وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات
 سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یک فوریت لایحه پیشنهادی شهرداری تهران مبنی بر افزایش 20 درصدی تعرفه مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک به تصویب اعضای شورا رسید.


 'رضا تقی پور' روز یکشنبه در نشست خبری در تشریح مصوبات جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، افزود: این پیشنهاد در قالب لایحه دو فوریتی نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک از سوی شهرداری به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شده بود.

وی با اشاره به اینکه یک فوریت این لایحه در جلسه امروز به تصویب رسید، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر تهران نظر نهایی خود در خصوص تصویب و یا رد پیشنهاد شهرداری مبنی بر افزایش 20 درصدی نرخ آرم طرح ترافیک را تا 15 بهمن ماه امسال اعلام خواهد کرد.

تقی پور در خصوص اخبار منتشره مبنی بر افزایش 35 درصد نرخ کرایه تاکسی شهر تهران در سال آینده نیز گفت: این موضوع در قالب لایحه ای از سوی شهرداری تهران به شورا پیشنهاد شده که هنوز به تصویب شورا نرسیده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیشتر اعضای شورا مخالف تصویب با این لایحه پیشنهادی شهرداری هستند، افزود: هیچ تصمیمی در خصوص تغییر و یا افزایش نرخ کرایه تاکسی های درون شهری تهران برای سال آینده در شورای اسلامی شهر گرفته نشده است.

* بررسی عملکرد بودجه 93 شهرداری تهران

تقی پور بررسی عملکرد بودجه سال 93 و همچنین تصویب بودجه سال 94 شهرداری تهران را از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز شورای اسلامی شهر عنوان کرد و گفت: گزارش مکتوب عملکرد بودجه 93 شهرداری تهران هنوز به اعضای شورا ارائه نشده و به همین دلیل بررسی این موضوع به جلسه بعدی شورا موکول شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بررسی بودجه 94 شهرداری نیز گفت: بودجه سال 94 شهرداری تهران با توجه به جلسات کارشناسی اعضای شورا و مدیران شهرداری، تا قبل از پایان سال جاری تصویب خواهد شد.

تقی پور بررسی الزام هیات رییسه شورا به تهیه آیین نامه مکاتبات اعضا را از دیگر موارد مطرح شده در جلسه امروز عنوان کرد و گفت: برخی از اعضا در نحوه مکاتبات شورا پیشنهاداتی دارند که به صورت لایحه یک فوریتی به کمیسیون های مربوطه ارجاع شد.

وی افزود: بر اساس این لایحه، اعضای شورا باید در سربرگ مکاتبات اداری علاوه بر آرم شورا، نام خود اعضا را نیز کنند.

* مخالفت شورای شهر با خام فروشی املاک

وی اظهار کرد: بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به عدم حذف واگذاری و تعیین کاربری میزان تراکم و سایر اقدامات لازم در خصوص املاک شهرداری بر اساس طرح تفصیلی قبل از فروش و واگذاری نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در(دستور) جلسه امروز بود که به تصویب اعضا رسید.

وی خاطر نشان کرد: تهاتر املاک شهرداری تهران به صورت خام به نفع مدیریت شهری نیست با وجودی که تعداد املاک بدون تعیین کاربری در شهرداری کم هستند اما مقرر شد پیش از واگذاری و تهاتر کاربری تعیین و تراکم مشخص شود تا بتوان زمین را به قیمت واقعی معامله کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی طرح تعیین ارزش بهینه ناشی از اجرای طرح جامع تفصیلی ادامه داد: بر اساس این طرح املاکی که پس از طرح تفصیلی موقعیت بهتری دارند در زمان صدور پروانه ارزش افزوده بر اساس معیار معین و مشخصی گرفته شود.

وی با بیان اینکه پیشتر ارزش افزوده براساس یک رقم مشخص در مناطق گرفته می شد، ادامه داد: شیوه تعیین رقم این ارزش افزوده سلیقه ای بوده که بر اساس این طرح ضریب ارزش افزوده مناطق مختلف طبق جدولی در شورا مشخص و به تصویب خواهد رسید.

* رای کمیسیون ماده 100 در خصوص پاساژ علاالدین قطعی و لازم الاجراست

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص پاساژ علاالدین و روند اجرای حکم تخریب طبقات اضافی این مجتمع نیز گفت: رای کمیسیون ماده 100 در مورد این مجتمع قطعی است و هیچ مرجعی نمی تواند این رای را باطل کند.

تقی پور با بیان اینکه در تجدید نظر نیز رای قلع و قمع طبقه هفتم این پاساژ تایید شده، افزود: اجرای حکم تخریب طبقات اضافی پاساژ به عنوان یک اقدام ارزشمند شهرداری تهران، قابل تقدیر است.

* بررسی روند اجرای طرح پیاده راه 17 شهریور

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در مورد وضعیت خیابان 17 شهریور که به پیاده راه تبدیل شده نیز گفت: مدیریت شهری تمام تلاش خود را برای تامین منافع قانونی شهروندان و جلوگیری بکار بسته است.

تقی پور افزود: مشکلات پیش آمده با اجرای این طرح و اظهار نارضایتی برخی از شهروندان برای بررسی دقیق و کارشناسی موضوع به کمیسیون های مربوطه ارجاع شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص عدم کیفیت برخی از پله های برقی در ایستگاه های مترو نیز اظهار کرد: امیدواریم تمامی ایستگاه ها به پله های برقی استاندارد تجهیز شوند زیرا پله های برقی بی کیفیت بیشتر به مردم صدمه می زند.