نحوه دریافت کارت شناسایی ملی
سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، در نظر دارد تا طی یک طرح برنامهریزی شده، کارت های ملّی هوشمند را جایگزین کارت های ملّی فعلی کند. علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملّی، کارتهای جدید بعنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم می کنند تا افراد به شیوه ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.
تعرفه صدور کارت ملی هوشمند و شناسنامه الکترونیکی
/برای توضیحات بیشتر روی بنر زیر کلیک نمایید/
10.000 تومان قیمت قبلی
5.000 تومان قیمت جدید
دانلود نرم افزار تشخیص محل سکونت شخص با استفاده از کد ملی
کارت ملّی هوشمند به عنوان مقدمهای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، میتواند موجب توزیع عادلانه فرصتها، کاهش بسیاری از هزینههای دولت، مردم و بنگاهها شود. این امور میتوانند نقش به سزایی در پویایی اقتصادی داشته باشند.
* آدرس سایت ثبت نام کارت ملی |
ncr.ir |
با پیادهسازی طرح کارت ملّی هوشمند، این امکان فراهم میشود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شوند. این موضوع میتواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود.
..
کلیه اتباع ایرانی واجد شرایط درخواست صدور کارت شناسایی ملی به اداره ثبت احوال محل سکونت خود مراجعه و آن دسته از ایرانیان مقیم خارج از کشور که شرایط لازم را دارند با مراجعه به کنسولگری های ایران نسبت به ارائه مدارک و تکمیل فرم درخواست (با استفاده از برنامه فرم سازICRS_FormBuilder.exe) اقدام می نمایند .
سن متقاضی بایستی 15 سال تمام باشد و پس از تکمیل فرم درخواست برگ رسید درخواست به متقاضی ارائه می شود .
1. شناسنامه عکسدار متقاضی و یک برگ فتوکپی از صفحه اول آن
2. یک قطعه عکس با زمینه روشن
3. پرداخت هزینه طبق تعرفه جاری (بیست هزار ریال)
تحویل کارت شناسایی ملی منحصرا" به صاحب کارت و وکلای آنها امکان پذیر خواهد بود .
1. عکس متقاضی باید 4*6 یا 4*3 با زمینه روشن باشد .
2. عکس با سن جاری متقاضی مطابقت داشته باشد .
1. شماره ملی : عددی ده رقمی و منحصر بفرد میباشد که به هر شخص ایرانی اختصاص می یابد .
2. کد پستی ده رقمی: عددی ده رقمی است که به هر مکان طبق ضوابط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اختصاص می یابد.