وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

به طور کلی تغییر سرپرست خانوار به واسطه یکی از وقایع زیر اتفاق می‌افتد که مدارک مورد نیاز و محل مراجعه خانوارهای مربوطه نیز در ادامه ذکر شده است؛

ازدواج؛ مدارک مورد نیاز: اصل و تصویر سند ازدواج، اصل شناسنامه و اصل کارت ملی زوج و زوجه، محل مراجعه: مراکز پلیس ۱۰+

طلاق؛ زوج یا زوجه متقاضی نیازمند دریافت یارانه نقدی می‌تواند با در دست داشتن اصل و تصویر سند طلاق صادر شده و نیز شناسنامه و کارت ملی خود به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه و تقاضای تفکیک از خانوار همسر قبلی و ایجاد خانوار جدید را بنماید.

فوت سرپرست؛ همسر و در صورت فقدان همسر، فرزند ارشد که به سن قانونی رسیده باشد و یا قیم قانونی می‌بایست ضمن ارائه اصل شناسنامه و اصل کارت ملی خود(سرپرست جدید) و نیز گواهی فوت، شناسنامه و کارت ملی باطل شده سرپرست متوفی به مراکز پلیس ۱۰+ نسبت به تغییر سرپرست اقدام نماید...

خانوارهای بدسرپرست؛ فرایند تغییر سرپرست در موارد مربوط به خانوارهای بدسرپرست، کفالت، حضانت، قیمومیت و مواردی از این قبیل، کمافی‌السابق در کلیه فرماندری های سراسر کشور انجام می‌شود و فرمانداری ها پس از بررسی مدارک و مستندات مربوطه، در صورت تایید، سرپرست جدید خانوار را به همراه نامه رسمی فرمانداری به دفاتر پلیس ۱۰+ جهت اِعمال تغییر سرپرست معرفی می‌کنند.

شایان ذکر است که سرپرست جدید خانوارهای فوق‌الذکر می‌توانند بلافاصله پس از ثبت تغییرات مربوطه در پلیس ۱۰+، با مراجعه به یکی از شعب بانکی که می‌خواهند حساب یارانه‌ای در آن داشته باشند، نسبت به ثبت شماره حساب سرپرست خانوار جدید در سامانه رفاهی اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم ثبت شماره حساب در بانک مربوطه، امکان پرداخت یارانه میسر نمی‌باشد.

نظرات  (۱۶)

۲۵ تیر ۹۴ ، ۲۳:۲۲ ارش پاکدل
سلام اگه کسی سرپوشتش ول کنه و از خونه بره و کارت بانکی که یارانه واریز میشه در حال انقضا شدن هست چه باید کرد ؟؟؟ کارت بانک به نام سرپرست می باشد
۲۸ تیر ۹۴ ، ۲۱:۳۶ حاجی فرج بروجردی
سرپرست فوت شد سرپرست جدید تمام مراحل راانجام دادو
لی این ماه ریخته نشده یارانه.علت چیست؟
ما هر چه به پلیس + 10 مراجعه میکنیم میگن برید از فرمانداری نامه بگیرید فرمانداری هم میگه ما به هیچکس نامه ندیدیم تکلیفمان چیه؟  مگه بخشنامه خاصی ندارن که بر اساس اون عمل کنن
سلام.اگرحساب سرپرست خانوار به دلایل حقوقی مسدود شده باشد،چطور میشود از یارانه واریزی به حساب مسدودی استفاده کرد.؟!فرایند تغییر بانک و یا شماره حساب یارانه چیست؟
پاسخ:
افرادی که به هر دلیل می‌خواهند حساب تأیید شده خود را در سایت refahi.ir تغییر دهند؟
این افراد باید ضمن مراجعه به بانک مربوطه، از بانک بخواهند که با استفاده از شبکه e-bank نسبت به رد حسابشان در سامانه refahi.ir اقدام نماید. سپس بازهم با استفاده از همان شبکه e-bank یا در همان بانک اولی یا در بانکی دیگر، یکی دیگر از حساب‌های خود را در سامانه refahi.ir ثبت کرده، رسید دریافت نمایند.
سلام یک دخترخانمی هست که درخانه خواهرش که شوهرخواهرش فوت کرده  زندگی می کند وپدرش درقیدحیات هست ویارانه اش را جدا می گیرد مگر این گونه ممکن است؟
من سرپرست خانوار ام اما می‌خواهم خانمم رو سرپرست کنم که پول ب حساب ایشون واریز بشه آیا میشه تغییرش بدهم یا نه؟
سلام من تازه ازدواج کردم ومیخواهم یارانمو جداکنم....همسرم قبلا که تحت تکلف خانواده خود بوده یارانش قطع شده.....حالا باید من چیکارکنم!؟
سلام
من 28 11 94 یارانه ام رو از پدرم جدا کردم
یعنی ازدواج کردم بعد یارانمون رو جدا کردیم
این هم بگم یارانه پدرم رو قطع کرده بودن
و الان یارانه من رو هم نریختن
میتونید راهنماییم کنید که چرا نریختن
با سلام
میخواستم بدونم برای تفکیک یارانه و ایجاد خانواده جدید پس از طلاق باید زمان مشخصی مراجعه کرد به مراکز پلیس+10 یا هر زمانی میتونن این کار رو انجام بدن
و اگر زمان خواستی باید مراجعه کنیم اون زمان کی هست و چجوری میشه از اون زمان مطلع شد .
۱۱ مهر ۹۵ ، ۲۲:۳۸ نگین نظری نژاد
من از همسرم سه سال جدا شدم اما من وسه فرزندم را ثبت نام نکردم درضمن من زیر نظر بهزستی هستم هرجای هم فکرش بکنید رفتم واقعن پول ما خوردن دار
۰۶ آبان ۹۵ ، ۲۲:۵۶ ‫امیر اکبری‬‎
یارانه فرزندانم ۲پسر را خودم به سرپرست جدید که پدرم میباشد منتقل کردم بدلیل طلاق .حال درخواست تغییر سرپرست یارانه به مادر فرزندان که همسر قبلی من بوده دارم و کودکان نزد مادرشان زندگی میکنند چگونگی اقدام را شرح دهید...به دفاتر پلیس +۱۰مراجغه کردم نتیجه حاصل نشد و گفتند تغییرات ممکن نیست
۲۴ خرداد ۹۷ ، ۰۵:۰۶ عبدالصمد پیروزه
من یک فرهنگی بارنشسته هستم از همسر جدا شدم درحال حاضر مستاجر هستم حتی یک دوچرخه سواری ندارم چند سال است یارانه نقدی م قطع گردیده اعتراض کردم فرمانداری وپلیس +10رفتم ملی هزینه کردم قرار بود یکماه آینده یارانه نقدی شما واریز میشه کافی نت رفتم بعد از نه ماه دوندگی می گفتند همه‌چیز انجام شده ولی تاحالا هنوز خبری از یارانه نقدی یک فرهنگی بارنشسته نیست چرا قول ونه ماه دوندگی یک بازنشسته چی داره بیاد ببیند
۰۷ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۵۵ حمید اجاقوند
سلام من یه مرد مجرد هستم و 35ساله ،تا الان یارانه من رو پدرم دریافت میکنه اما الان خواستار جدا سازی یارانه خود هستم رفتم پلیس 110گفتند باید از سازمان یارانه برگه عدم سازش با خانواده بگیرم ،نمیدونم چه ربطی داره ،لطفا راهنمایی کنید
سلام . من مجرد هستم ولی میخواستم یارانه و معیشتم را از خانواده ام جدا کنم لطفا مراحلش را برام راهنمایی کنید.متشکرم
سلام به همگی،لطفایکی راهنماییم کنه چطوریارانموتفکیک کنم ازپدرم،من مجردهستم وتنهاو مستقل زندگی میکنم و ازاولین واریزتاالان پدرم دریافت میکنه،آقاکسی اگه راهنماییم کنه که چطورمیتونم تفکیکش کنم ممنون میشم.09160265280
۱۷ آبان ۹۹ ، ۱۵:۲۹ جمال سهرابی
الان من 40 سال سن دارم و جدا از خونوادم و مجرد زندگی میکنم چجوری یارانه ام رو جدا کنم .
پاسخ:
با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس+10