وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

«سیدجلال فاطمی نسب» معاون وظیفه عمومی ‌فرماندهی انتظامی ‌‌استان یزد در گفت‎‎‌و‌گویی با روزنامه همشهری به بیان وضعیت اعزام مشمولان نظام وظیفه استان پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

  • آیا برای این افراد(ثبت نام کنندگان خرید خدمت سربازی) کارت پایان خدمت نیز صادر شده است؟

خیر؛ این افراد اقدامات اولیه را تا مرحله واریز وجه مربوطه به حساب نیروی انتظامی ‌کشور انجام داده‎‎اند که در مراحل بعدی با بررسی نتایج، تایید خرید خدمت از طریق پیامک به متقاضیان اعلام می‌شود.

  • برخی از غایبان افرادی هستند که از خدمت سربازی فرار کرده‎‎اند، آیا این افراد هم امکان خرید خدمت سربازی را دارند؟

بله؛ البته این افراد باید ابتدا به محل خدمت مراجعه و برگ تسویه دریافت کنند و با مشخص شدن وضعیت خود به خرید خدمت سربازی اقدام کنند، به‌عبارتی قبل از اصلاح اطلاعات، امکان مراجعه مستقیم برای خرید خدمت این افراد وجود ندارد.

  • نرخ خرید خدمت در مقاطع مختلف تحصیلی را اعلام کنید.

مشمولان خرید خدمت سربازی در گروه‌های تحصیلی زیردیپلم، دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تقسیم شده‌‌اند که هر یک باید به ترتیب 100 میلیون ریال، 150 میلیون ریال، 200 میلیون ریال، 250 میلیون ریال، 300 میلیون ریال و 350 میلیون ریال پرداخت کنند.
البته مشمولان دکترای غیرپزشکی باید 350 میلیون ریال پرداخت کنند، اما مشمولان دکترای پزشکی باید 400 میلیون ریال و پزشکان متخصص و بالاتر نیز باید 500 میلیون ریال برای خرید خدمت سربازی پرداخت کنند. همچنین به ‌ازای هر سال غیبت مازاد بر 8 سال، ۱۰درصد ‌به مبالغ جریمه پایه، اضافه و مدت غیبت بیش از 6 ماه نیز یک سال محسوب می‌شود. البته برای مشمولان متاهل  ۵درصد ‌و برای مشمولان دارای فرزند نیز به ‌ازای هر فرزند، ۵درصد ‌از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.

افراد جهت سوالات و برای کسب اطلاعات بیشتر با سامانه تلفن گویای سازمان وظیفه عمومی ناجا به شماره 096480 تماس حاصل نمایند .

  • برخی از متقاضیان خرید خدمت در واریز وجه خرید خدمت به بانک با مشکل مواجه شده‌‌اند و وجه به حساب آنها عودت داده شده است. آیا مشکلی در ثبت‌‌نام وجود دارد؟

خیر؛ این مشکل در برخی از موارد بروز کرده است و در این رابطه باید متقاضیان مجددا عملیات بانکی را تکرار کنند تا زمانی که از انتقال وجه مطمئن شوند چرا که عدم موفقیت در واریز وجه، به معنای نپذیرفتن تقاضای خرید خدمت مشمولان نیست.

  • آیا متقاضیان خرید خدمت تا زمان صدور کارت پایان خدمت، می‎‎توانند به دریافت گواهینامه، گذرنامه و فعالیت‌هایی که نیاز به کارت پایان خدمت دارد، اقدام کنند؟

خیر؛ تا زمانی که کارت پایان خدمت این افراد صادر نشود، امکان هیچ‌گونه فعالیت بر مبنای کارت پایان خدمت برای این متقاضیان فراهم نیست و صدور کارت پایان خدمت این افراد نیز به مرور زمان انجام می‌شود.

  • سایر مشمولان غایبی که مشمول طرح خرید خدمت نمی‌شوند، چه سرانجامی‌ دارند؟

این افراد مشمول محدودیت‌های شغلی و استخدامی ‌و مجازات‌های تعیین شده بر اساس قانون خدمت وظیفه عمومی‌ می‌شوند. بر اساس ماده 58 این قانون، مشمولان خدمات وظیفه عمومی ‌‌که برای رسیدگی یا اعزام برای طی دوره ضرورت، احضار می‌شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند، غایب شناخته می‌شوند و پس از معرفی و دستگیری در صورتی که طبق مقررات قادر به خدمت و بلامانع تشخیص داده شوند، به خدمت اعزام می‌شوند. مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنها در زمان صلح تا 3 ماه و در زمان جنگ تا 15 روز باشد، 3 ماه اضافه خدمت خواهند داشت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنها در زمان صلح از 3 ماه و در زمان جنگ از 15روز بیشتر باشد، به 6 ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شوند. همچنین مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنها در زمان صلح از یک سال و در زمان جنگ از 2 ماه تجاوز کند، علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور، فراری محسوب و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

------

سوالات متداول طرح جریمه مشمولان غایب 2

 1.کدامیک از مشمولان واجد شرایط طرح جریمه می باشند؟

افراد ذکور ایرانی که آخرین تاریخ اتمام تحصیل آنان(فراغت،انصراف،اخراج و ترک تحصیل منجر به اخراج) حداکثر تا پایان سال 1386 بوده باشد و تا کنون نیز موفق به اتمام خدمت دوره ضرورت نشده باشند(یعنی تا پایان سال1394 دارای بیش از هشت سال غیبت بوده باشند) می توانند از مزایای این قانون بهره مند شوند.

2.مشمولان دارای شرایط طرح ، چگونه باید اقدام نمایند؟

 مشمولان میبایست از  تاریخ 93/11/15 لغایت 93/12/29  به دفاتر خدمات  الکترونیک انتظامی ( پلیس + 10) مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

3.متقاضیان  با چه مدارکی برای ثبت درخواست به دفاتر خدمات  الکترونیک انتظامی  (پلیس +10)مراجعه نمایند؟

1.اصل و کپی شناسنامه مشمول

2. اصل و کپی کارت ملی مشمول

3. اصل و کپی  آخرین مدرک تحصیلی

4.اصل و کپی شناسنامه همسروفرزندان

5. یک قطعه عکس4*3 زمینه سفید رنگی

 4.آیا مشمولین پس از ثبت اولیه می توانند ازدرخواست خود انصراف دهند ؟

بله- مشمولین  می توانند در صورت انصراف ، درخواست خود را  پس از اعلام  زمان انصراف از سوی سازمان وظیفه عمومی به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس +10)  ارائه  و سپس اقدام به ثبت درخواست اعزام به خدمت  می نمایند .

5.آیا ثبت نام در این طرح در زمان دیگری قابل اجرا می باشد؟

 خیر.تمامی متقاضیان می بایست ظرف زمان تعیین شده برای ثبت درخواست خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) ازتاریخ 93/11/15 لغایت 93/12/29  مراجعه نمایند.

6.آیا مشمولی که تا پایان سال 94 مدت غیبت وی به هشت سال می رسد می تواند دراین طرح ثبت نام نماید؟

 بله ، فردی که در حال حاضر دارای بیش از 7 سال غیبت میباشد و تا پایان سال 94   غیبت وی به بیش از هشت سال می رسد، می تواند درخواست خود را ثبت و پس از تصویب قطعی مبلغ با پرداخت جریمه ازسربازی معاف شود.

7.اقدام این طرح برای مشمولان خارج به چه صورت می باشد؟

مشمولان خارج از کشور می بایست به سفارتخانه ها ،کنسولگری ها و یا دفاتر حافظ منافع کشورمان مراجعه و درخواستشان را ثبت نمایند و راه دیگر این است که والدین و بستگان درجه یک و یا وکیل افراد می توانند این درخواست را در کشور ثبت نمایند.

8. این طرح شامل سربازان فراری می شود؟

سربازان فراری که آخرین تاریخ ترک خدمت آنان حداکثر تا پایان سال 1386 باشد،می توانند در طرح پیش ثبت نام شرکت نمایند لیکن لازم است سریعا وضعیت آنان در دادسرای نظامی رسیدگی شود و پس از اشتغال به خدمت می توانند اقدام نمایند.سربازان فراری که دارای غیبت اولیه نیز می باشند مدت فرار آنها با مدت غیبت اولیه آنان جمع و قابل مقایسه خواهد بود.

9. در صورتی که مشمولی درمدت تعیین شده نتواند نسبت به تکمیل درخواست خود اقدام نماید به خدمت اعزام می شود ؟

این طرح قابل تمدید نمی باشد ، بنابراین مشمولانی که در تاریخ ذکر شده ( 93 /11/15 لغایت 93/12/29) برای ثبت درخواست خود اقدام ننماید به منزله عدم تمایل آنان خواهد بود و به خدمت اعزام خواهند شد.                          

 10. در صورتی که مشمول پس از ثبت نام در این مطرح در شمول معافیت دیگری  قرار بگیرد ، چه اقدامی باید انجام دهد؟

مشمول بعداز ثبت نام  درخواست در صورت اینکه پس از بررسی شرایط یکی از معافیت ها را داشته باشد (مثال :دارای فرزندمعلول و یا معافیت پزشکی ) درخواست وی ابطال و جهت ثبت درخواست معافیت مورد نظر در دفاتر اقدام می نماید  و پس از بررسی مدارک از  معافیت بهره مند می شود .

11-پس از ابلاغ این طرح توسط ستاد کل نیروهای مسلح متقاضیان چگونه می توانند از وضعیت خود اطلاع پیدا نمایند؟

پس از ثبت درخواست خود در دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس +10)  مشمولان ازمراجعه  به دفاتر و یا سازمان وظیفه عمومی خود داری نمایند.  و برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه نمایند و همچنین فراخوان اولیه از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد و در مرحله دوم،  امکان ویرایش اطلاعات و یا انصراف درخواست طی فراخوانی به متقاضیان اعلام می گردد.

12- مشمولانی که دارای غیبت می باشد و توان  پرداخت جریمه را ندارند تکلیفشان چیست؟

افرادی که دارای غیبت هستند وبه دلیل نداشتن شرایط نمی توانند با پرداخت جریمه از انجام خدمت سربازی معاف شوند در صورتی که تا 22 بهمن ماه سال جاری درخواست اعزام به خدمت را در دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس+10 ) ثبت نمایند در سال 94 مدت خدمت آنها 21 ماه میباشد و نیز اضافه خدمت آنها بخشیده می شود.

 13- مشمولانی که  واجد شرایط این  طرح می باشند ودرخواست اعزام داده باشند تکلیفشان چیست؟

این افراد در مهلت یک ماهه اعلام شده با مراجعه به دفاتر پلیس +10 می توانند درخواست خود را برای پرداخت جریمه ریالی بجای خدمت سربازی ثبت نماید.

راهنمایی بیشتر

شرایط اخذ معافیت جریمه مشمولان غایب

الف ) مشمولین خدمت وظیفه عمومی:

1- کسانی که تا تاریخ 29/12/1394 مدت غیبت آنان به بیش از 8 سال تمام می رسد در شمول این مقررات قرار می گیرند.

2- ملاک محاسبه برای شروع غیبت مشمولین وظیفه غایب بیش از 8 سال،مطابق قانون مصوب سال 1363  (18 سال تمام) می باشد.

3- مشمولین وظیفه غایبی که تابعیت جمهوری اسلامی ایران را اخذ نموده اند، ملاک محاسبه شروع غیبت آنان از سن 18 سال تمام خواهد بود.

4- بر اساس مقررات تدوین شده کسانی که در سامانه سازمان وظیفه عمومی ثبت نام نموده اند در اولویت رسیدگی قرار دارند.

5- برای اعمال تخفیف در مبالغ تعیین شده برای مشمولان غایب متاهل ، ملاک محاسبه دارا بودن همسر دائم و فرزندان قانونی خواهند بود.

6- در اجرای مقررات مشمولین وظیفه غایبی که با جعل و دسیسه مدارک غیر واقعی تهیه و ارائه نموده و یا کتمان حقیقت نمایند ازطریق سازمان وظیفه عمومی به مراجع ذی صلاح قضایی معرفی تا به جرم آنان رسیدگی شود.

ب) سربازان حین خدمت:

1- سربازان حین خدمت که قبل از اعزام به خدمت سربازی و تا تاریخ 29/12/1393 بیش از 8 سال غیبت داشته باشند در شمول این مقررات قرار می گیرند.

مثال1: مشمول متولد 15/12/67 که در تاریخ 31/03/85 موفق به اخذ دیپلم گردیده و پس از آن نیز ادامه تحصیل نداده است  چنانچه از تاریخ 19/08/93 مشغول به خدمت شده باشد، غیبت وی از 1/12/85 محاسبه شده و تا تاریخ 19/8/93  دارای بیش از 8 سال غیبت خواهد بود و در شمول  این معافیت قرار  می گیرد.

 مثال2: مشمول در تاریخ 19/2/94 به خدمت اعزام ومشغول خدمت می گردد در صورتی که غیبت وی تا پایان سال 93 به بیش از 8 سال تمام برسد در شمول معافیت قرار خواهد گرفت.

 2- سربازان حین خدمت در صورتی که به خدمت اشتغال دارند ،پس از احراز شرایط و گذراندن مراحل رسیدگی از خدمت ترخیص خواهند شد.

ج) سربازان  فراری:

سربازان فراری که از آخرین تاریخ فرار از خدمت آنان بیش از 8 سال گذشته باشد و تاکنون نیز مشغول به خدمت نشده باشند در شمول این مقررات قرار خواهند گرفت، لازم به توضیح است که مدت فرار آنان تا پایان سال 94 محاسبه می شود .

مثال: مشمول متولد 5/4/67 با مدرک تحصیلی سوم دبیرستان که در تاریخ 19/5/86 به خدمت اعزام ودرتاریخ 22/10/86 از خدمت فرارکرده و خود رامعرفی ننموده است، دراین صورت غیبت وی تا تاریخ 29/12/94 بیش از 8 سال بوده ودر شمول معافیت قرار خواهد گرفت.

 د) دانشجویان:

1- شروع غیبت دانشجویانی که درحال تحصیل بوده وتحصیلات خودرا به اتمام نرسانده اند و تا پایان 31/06/93 انصراف داده ویا اخراج شده باشند، ازتاریخ فراغت ازتحصیل مقطع قبلی ودانشجویانی که تحصیل خود را به اتمام رسانده وبه عبارتی فارغ التحصیل گردیده اند از تاریخ فراغت از تحصیل همان مقطع محاسبه خواهد شد و چنانچه مدت غیبت آنان تا پایان سال 1394 به بیش از8 سال برسددر شمول این معافیت قرار می گیرند.

مثال1: تاریخ ورود به سن مشمولیت مشمول متولد 15/12/68 ، 1/12/86 بوده و درصورتی که قبل از این تاریخ تحصیل خود را به اتمام رسانده باشد غیبت مشمول از1/12/86  وچنانچه بعد از این تاریخ تحصیل خود را به اتمام رسانده باشد غیبت وی از تاریخ اتمام تحصیل محاسبه می گردد.

مثال2: در صورتی که مشمول در تاریخ 31/06/89  ازمقطع کارشناسی پیوسته انصراف داده باشدغیبت وی از تاریخ فراغت از تحصیل درمقطع دیپلم( رشته های فنی وحرفه ای وکارودانش) ومقطع پیش دانشگاهی(رشته های نظری) محاسبه می گردد.

مثال 3: در صورتی که مشمول در تاریخ 31/6/86 از مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته فارغ التحصیل شده باشد غیبت وی از تاریخ 31/6/86 محاسبه می گردد.

2- در صورتی که تحصیل در مقاطع دانشگاهی منجر به انصراف یا اخراج شده ومدرک آنان معادل مقطع پایین ترگردیده باشد ، شروع غیبت از تاریخ انصراف یا اخراج محاسبه می گردد.

مثال: مدت غیبت دانشجوی مقطع کارشناسی پیوسته که در تاریخ 31/06/87 ازمقطع کارشناسی پیوسته با اخذ مدرک معادل کاردانی انصراف داده ویا اخراج شده باشد، از تاریخ 31/06/87 محاسبه شده ولذا در شمول این معافیت قرار نمی گیرد.

 3- مشمولانی که قبل یا بعد از سن مشمولیت از کشورخارج شده وبااخذ معافیت تحصیلی، درخارج ازکشور مشغول به تحصیل شده اند، در صورتی که در مهلت سنوات مجاز تحصیلی(عادی)،  فارغ التحصیل شده باشند ، شروع غیبت آنان از تاریخ فراغت از تحصیل همان مقطع وچنانچه پس از اتمام سنوات مجاز تحصیلی، فارغ التحصیل شده باشند غیبت آنان از تاریخ اتمام سنوات مجازمحاسبه می گردد.

 4- مدت غیبت مشمولانی که به عنوان فرزندان مامورین ثابت دولت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشورتحصیل می نمایند برابر بند(3) محاسبه می گردد.

5- مشمولانی که قبل از سن مشمولیت از کشور خارج شده وبدون اخذ معافیت تحصیلی در خارج از کشور مشغول به تحصیل شده اند ، شروع غیبت آنان از زمان رسیدن به سن مشمولیت محاسبه، لکن مبلغ جریمه آنان براساس مدرک تحصیلی ارائه شده اخذ می گردد.

 6- تشخیص آخرین مدرک تحصیلی مشمولان غایبی که مقیم خارج ازکشورهستند(اعم از این که  با معافیت تحصیلی یا بدون آن از کشورخارج شده باشند)، بسته به نوع مدرک تحصیلی با وزارت علوم، تحقیقات وفناوری، وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ومرکز اموربین الملل ومدارس خارج ازکشور می باشد که البته مدرک ارائه شده با اطلاعات موجود در سامانه وظیفه عمومی مورد راستی آزمایی قرار می گیرد.

 تذکرات :

1)در صورتی که مشمولان فوق به علت انصراف ، اخراج و یا ترک تحصیل نتوانسته باشند مقطع تحصیلی خود را به اتمام برسانند ، شروع غیبت آنان از تاریخ فراغت در مقطع قبل محاسبه می گردد.

 2)آخرین مدرک تحصیلی مشمولین وظیفه غایب ملاک عمل بوده و سازمان وظیفه عمومی با توجه به اطلاعات مربوط به سوابق معافیت تحصیلی متقاضیان  در سامانه جامع،در خصوص صحت و سقم آخرین مدرک تحصیلی آنان از مبادی ذیربط راستی آزمایی خواهد نمود.

3)در اجرای مقررات از متقاضیان این طرح تعهد محضری مبنی بر صحت مدارک تحصیلی ارائه شده اخذ خواهد شد ، بدیهی است در صورت احراز هرگونه تقلب در خصوص مدرک مذکور نسبت به ابطال کارت معافیت آنان اقدام و این دسته  مشمولان حق هیچ گونه اعتراض و شکایت حقوقی و کیفری را نخواهند داشت.

فرایند اقدام

گام اول : پیش ثبت نام جریمه مشمولان غایب توسط دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) سراسر کشور صورت می گیرد .

 گام دوم : کنترل مدارک ارائه شده  توسط متقاضیان و تطبیق با ضوابط،ابلاغیه ها و دستورالعملهای صادره   توسط وظیفه عمومی مستقر در شهرستانها از طریق ارسال پرونده های آنان به معاونت وظیفه عمومی استان صورت می گیرد .

گام سوم : ارسال پیامک واریز وجه جریمه  به مشمولان این طرح با سامانه پیامکی  به شماره 1100 از طریق سازمان وظیفه عمومی ناجا صورت می پذیرد .

گام چهارم : مراجعه مشمولان متقاضی پس از دریافت پیامک این سازمان تا پنج روز به همان دفتر پلیس +10 که درخواست  آنها در آن ثبت شده و دریافت میزان مبلغ مشخص شده ،شماره حساب، بانک و شناسه واریزی  مورد نظر  و همچنین  فرم تعهد نامه محضری .

گام پنجم : ارائه مدارک تکمیل شده از قبیل  تعهدنامه محضری مبنی بر صحت مدرک تحصیلی و فیش واریزی ظرف مدت 10 روز به همان دفتر پلیس +10 و ثبت در سامانه وظیفه عمومی (عدم ارائه مدارک مورد نظر در زمان مقرر به منزله انصراف از درخواست می باشد )

گام ششم : ثبت مدارک تکمیل شده متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام نموده در سامانه وظیفه عمومی و ارسال این سوابق از طریق همان دفتر پلیس +10 به وظیفه عمومی محل سکونت .

گام هفتم : بررسی و تایید مدارک ارسال شده توسط حوزه وظیفه عمومی محل سکونت و ارجاع پرونده به معاونت وظیفه عمومی استان جهت تایید نهایی

گام هشتم : معرفی به صدور کارت معافیت در مورد پرونده های متقاضیانی که دارای تاییدیه واریز در سامانه می باشند .

گام نهم : صدور کارت هوشمند معافیت از خدمت وظیفه عمومی و ارسال آن به نشانی متقاضیان .

 

میزان جریمه مشمولان غایب برای صدورکارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی به شرح جدول زیر می‌باشد:

مدرک تحصیلی

پایه ریالی جریمه مشمولین غایب

زیردیپلم

100.000.000 ریال

دیپلم

150.000.000 ریال

فوق دیپلم

200.000.000 ریال

لیسانس

250.000.000 ریال

فوق لیسانس

300.000.000 ریال

دکترای غیرپزشکی

350.000.000 ریال

دکترای پزشکی

400.000.000 ریال

پزشکان متخصص و بالاتر

500.000.000 ریال

 

نکات قابل توجه :

1-   به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ده‌درصد (10%) به مبالغ جریمه پایه اضافه می گردد

2-   مدت غیبت بیش از شش‌ماه، یکسال محسوب می‌شود.

3-   برای مشمولان متأهل،پنج‌درصد(5%) و برای مشمولان دارای فرزند نیز به‌ازای هر فرزند پنج‌درصد(5% ) از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.

----------

گفتگوی جانشین نظام وظیفه در 14 اردیبهشت 94 با ایسنا :

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن تشریح نحوه ارسال پیامک به متقاضیان پرداخت جریمه ریالی سربازی به سوالات و کامنت‌های مخاطبان ایسنا، در این خصوص پاسخ داد.

سردار ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: همانطور که می‌دانید بحث جریمه مشمولان 8 سال غیبت و بیشتر از آن ازسوی مجلس مورد تصویب قرار گرفته و در لایحه بودجه سال 94 نیز پیش‌بینی شد.

وی افزود: براین اساس مقرر شد تا آن دسته از مشمولانی که تا پایان سال 94، 8 سال و بیشتر از آن غیبت از سربازی و یا فرار مداوم از سربازی داشته‌اند، بتوانند برحسب مدرک تحصیلی و وضعیت تاهل و تعداد فرزندانشان با پرداخت جریمه ریالی از انجام خدمت سربازی معاف شوند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اینکه از پانزدهم بهمن‌ماه سال گذشته پیش‌ثبت‌نام‌ این طرح آغاز شده و تاپایان روز کاری سال 93 ادامه داشت، خاطرنشان کرد: پس از آن همزمان با آغاز سال 94 ما منتظر مصوبه مجلس بودیم که از اواخر فروردین‌ماه کار را آغاز کرده و پرونده متقاضیان را از دفاتر پلیس +10 کشور دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه برابر آخرین آمار 288 هزار نفر برای بهره‌مندی از جریمه ریالی ثبت‌نام کردند، اعلام کرد: از صبح فردا پانزدهم اردیبهشت‌ماه پروسه ارسال پیامک به متقاضیان آغاز شده و در تلاش هستیم تا طی یکی دو ماه این مراحل را به پایان برسانیم.

کریمی درباره اینکه محتوای این پیامک‌ها چیست و برحسب چه اولویتی به متقاضیان ارسال می‌شود، به ایسنا گفت: در این پیامک‌ها که از طریق سامانه 1100 به متقاضیان ارسال می‌شود، نحوه پذیرش درخواستشان اطلاع داده می‌شود. به طور مثال به متقاضی گفته می‌شود که آیا درخواستش در بررسی‌ها مورد قبول واقع شده یا خیر؟

وی ادامه داد: اگر این درخواست مورد قبول واقع نشود، متقاضی می‌تواند با مراجعه به پلیس+10 چرایی عدم پذیرفته شدن درخواستش را بررسی کند و دفاتر پلیس +10 موظف هستند دلایل آن را به متقاضی تشریح کنند.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به مشمولانی که درخواستشان پذیرفته شده است نیز خاطرنشان کرد: این دسته از مشمولان تا یک هفته پس از دریافت پیامک فرصت دارند تا با مراجعه به دفاتر پلیس +10 نسبت به تعیین تکلیف خود اقدام کنند و پس از آن نیز ظرف 10 روز باید به شعب عامل بانک سراسر کشور نسبت به واریز وجه اقدام کنند، در غیراینصورت به منزله انصراف محسوب شده و با آنان همانند سایر دیگر مشمولان غایب و فراری برخورد خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان ایسنا درباره اینکه در صورت قطع شدن تلفن همراه یا مسدود شدن آن به هر دلیل چطور می‌توان از ارسال پیامک باخبر شد، گفت: این موضوع را نیز مدنظر قرار خواهیم داد و طی چند روز آینده در سایت سازمان سامانه‌ای در نظر خواهیم گرفت تا مشمولان با مراجعه به آن بتوانند از طریق اینترنتی از طریق پیامک به خود باخبر شوند.

کریمی همچنین درباره اینکه نحوه ارسال پیامک به متقاضیان چگونه خواهد بود؟ اظهار کرد: در این خصوص اولویتی مانند حروف الفبا و یا زمان ثبت درخواست مطرح نیست، بلکه با توجه به کامل بودن مدارک متقاضیان و به نتیجه رسیدن استعلام‌ها به آنها پیامک داده می‌شود و تاکنون بیش از 5000 مورد، مورد رسیدگی قرار گرفته که نتایج بررسی‌ها چه پذیرفته شده باشند و چه پذیرفته نشده باشند از طریق پیامک به آنها اطلاع داده خواهد شد.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا دراین باره که پس از پذیرش درخواست متقاضیان، آنان باید چه مراحلی را پس از مراجعه به پلیس +10 طی کنند، گفت: این افراد پس از اینکه مدارکشان مورد پذیرش قرار گیرد، به دفاتر پلیس+10 مراجعه کرده و تعهدنامه‌ای باید امضا کنند همچنین باید تاییدیه اظهارات مدارکشان را نیز داشته باشند و به شعب بانک مراجعه کرده و مبلغی را که از سوی دفاتر پلیس +10 به عنوان جریمه سربازی به آنان اعلا م شده به یکی از شعب عامل بانک‌های سراسر کشور واریز کنند.

وی ادامه داد: پس ازواریز جریمه می‌بایست فیشی به مبلغ 20 هزار تومان را که هزینه صدور کارت است واریز کرده و سپس تمامی این مدارک را به دفاتر پلیس+ 10 ببرند تا پس از گذشت 10 روز کارت معافیت برایشان صادر شود.

کریمی درخصوص آن دسته از متقاضیانی که شرایطشان مورد تایید قرار نگرفته نیز گفت: این دسته از متقاضیان همانند دیگر مشمولان غایب یا سربازان فراری خواهند بود و هر اقدامی که بخواهد درخصوص مشمولان غایب انجام شود درخصوص آنان نیز انجام خواهد شد. به عنوان مثال اگر بنا باشد طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب یا سربازان فراری انجام شود، با این دسته از افراد نیز همانطور برخورد خواهد شد. البته همانطور که در مصاحبه‌های قبلی گفته بودم، ما اطلاعات وضعیت مشمولان تمامی این افراد را داریم و ثبت‌نامشان اطلاعاتی را در این خصوص به ما نداده است و ما تنها از وضعیت تاهلشان و آخرین مدرک تحصیلی‌شان با خبر شده‌ایم.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره اینکه مدت 10 روزی که تا صدور کارت طول می‌کشد، آیا مشمولان می‌توانند از کشور خارج شوند یا خیر؟ اظهارکرد: پس از تکمیل مراحل پرداخت جریمه، اطلاعات فرد در سیستم ما ثبت شده و این افراد می‌توانند نسبت به دریافت گذرنامه، گواهینامه و... اقدام کنند.

کریمی درباره اینکه تعهدنامه برای کدام دسته از متقاضیان اخذ می‌شود نیز گفت: مبنای محاسباتی ما مدرک تحصیلی است و با توجه به اینکه اصالت مدرک برای ما مهم است، این تعهدنامه از آنان گرفته می‌شود. البته ما استعلام‌های لازم درخصوص مدارک را انجام داده‌ایم.

امکان پرداخت قسطی جریمه وجود ندارد

وی در پاسخ به سوال گروهی از مخاطبان ایسنا که درباره امکان پرداخت قسطی جریمه سوال کرده بودند، تصریح کرد: امکان پرداخت قسطی جریمه وجود ندارد و حتما باید به شکل نقدی انجام شود و همانطور که گفتم اگر طی مدت 10 روز نسبت به پرداخت این رقم اقدام نشود، به منزله انصراف متقاضی از پرداخت جریمه خدمت سربازی خواهد بود.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره اینکه آیا امکان ثبت اعتراض به مبلغ جریمه وجود دارد یا خیر؟ افزود: این دسته از افراد با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

ثبت‌نام برای جریمه ریالی یک بار دیگر تمدید می‌شود

کریمی درباره اینکه آیا امکان تمدید دوباره برای پرداخت جریمه ریالی وجود دارد یا خیر نیز گفت: بعد از اتمام کار و تعیین تکلیف 288 هزار نفری که ثبت نام کرده‌اند، یک بار دیگر برای ثبت‌نام افراد جامانده یا کسانی که در زمان اعلام شده موفق به پرداخت وجه نشده‌اند، فرصتی دوباره اعلام خواهد شد.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: به عنوان مثال اگر کسی امکان پرداخت مبلغ را نداشته باشد، همانطور که گفته شد، اقدامش به منزله انصراف خواهد بود؛ اما وی می‌تواند در مهلتی که مجددا اعلام خواهد شد، درخواستش را ثبت کرده و مدارکش را ارائه دهد، البته رسیدگی به درخواست این افراد نیز همانند افرادی که ثبت‌نام نکرده‌اند خواهد بود.

وی درباره نحوه رسیدگی به اصالت مدارک تحصیلی برای مشمولان خارج از کشور به ایسنا تصریح کرد: ممکن است برخی از مشمولان مدارکشان را از دانشگاه‌های خارجی دریافت کرده باشند که برای این دسته از افراد مبنای تاییدیه مدارک، وزارت علوم، وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه است و اگر یکی از این سه وزارتخانه مدرک یا دانشگاه اخذ مدرک را تایید کند، از نظر ما نیز مدرک تحصیلی ایرادی ندارد.

کریمی در پاسخ به کامنت برخی مخاطبان درخصوص اینکه وضعیت مشمولی که برفرض 8 سال غیبت از سربازی داشته و پس از آن به سربازی رفته و در حال حاضر کمتر از 8 سال از تاریخ فرارش می‌گذرد، چیست؟ گفت: مبنای ما 8 سال غیبت از سربازی یا 8 سال فرار مداوم از سربازی است و در غیراینصورت چنین افرادی شرایط رسیدگی را ندارند.

-----

رییس سازمان نظام وظیفه کشور می گوید: در فرآیند پرداخت خرید غیبت سربازی دو نوع پیامک به متقاضیان با عنوان واجد شرایط بودن و پیامک دیگر با عنوان واجد شرایط نبودن ارسال می شود.

سردار حمید صدرالسادات ادامه می دهد: اطلاعات متقاضیان در سیستم ثبت شده، به عنوان نمونه فردی که هفت سال غیبت داشته، شرایط استفاده از قانون خرید خدمت سربازی را ندارد، افرادی که شرایط استفاده از این قانون را دارند با طی فرآیند لازم به هیچ مشکلی برخورد نخواهند کرد.

وی می افزاید: در سابقه اعزام خدمت افراد قید شده که این افراد اعزام به خدمت فعال داشته، به خدمت رفته یا نرفته اند و یا حتی فراری بوده اند.

صدرالسادات می گوید: براین اساس افرادی که پیامک را دریافت می کنند مبنی بر اینکه ظرف پنج روز خود را به نظام وظیفه معرفی کنند، منظور این است که به نظام وظیفه ای مراجعه کنند که تاریخ اعزام آنها را اعلام کرده است.

وی در پاسخ به این سووال که تکلیف عده ای که در طول غیبت از سربازی هیچگونه مراجعه ای به نظام وظیفه برای اعزام نداشته اند، اما پیامک را دریافت کرده اند، چیست؟ می گوید: این دسته از افراد باید منتظر ثبت نام مجدد خرید خدمت سربازی باشند که در آینده مرحله دوم ثبت نام اعلام خواهد شد.

----

نظرات  (۷۶)

سلام. بنده سامانه پیام تبلیغاتی خظم و غیر فغال کردن. چطور میتونم پیگیری کنم که به من پیام دادند یا نه؟

سلام خسته نباشید  من و برادرم دوقلو هستیم اگر یکی از ما خرید سربازی را انجام دهد دیگری معاف خواهد شد در ضمن فرزند آخر هم میباشیم با تشکر
با عرض سلام و خسته نباشید. اینجانب پس از دریافت پیامک اعزام فعال، به نظام وظیفه مراجعه کردم و نامه ای برای پادگانی که دوران خدمت را گذراندم به من دادند، وقتی به پادگان رفتم نامه را گرفتند و گفتند کارمند ما به مرخصی رفته و تا 8 روز آینده نمی آید. آیا این 8 روز مشکلی در روند پیش رفتن کارها به وجود نمی آورد؟
اگر طی 10 روز پول را واریز نکنیم و مثلا نهایتا 2 روز دیر شود، انصراف تلقی میشود؟
سلام تو رو خدا دیدم پاسخ میدید جواب من رو هم بدید ۳۵ ساله و دیپلم هستم حدودا ۱۶ سال پیش دفترچه اعزام گرفتم که اصلا مراجع نکردم حالا برای خرید ثبت نام کردم چند روز قبل اس اعزام فعال برام اومده رفتم حوزه و همون دفترچه سالهای قبل رو نشون دادم و متوجه شدند که اصلا نرفتم بعد اون اعزامو داخل سیستم واسم باطل کرد حالا تکلیف من چی میشه یعنی بازم واسم پیام میاد یا باید در مرحله بعد مجددا ثبت نام کنم با تشکر
سلام من در تاریخ 22 مهر ماه 1386 غیبت کردم تا الان که اس ام اس اومد باید برم نظام وظیفه رفتم و بهم نامه دادن که باید ببرم پادگان خدمتم که تاریخ غیبتم رو بزنن رفتم پادگان فرستادنم دادسرا نظام و الان با قید کفالت آزادم نامه رو بهم دادن ولی تاریخ غیبتم رو از 22 مهر ماه 86تا 18 خرداد ماه 94 زدن و نامه رو بهم دادن فرستادم نظام وظیفه خواستم ببینم وضعیتم چه جوریه با این نامه اخه برج 7 سال 94 دقیقا 8 سال از غیبتم میگذره و الان هنوز 8 سال نشده
سلام  من دانشجوی انصرافی هستم 14 اسفند رفتم پلیس+10 اونجا گفتن که من شامل این قانون نمی شم ومنو ثبت نام نکردند الان که می رم تو سایتها می بینم که این قانون شامل من میشه.می خواستم راهنمایی کنید آیا ثبت نام دوباره هست یا نه.ممنون
سلام من به دلیل نداشتن پول نتوانستم تاتاریخ معین ثبت نام کنم ایا الان میتوانم ثبت نام کنم 94/4/2
با سلام, برای من پیامک تایید اوم رفتم از پلیس +۱۰ فرم واریزمبلغ رو گرفتم ولی متاسفانه تاریخ فراغت از تحصیل روبا توجه به نامه دانشگاه که برا اتمام معافیت تحصیلی برام رو نوشت زده بودن اشتباه بود من۱۶/۱۰/۸۶فارغالتحصیل شده بودم زده ۳۱/۳/ همان روز رفتم نظام وظیفه مدارکرو گرفتن گفتن دوباره پیامک میدیمالان ۲۰روزه خبری نیست تو این مدت هم ۱۰بار با سامانه گویا صحبت کردم هیچ خبری نیست, اگه راهکاری میدونین راهنمایی بفرمایین ممنون میشم.
باسلام وخسته نباشید به شما من الان 10 روز جریمه سربازی  که پیامکش امده بود رو واریز کردم ولی هنوز برام  پیامکش نیومده باید چیکار کنم
۰۹ تیر ۹۴ ، ۱۷:۰۵ پژمان شررتیمورتاش
با سلام
من سی اردبهشت مبلغ جریمه رو پرداخت کردم و مراحل رو در پلیس +۱۰ طی کردم. هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و یا پیامکی هم برای من نرسیده. سامانه مرسولات پستی ناجا رو هم چک کردم. هیچ مرسوله ای با کد ملی من تحویل پست نشده.
به غیر از تلفن  گویای نظام وظیفه که کسی در اون پاسخ گو نیست, جایی برای پیگیری وجود دارد؟
سلام من مبلغ جریمه رو واریز کردم و همه مدارک رو تحویل پلیس+10 دادم و رسید گرفتم ولی از مدت 10 روز کارت من نیومده.میشه راهنماییم کنید از کجا باید استعلام بگیرم.ممنون.چون واقعا بهش نیاز دارم.با تشکر
سلام من مبلغ جریمه رو واریز کردم و همه مدارک رو تحویل +10 دادم و رسید گرفتم ولی 10 روز از مدت ارسال کرد هم گذشته ولی خبری نیست پس تا کی باید صبر کنم خواهش می کنم راهنماییم کنید چون واقعا بهش نیاز دارم در ضمن میشه از کجا پیگیری کرد ممنون
۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۵:۵۲ امیر حسین
سلام
من در طرح خرید خدمت ثبت نام کرده بودم . همزمان هم پرونده معافیت پزشکی به علت جراحی داشتم. ولیبه علت تداخل این دو پرونده به ناچار پرونده خرید خدمت و لغو تکمیل کردم تا از طریق پزشکی اقدام به معافیت کنم.
سئوال: آیا در صورت موفق نشدن به گرفتن معافیت در پرونده پزشکی
مرحله دومی برای ثبت نام مجدد برای خرید خدمت مشمولان غایب هست؟
اگر هم هست, اگه قبل از اعلام نتیجه معافیت پزشکی من,  مجددا اعلام به ثبت نام مشولان غایب در مرحله دوم کردن . میتونم همزمان با پرونده پزشکی دوباره ثبت نام کنم؟
ممنون
سلام تو رو خدا جواب منم بدید من تقریبا چند سال ازدواج کردم همسرم  به دلایل مشکلات مالی و پیری والدین مجبور به ترک خدمت در 82 شده می خوام بدونم هزینه پرداختی اش چقدر ؟مردیم از استرس . می خوام بدونم چه فرقی بین غایبی که رنگ سربازی رو ندیده با کسی که بخاطر مشکلات مجبور به ترک شده هست .خواهشا جوابمو بدید ممنون
۲۶ تیر ۹۴ ، ۱۶:۱۲ حمزه بالدی
سلام من و برادرم همزمان برای خرید خدمت سربازی ثبت نام کردیم اما برادرم پیغام ثبت نام و پیغام بررسی وپیغام کد سخا براش اومد اما من هیچ پیغامی برام نیومده حتی هم به دفتری که ثبت نام کردیم مراجعه کردم گفتن که ثبت نام شما درست بوده از شما خاهش میکنم جوابم بدین من چکار باید بکنم؟
سلام /من سال 80 دانشجوی اخراجی بودم ولی 21 سال غیبت زدن .من که تا سال 80 درس میخوندم .چرا.متولد 55.و سی و یک ملیون جریمه
سلام،من متولد1366هستم درتاریخ 1392 به صورت داوطلب آزاد دیپلم گرفتم براب خرید خدمت ثبت نام کرده ام ایا دیپلم هستم یا زیر دیپلم
کسانیکه سربازی میخرن میتونن از کشور خارج بشن
آقا جام مادرتون جواب منو بدین من دی\لممو سال ۸۳ گرفتم و یه سال بعدش رفتم دانشگاه و سال ۹۱ اخراج شدم من شامل طرح میشم؟ من درجریان مرحله اول نبودم بازم ثبت نام میذاران؟ مبنای مدرک من میشه دی\لم و از سال ۸۳ تا الان غیبتو واسم حساب می کنن؟

سلام من موفق نشدم سر ده روزجریمه خودم را پرداخت کنم سیزده روز بعد پرداخت کردم ازروزی که پرینتم گرفتم یامشکلی داره خواهشا جوابم بده 
سلام اگه سال 87رفته باشی خودتو معرفی کرده باشی و یه دادگاه برات گرفته باشند و یه تاریخ معرفی بهت داده باشند ولی خودتو تو اون تاریخ معرفی به پادگان نکرده باشی بازم جایی ثبت شده یا همون تاریخ اعزامم میشه اخرین فرار چون اون تو سال85بوده.
آیا با توضیحات بالا مشمول خرید میشم یا نه؟
خیلی عجله دارم اگه میشه سریعتر راهنماییم کنید.ممنون
با سلام, برای من پیامک تایید اوم رفتم از پلیس +۱۰ فرم واریزمبلغ رو گرفتم ولی متاسفانه تاریخ فراغت از تحصیل روبا توجه به نامه دانشگاه که برا اتمام معافیت تحصیلی برام رو نوشت زده بودن اشتباه بود من۱۶/۱۰/۸۶فارغالتحصیل شده بودم زده ۳۱/۳/ ۸۳همان روز رفتم نظام وظیفه مدارکرو گرفتن گفتن دوباره پیامک میدیمالان ۶۰روزه خبری نیست تو این مدت هم ۱۰بار با سامانه گویا صحبت کردم هیچ خبری یست, اگه راهکاری میدونین راهنمایی بفرمایین ممنون میشم.
با سلام.ببخشید میخواستم بدونم دوباره برای خرید خدمت سربازی ثبت نام میکنید؟
سلام من 10 روز فرصتم تموم شده و نتونستم جریمه رو پرداخت کنم فرصتئ کهاحتمالا دوباره میدن حدودا کی خواهد بود 
با سلام و خسته نباشید کسانی که در حین سربازی فرار کردن و مدت فرارشون از 8 سال میگذره باید چی کار کنن.لطفا ما را راهنمایی کنید؟؟

۱۳ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۵۵ محمدرضا ولی پور
با سلام
من متولد 1371/3/29 هستم تا به امروز هم دانشجو هستم ودارم دانشگاه میرم آیا من میتونم از این قانون استفاده کنم یا نه؟
ممنون
سلام من از ثبت نام دوره پیش جا موندم و الان میخوام ثبت نام کنم برای خرید باید چه کاری انجام بدم؟
باسلام خدمت دوره سربازی وظیفه افراد ذکور جامعه است وفرار از آن جرم است واز طرفی تشویقی است برای افرادی که نمیخواهند به خدمت بروند به نظر من اینگونه افراد را هم باید به خدمت برد وهم جریمه نقدی کرد این قانون منصفانه نیست که عده ای با پولشان به افرادی که این خدمت مقدس به پایان رسانده ویا در حال خدمت هستند پوزخند بزنند.بنده به یکی از این آقایان گفتم مفتی مفتی  کارت پایان خدمت گرفتی ایشون با لحنی تند گفتند پولشو دادم یعنی با ده پانزده میلیون خدمت تمام.
سلام،من همه مراحل رو انجام دادم حتی یکماه از واریز مبلغ هم گذشته اما هنوز خبری از صدور کارت نشده،لطفا راهنماییم کنید
سلام بنده مبلق جریمه را واریز کردم.و برگه تاییدیه دریافت کردم.کارتم هنوز نیامده به سایت مراجعه کردم و کد ملی و کد سخا رو وارد کردم.ولی نوشته که برای شما هیچ پرونده ای باز نشده لطفا راهنمایب بفرمایید
سلام کارت من صادر شده ٩٤/٧/٢٢ ولی در سایت مرسولات پستی ناجا نیست مخواستم بدونم چقدر طول میکشه برسه دستم از تهران به شهرستان تشکر
سلام ایا میشود بر روی قیمتها اعتراض کرد
۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۸:۵۰ محمد قوجاخانلو
سلام، خسته نباشید، میخواستم بدونم مرحله دوم خرید کارت پایان خدمت چه زمانی اعلام میشود
با سلام و خسته نباشید. من متولد66 هستم و از سال 83 از تحصیل فارق شدم. ولی در سال 91 به خدمت رفتم و 6 ماه بیشتر خدمت نکردم. میشه منو راهنمایی کنید که طرح خرید شاملم میشه یا نه؟
با سلام و خسته نباشید
من الان درست یک ماه نیم هست وجه رو واریز کردم به من قبل واریز پول گفتن 10 تا 15 روز کارتت میاد حدود یک ماه پیش هم رفتم مرکز وظیفه عمومی استان یک مشکل کوچیک و الکی فقط ی تایید میخواستن پروندمو پست نکردن..با کلی دوندگی اون مشکل هم حل شد گفتن به من 15 روز دیگه کارتت چاپ میشه ...ولی الان 1ماه گذشته هنوز هیچ خبری نیست هر جا هم رفتم کد ملی منو میزنند تو سیستم با کلی اذیت میگن مشکلی نیست ...لطفا یک نفر راهنماییم کنه چکار باید بکنم اخ درست نیست با یک بچه یتیم این طور برخورد کنند سر معافییتمم خیلی اذیتم کردن معافم نکردن گفتن غیبت داری 6 ماه ...الانم با کلی قرض و وام رصالت تونستم بخرمش ولی الان 45 روز میگذره خبری نیست ولی بعضی هارو میشناسم 20 روزه دستشون رسیده ..چرا کسی راست تو ذاتش نیست ...به هر سایتی هم سر زدم چیزی مشحص نبود..چکار کنم یکی خواهشن کمکم کنه...جواب درست و خدایی بدین تشکر
دوست عزیز بازم سلام
از این طریق هم استعلام گرفتم میزنه شما 94/9/19 اعزام به خدمت دارید ....تو سایت هم میزنم کد سخا و ملی ...میزنه صدور دفترچه اعزام به خدمت و اعزام 94/9/19 ...اصلا من درخواست اعزام ندادم که برام زدن اعزام به خدمت در این تاریخ ... نظام وظیفه هم میرم بعد از کلی نگاه کردن و اذیت میگه مشکلی نیست ...اعزام خدمتم پس کجا بوده ....یدفع پولمونو که گرفتن هیچ..بفرستنمون خدمت ...
سلام من تاریخ 6/10 برای معافیت درخواست دادم و تا الان هیچ خبری هم نیست کسی هم بهم درست اطلاع رسانی نمیکنه خواستم ببینم چقدر طول میکشه تاکارت معافیت بیاد خیلی احتیاجش دارم
سلام من حدود یک ماه است جریمه سربازی را پر داخت کرده ام ولی پلیس +۱۰ وحوزه نیز مراجعه کرده ام ولی هنوز کارتم صادر نشده باید تا کی صبر کنم بخدا پول را قرض کردم باید چه کار کنم
با عرض سلام وخسته نباشید.اگر فردی متولد68 دردانشگاه 5سال تحصیل کرده باشدوانصراف داده واکنون یک سال در دانشگاه مشغول تحصیل است می تواند درخواست خرید خدمت سربازی را بدهد؟تا بتواند شغلی انتخاب کند ویا به خارج سفرکندودرآنجا تحصیل کند.اگر اکنون از دانشگاه انصراف دهد آیا باید صبرکند تا 8سال بگذرد.؟یا باید سربازی رود؟کاش دانشجویانی که 8سال یا بیشتراز تحصیلشان می گذردبتوانند سربازی خودرا بخرند.تشکر.
سلام. خسته نباشید، با عرض تسلیت برای شهادت سالار شهیدان و تاسوعا و عاشورای حسینی. من با توجه به یک سری مشکلات، که عرض میکنم، نمیتونم برم خدمت میخواستم ببینم آیا معافیتی شامل من میشه یا نه خواهشا جوابمو بدید. شرایط من؛
متولد 76/1/5 هستم 1/5 سال پیش مدرک دیپلم رو گرفتم و از اون موقع به طور فعلی ادامه تحصیل ندادم. کلا با من پنج برادریم سه تا از برادرام خدمت سربازی رو تموم کردن و یکیشون درحال خدمته، مشکلم اینجاست که من با پدرم که 55 سال سن داره و مادرم زندگی میکنم و مخارج زندگی پدر و مادرم و من رو دوش منه و با این حال رفتن به خدمت سربازی برای من خیلی سخته. منتظر جوابتونم ممنون میشم اگه جوابمو بدید.
با عرض سلام وخسته نباشید.به نظرمن اگرخدمت سربازی به صورت یک شغل برای دختران وپسران با درآمد بسیار بالا ومزایا و وام های مسکن و غیره درنظرگرفته شود مطمئنا خیلی از دختران وپسران استقبال خواهند کرد وبیکاری ریشه کن می شود وآمار ازدواج بالا می رود وآمار طلاق پایین خواهد آمد ونزاع ها به دلیل فقر وبیکاری واعصاب های داغون کم خواهد شد.ونیروی دفاعی وارتش قوی تر خواهد گردیدچون تعداد زیادی سربازان تحصیلکرده درمقابل حقوق با دل وجون وبرطبق وظیفه خدمت خواهند کرد.
ضمنا مبلغ خرید سربازی از افراد خارج ازکشور را با دلار یا یورو حساب کنید ویا نسبت به افراد داخل کشور باید آنها بیشترپرداخت کنند چون افرادی که درخارج زندگی می کنند از خانواده های ثروتمندتر از افراد داخل ایران هستند.ومطمئنا درآنجا مشغول به کارمی باشند ولی افراد تحصیل کرده در ایران به دلیل غیبت سربازی درکجا می توانند کارکنند؟
رضا:سلام
من فرزنداول خانواده دارای٢٢سال سن ودانشجومیباشم.پدرم دارای ۵٠سال سن و
اینکه شغل کارگری داردوبه دلیل سختی وکارسنگین هم اکنون توانایی کارکردن راندارد.
وهمچنین دارای یک برادرمعلول که ١۴سال دارد.
باوجوداین شرایط من مجبوربه کارهای نیمه وقت های مختلفی برای کسب درامدوگذراندن
امورزندگی باسختی هستیم.
آیابااین شرایط میتوانم ازمعافیت کفالت استفاده نمایم.
باتشکر
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
دوستان گلم جون عزیزترین ***** راهنماییم کنید. من بعد از اینکه گفتن ملاک آخرین فرار برداشته شده و از روی مدرک تحصیلی حساب میکنند امروز رفتم خودم نظام وظیفه گفت شماره ملیت بده بهشون دادم اما گفتن که از تهران پروندت را برج 4 باطل کردند گفتم حالا چکار کنم گفت اگه میتونی حضوری برو تهران پیگیر شو. حالا منم راهم دوره و از یه طرف نمیدونم این همه راه برم تهران جواب میگیرم یا با یک نه دوباره باید برگردم. کسی میتونه راهنماییم کنه???
خداوکیل جواب من بدین. راسته میگن ملاک آخرین فرار برداشته شده است? ???
جواب به "ناشناس"-"رضا"-امروز در قسمت "مصاحبه با سردار کمالی در روز یکشنبه خواندم که فرمودند: مشمولان دارای فرزند معلول از خدمت سربازی معاف شدند. معلولیت فرزند را سازمان بهزیستی باید تایید کند. مشمولانی که با زنان معلول ازدواج کنند ۵ سال معافیت موقت دریافت می‌کنند. بعد از ۵ سال اگر ازدواج آنها استمرار داشته باشد معافیت ۵ ساله به معافیت دایم تغییر پیدا می‌کند. مشمولی که همسرش فوت کرده و فرزند صغیر دارد در صورتی که ازدواج نکرده باشد از خدمت سربازی معاف است. البته او بعد از گرفتن معافیت می‌تواند ازدواج کند.
سردار کمالی ادامه داد: یگانه مراقب و نگه دار پدر نیازمند مراقبت با هر سنی از خدمت سربازی معاف است. شرط تعیین تکلیف خدمت سربازی برای ثبت اموال نیز در دفاتر اسناد رسمی برداشته شد. همچنین یکی از فرزندان پسر سربازی که در طول خدمت سربازی فوت کرده است یا در صورت نداشتن فرزند یکی از برادرانش از خدمت معاف می‌شود
سلام پرونده خرید خدمتم تایید شهرستان خورده و 10 روزه به نظام وظیفه تهران تحویل داده شده .تقریبا چند روز طول میکشه کارتم صادر بشه ؟
سلام 2 ماه تموم شد و کارتم نیومد حتی صادر هم نشده . فقط بلدن بگن منتظر باش . گولمون زدند دروغگوها
سلام بالاخره بعد 2 ماه انتظار امروز کارتم رو گرفتم ،
تحویل فیش واریزی و مدارک 6 مهرماه
تحویل کارت امروز جمعه 6 آذر
گذرنامه ام هفته قبل اومد ، گواهینامه این هفته امتحان میدم
امیدوارم برای همه بیاد . خدا نگهدار همه شما
سلام من میثم هستم و۱۰،ماه خدمت کردم وفراری هستم والان ۹ساله که فراری بودم الان میخواهم برای خرید خدمت سربازی اقدام کنم میخواستم بدانم ان ده ماه خدمت تاثیری در وجه نقدی دارد یا نه باتشکر
سلام من دیپلمم و نگرفتم ولی 3سال دبیزستان و 1 سال بزرگسالان خوندم متولد 13/9/1368 هستم گواهی سیکلمو از اموزش پرورش گرفتم . ایا 8 سال غیبت به من میخوره ممنون میشم جواب بدید لطفا
با سلام
من متولد١٣٦٦/٠٥/٠٨ هستم، ١٣٨٣/٠٦/٣١ ترک تحصیل کردم
تاریخ ١٣٨٨/١٢/١٨ رفتم خدمت ٢٠ روز بیشتر نموندم برگشتم
دیگه نرفتم، میخواستم بدونم مرحله دوم فروش خدمت سربازى
که شروع شده من میتونم بخرم.
ممنون میشم جواب بدید.
۲۸ آذر ۹۴ ، ۰۰:۰۲ محمد کریمى مهر
با سلام بنده تا قبل از اعزام به خدمت ٨سال غیبت داشتم یعنى الان که در حین خدمتم میتوانم خدمتم را بخرم اما بخاطر مشکلى که داشتم نتوانستم خدمتم را ادامه بدم و الان چند ماهى است فرار کردم ایا با این وجود میتوانم خدمتم را بخرم متشکر از جواب و راه حلتان
باسلام وخسته نباشید.من منولد سال 68 هستم.دیپلمم رو سال 85 گرفتم.دانشگاه رفتم اما درس نخوندم و تاسال 93 نتونستم واحدامو بگذرونم.بایدخردلد 93 اخراج میشدم انا دوترم سنوات گرفتم واخراجیم افتاد به سال 94.آیا من میتونم بخرم؟من باید سال 93 اخراج میشدم اما سنوات گرفتم
عرض سلام و خسته نباشید دارم.
سوال بنده اینه که آیا مدرک پیش دانشگاهی مورد قبول نظام وظیفه جهت خرید خدمت هست؟ یا فقط مدرک دیپلم؟؟ بنده دسترسی به اصل مدرک دیپلم ندارم
تشکر از پاسخگوییتان
سلام و عرض ادب
بنده سال 84 مدرک کاردانی کامپیوتر گرفتم.سال 85 در مقطع کارشناسی پیوسته قبول شدم و با معادلسازی دروس شروع به تحصیل در مقطع کارشناسی کامپیوتر کردم.ولی نهایتا سال 90 سنواتم تموم شد و اخراج شدم.حالا خود دانشگاه دوباره یک مدرک معادل کاردانی کامپیوتر دیگه به من داده!!!یعنی من الان 2 تا مدرک کاردانی کامپیوتر دارم. این طرح شامل من میشه یا نه؟
سلام
احتراما
اینجانب اقدام به ثبت نام برای خرید سربازی نموده و طبق مطالعه دقیق واجد شرایط بودن مشمولان غایب بر اساس فرمایش سردار کریمی: در لینک (آخرین اخبار از نحوه ی خرید خدمت سربازی مشمولان غابب سال ۹۴) در قسمت تشریح جزییات جریمه مشمولان غایب سر شانزدهم ، سردار کریمی فرمودند: افرادی که ۷سال غیبت دارند و تا پایان سال ۹۴ غیبت آنها به ۸سال میرسد، ثبتنام نمایند مبلغ جریمه طی پیام اطلاع رسانی خواهد شد، من دقیقا شامل این شرایطم و لی پیام اومد که خرید شامل من نمیشه و واجد شرایط نیستم، لطفا ، خواهشا رسیدگی فرمایید، چکار باید بکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۲۲ دی ۹۴ ، ۱۱:۱۱ رئوف امینی
سلام. من متولد 1369/1/5 هستم اگر بر اساس تاریخ تولد باشه من 5 روز واسه 8 سال غیبت کم دارم ولی اخرین مدرک تحصیلی من ذر تاریخ 86/10/30 بوده اگر بر اساس مدرک تحصیلی باشه من 8 سال غیبت دارم . لطفا بگید من شامل این طرح میشم ممنون میشم زود جواب بدید
با سلام و خدا قوت
من در مرحله دوم طرح در تاریخ 9/29 ثبت نام کردم بعد از 13 روز برام اس ام اس مثبت اومد 9/15 هم مدارک و پول رو واریز کردم و منتظر تایید نهایی مدارک هستم ایشالا کار همه انجام بشه
سلام من ۷ ماه تا هشت سال غیبتم دارم ایا میتونم از طرحمشمولان غایب استفاده کنم.
من برای طرح مشمولان غایب می تونم اقادم کنم ولی مدت غیبتم یه چندماهی تا هشت سال مونده می تونم ازین طرح استفاده کنم یا نه
با سلام لطفا مدت غیبت رو فقط هجده سالگی بزارید آخه به عنوان مثال متولد 1368مدرک دیپلم رو1386گرفته اگر دانشگاه رفته باشه دیگه نمیتونه استفاده کن یعنی فقط برای دیپلمه هاست و این واقعا ظلم بزرگیه هرچند لیسانس بیچاره جریمه دو دیپلم رو میپردازه لااقل برای اونم بزارید یعنی ملاک محاسبه رو سن هجده سالگی بزارید نه تاریخ فارغ التحصیلی چون اینطور اطلا لیسانس ها رو نمیگیره.کلا حالا شده پنج سال اونم حذف کنید.فقط از هجده شروع کنید نه درس چون ظلم بزرگی به درس خوانده ها میشه لطفا زود رسیدگی کنید.اجرتان با خداوند متعال
سلام من 30 اذر برای خرید سربازی ثبت نام کردم ولی برام پیام نیومده چکار کنم پس کی این پیام میاد
سلام من 30 اذر برای خرید سربازی ثبت نام کردم ولی برام پیام نیومده چکار کنم پس کی این پیام میاد
سلام خدمت سردار محترم آقای کریمی لطفا پنج سال غیبت رو ملاک هجده سالگی قرار بدید نه مدرک تحصیلی چون باسوادها یا لیسانس ها نمیتونن استفاده کنن بزارید برای همه باشه نه طبق مدرک بلکه طبق سن مشمولیت 18سالگی چون بازم یکی زودتر شاید قبول شده باشه یکی دیرتر بزارید به هیچکی ظلم نشه مثلا تا متولد1371یا1372 میشه باشه نه مدارک اینطور عدالت واقعا کامله تورو بخدا رسیدگی کنید اجرتان با امام حسین
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام ***** محترم این نوع ملاک محاسبه فقط ظلم به درس خوانده ها و دانشگاهیها هست ما که نرفتیم دانشگاه نقل و نبات داده باشند زحمت کشیدیم درس خوندیم با سرما و گرما اگر کسی خودش درس نخوانده مشکل خودش بوده حالا طرح خرید خدمت هم برای همه باشه عادلانه است نه طبق مدرک بلکه سن 18 سالگی چون اینجور بدین معناست که کسی که درس خوانده اشتباه کرده یا درس نخوانده از درس خوانده بهتره که هیچ وقت اینطور نیست لطفا هشت ساله یا پنج ساله غیبت از هجده سالگی حساب کنید نه مدرک چون ظلم بزرگیه.با تشکر اجرتان با خداوند متعال
یکماه از زمان ارسال مدارکم نوسط پلیس 10 سپری شده ولی کارت برایم نیامده
هم پیامک مثبت بودن مدارک از 981100 و هم فرم ثبت شده با قید میزان جریمه توسط پلیس 10 را دریافت کرده بودم و پس از پرداخت میزان جریمه و میز 20000 تومان شرکت ناجی مدارکم توسط پلیس10 تایید و ارسال شد لطفا راهنمایی بفرمایید . با تشکر
آقا این انصاف نیست خدمت رو بفروشن. متاسفانه با فروش خدمت باعث میشید خریداران پوزخندی به یه عده انسان قانون مدار که رفتن خدمت و سختیهاشو متحمل شدن بزنن و بگن همه چی تو این مملکت رو با پول میشه خرید. واقعا متاسفم واسه کسایی که این تصمیم رو گرفتن. اقا یارانه این عزیزان رو دوبرابر کنید.
سلام مچهار ماهه برای خرید سربازی ثبت نام کردم ولی برایم پیام تائید نیومده نمیدونم چکار کنم ایا کسی دیگه مثل من هست لطفا جواب بدید
سلام من زمانی که از کشور خارج شدم چون هنوز در حال دانش آموزی بودم مشمول نبودم الان با شرایطی که برای خرید معافیت هست به اضای هر یک سال بعد از هشت سال اول یعنی بعد از سن بیست و شش سالگی باید ١٠٪‏ اضافه جریمه بدم یعنی الان که که چهل سال دارم باید به اضافه مبلغی که گفته شده ١٤٠٪‏ بیشتر پول بدم ؟ لطفا پاسخ بدین ممنون
سلام و عرض ادب'سن خری خدمت هنوز پنج سال نشده؟لطفا جواب بدینچ
کوفتتون بشه،متفت خور ها
سلام دذسال 95هم خرید خدمت وجود دارد
این پولها رو میارن روی بودجه؟ یعنی محلی که این پولها به اونجا واریز میشه کجاست؟
آیا دولت داره از جوونهایی که میتونن این پول رو پرداخت کنن گدایی میکنه ؟ یا اینکه این پول زوره ...
من واقعا متاسفم . تنها جاییکه مرز مشترک بین ایرانی های فقیر و پولدار بود همین 2 سال سربازی بود . که شما برادران زحمتکش مجلس و نظام وظیفه و .... محبت کردید این مرز رو هم شکستید تا جوون های تحصیل کرده ای که 25 میلیون تومن پول توی جیب خودشون یا پدرشون ندارن کاملا این فرق رو احساس کنن.
تاریخ چهره واقعی شما رو نشون میده ... بزودی زود
سلام. من امروز پلیس +۱۰ بودم تموم کارارو انجام دادم. فقط یه اشتباهی شد،اخرین تاریخ فارغ التحصیلیو اشتباه زد.
اخریشو از تاریخ دیپلم گرفت زد یعنی تاریخ دو سال پیش.
در صورتی ک من پیش دانشگاهی انصراف دادم. تاریخش برا چند روزه پیشه. گواهی اشتغال به تحصیلم تا سال ۹۶ دارم.
از من پرسید اخرین مدرکت چیه گفتم دیپلم. گفت اونو بیار بردم. حالا تاریخ اونو زد ۶ ماه اضافه خوردم. حالا اگه ببرم دوباره میتونه تاریخو عوض کنه ک اشتباهی شیش ماه اضافه نرم ?
با اینکار رواج بیسوادی میدهید ، قیمت ها باید بر اساس مدرک تحصیلی بالاتر ارزانتر باشد نه گرانتر.
یعنی یه دکتر که میتونه خدمات مفیدی به این مملکت بده باید هزینه کمتری پرداخت کنه و راحت تر سربازی رو خریداری کنه. تا یه فرد کم سواد که بهتره بره خدمت سربازی و مفید باشه برای مملکت.
اینگونه سیاست گذاری ها منجر میشه که دیگه کسی نره دنبال درس خوندن تا ارزونتر سربازی رو بخره.
واقعا تعیین قیمت ها بی اساس هستش
من سال ۸۴ کارشناسی رو آغاز کردم و ۸۸ تمام کردم. یعنی‌ ۷ سال غیبت دارم. می‌شه مدرک کارشناسی رو نخواهم و غیبت‌ام از سال ۸۴ حساب شه؟ ممنون.