مراحل و مدارک برای گذرنامه های مفقودی
گذرنامههایی که مفقود میشوند صاحبان آنها باید به مدیریت گذرنامه استان خود مراجعه و اعلام مفقودیت کنند.
در ادارات صدور گذرنامه فرمهایی در اختیار مراجعهکنندگان قرار می گیرد تا مشخصات خود را وارد کنند تا گذرنامههای آنها به عنوان گذرنامه فاقد اعتبار ثبت شود.
رسیدگی به گذرنامههای مفقودشده شش ماه بطول میانجامد، تصریح کرد: در موارد استثنایی، افراد برای سفرهای زیارتی، مأموریتهای خارج از کشور یا برای معالجه، میتوانند با ارائه معرفینامه از سازمان یا وزارتخانههای مربوطه در صدور گذرنامه مجدد آنان مساعدت میشود.
اگر در زمان رسیدگی به گذرنامههای مفقودشده، گذرنامه فرد پیدا شد، باید بلافاصله به ادارات صدور مراجعه پیداشدن گذرنامه خود را اعلام کنند.
وی در ادامه از شهروندان تهرانی خواست برای اعلام مفقودیت گذرنامه خود به مدیریت گذرنامه به نشانی تهران فلکه اول تهران پارس، بلوار پروین مراجعه کنند.
مدارک صدور در ادامه مطلب
1- مراجعه به مدیریت گذرنامه استان (شهرستان)
2- تکمیل فرم اعلام مفقودی گذرنامه
3- تکمیل فرم تعهدنامه و برگ اعلام فقدان گذرنامه
4- انتظار حداقل شش ماه (البته اگر در این مدت، گذرنامه شما، پیدا شود، با مراجعه به مدیریت گذرنامه و اعلام پیدا شدن گذرنامه و ثبت در سیستم رایانه ای مرکز، قادر خواهید بود از همان گذرنامه مجددا استفاده کنید)
5- مراجعه به مدیریت گذرنامه (پس از گذشت زمان ذکر شده در بند فوق)، اخد نامه مربوط به مفقودی و دستور صدور گذرنامه جدید، سپس مراجعه به پلیس 10+ جهت اقدام برای صدور گذرنامه جدید
مدارک لازم:
1- اصل شناسنامه به همراه فتوکپی از تمام صفحات
2- اصل کارت ملی به همراه فتوکپی از پشت و جلوی کارت
3- یک قطعه عکس 6X4