وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات
۰۷ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۳۴

سامانه عوارض خودرو شهر مشهد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از راه‌اندازی نسخه جدید سامانه عوارض خودرو خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی آبسالان با تاکید بر توسعه خدمات الکترونیک در شهرداری مشهد گفت: پیش از این شهروندان برای پرداخت عوارض خودروی خود باید به شهرداری مراجعه و پس از دریافت فیش به بانک‌ها می‌رفتند و بعد از پرداخت مبلغ مورد نظر، دوباره برای دریافت گواهی پرداخت به عوارض خودرویی مراجعه می‌کردند.
وی افزود: با راه‌اندازی سامانه عوارض خودرو از ابتدای سال 90 و ارائه این سرویس، شهروندان مشهدی برای پرداخت اینترنتی عوارض‌خودرو (شامل انواع خودروهای سواری، ‌موتورسیکلت و…) می‌توانند به سایت شهرداری مشهد به آدرس http://avarez.mashhad.ir مراجعه نمایند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ضمن اشاره به راه‌اندازی نسخه جدید این سامانه به مهم‌ترین مزیت‌های این سامانه اشاره کرد و افزود: نسخه جدید این سامانه نیز با قابلیت‌های ویژه نسبت به قبل راه‌اندازی و تحویل مدیریت درآمد شهرداری مشهد شده است...
آبسالان، ارتباط با بانک اطلاعاتی ناجا از طریق وب سرویس‌های موجود در سامانه و دسترسی به اطلاعات کامل مالکیت خودروها، ارتباط با شرکت پست از طریق وب سرویس‌های پست جهت دستیابی به آدرس کدپستی مالک، ارتباط با ثبت احوال از طریق وب سرویس‌های اداره ثبت احوال جهت بازیابی اطلاعات مالکان خودروها، متمرکز کردن داده‌های مربوط به عوارض خودروی کل کشور به صورت یکپارچه و جلوگیری از تخلفات مربوط به فیش‌های شهرستان، استفاده از دفاتر پیشخوان در وصول مطالبات شهرداری از جمله قابلیت‌ها و مزیت‌های این نسخه جدید سامانه دانست.
وی همچنین اظهار کرد: سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو قابلیت تفکیک و اعلام میزان عوارض، بدهی‌های معوقه و سوابق خودروها را دارد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، سیستم مذکور متصل به شبکه بانکی بوده و پرداخت عوارض در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به مراجعه شهروندان به بانک میسر شده است، به صورتی که شهروندان می‌توانند پس از اتصال به این سامانه و بر اساس اطلاعات موجود در سیستم نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام نمایند.
آبسالان ادامه داد: طی سال 93 بیش از 16هزار و 600 نفر از طریق این سامانه نسبت به پرداخت الکترونیک عوارض خودروی خود اقدام کرده‌اند که این موضوع نشان از مشارکت شهروندان و اعتماد آنان به سامانه عوارض خودرو و پرداخت الکترونیک دارد.
وی عنوان کرد: از امکاناتی که در این سامانه پیش‌بینی شده، امکان خوداظهاری مراجعه‌کننده به سایت است، به این صورت که ممکن است خودروی اظهار شده اطلاعاتش در سایت موجود نباشد، در این صورت مالک از طریق بخش خوداظهاری نسبت به تکمیل فرم خودرو اقدام نموده و سیستم بر اساس اطلاعات اظهار شده محاسبات عوارض را به صورت اتوماتیک انجام و مالک با پرداخت مبلغ محاسبه شده به صورت علی‌الحساب تسویه می‌کند، با این کار ضمن تکریم شهروند و اعتماد به اظهارات او، بستر مناسب برای پرداخت عوارض خودرو فراهم می‌شود.
به گفته وی، طی سال 93 تعداد 2963 نفر از شهروندان با ورود به سامانه عوارض خودرو پرونده خوداظهاری را تکمیل کردند و همچنین تعداد 16هزار و 689 نفر پرداخت الکترونیک عوارض خودرو را انجام دادند.