت: هر خودرو باید به هر میزان که کار کند، سوخت تحویل بگیرد . اگر خودروهای فعال به درستی شناسایی شوند، سقفی برای سهمیه سوخت در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه اختصاص سهمیه بر اساس عملکرد خواهد بود .