وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

به گزارش پلیس+10 - مهندس پارسایی در رابطه با مراحل صدور کارت هوشمند ملی، گفت: در تراشه کارت هوشمند ملی اطلاعات اولیه هویتی به همراه امضای الکترونیکی و اثر انگشت ثبت شده است و برخلاف تصور مردم اسناد، مدارک و دارایی‌های آنها در تراشه به ثبت نمی‌رسد. چرا که این مسائل در حال تغییر است و آن وقت باید تراشه هم تغییر پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: مانند همانند دنیا به سمت پایگاه‌های شبکه‌ای پیش‌ می‌رویم واین کارت‌ها ورودی‌هایی برای وصل شدن به شبکه‌های مجازی است و مأموریت اصلی این کارت‌ها شناسایی و تصدیق هویت ایرانیان در فضای عینی، سنتی و مجازی است.

مردم تا پایان سال 96 برای تعویض کارت ملی فرصت دارند

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: صدور کارت هوشمند ملی از سال 92 به صورت جدی آغاز شد و طبق مصوبه دولت همه کارت‌های قدیمی تا پایان سال 96 اعتبار دارد بنابراین عجله‌ای نیست هر چند که بسیاری از مردم درخواست صدور کارت هوشمند را داده‌اند.

پارسایی در مورد مراحل انجام ثبت‌نام و صدور کارت،‌ گفت: مردم می‌توانند به سایت پیش‌ ثبت‌نام مراجعه کرده و به صورت الکترونیکی پرداخت اولیه داشته و در نوبت‌گیری نوبت خود را ثبت کنند. پس از اعلام نوبت به مرکز مربوطه مراجعه کرده و در آنجا اسکن اثر انگشت داده و پس از آن به افراد پیامک داده می‌شود که برای تحویل کارت مراجعه کنند.

وی گفت: مشکلی برای ثبت‌نام از منزل وجود ندارد اکنون هم نوبت‌دهی سریع‌تر شده اما همچنان بخش صدور زمان‌بر است.

دلایل طولانی شدن مراحل صدور و تحویل کارت هوشمند ملی

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: در حال حاضر زمان پیش‌ ثبت‌نام تا مراجعه به دفاتر با گسترش ایستگاه‌ها اکنون در 50 درصد دفاتر بسیار کوتاه شده است اما زمان مراجعه تا زمان صدور کارت طولانی است و زمان دیگر از صدور تا تحویل کارت‌هاست که تا سال قبل به یک ماه رسانده بودیم  اما در انتهای سال به دلیل تنگناهای اعتباری و خرید کارت‌های خام با مشکل مواجه شدیم.

پارسایی افزود: البته امسال مشکل آن حل شده اما طولانی بودن زمان آن به دلیل تأخیر در ورود کارت‌ها بوده چرا که این کارت‌ها خارجی است در نتیجه مردم معطل شدند و هنوز این زمان جبران نشده است به طوری که افرادی که خرداد ماه تکمیل فرم کرده‌اند اکنون کارت‌شان صادر می‌شود و به تدریج به تیر و مرداد خواهیم رسید.

وی ادامه داد: اکنون زمان صدور و تحویل طولانی است، دلیل دیگر آن هم اطلاع‌رسانی برای یارانه‌ها در سال گذشته بود که مردم تصور کردند از کارت هوشمند ملی دریافت می‌کنند در نتیجه هجمه به دفاتر زیاد شد و ما با کاهش تعداد کارت مواجه شدیم اما در نیمه دوم سال مشکل حل شد.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: خط دوم صدور کارت نیز امسال راه‌اندازی می‌شود و قرار است تا پایان سال مدت زمان را به زیر یک ماه برسانیم یعنی 15 روز برای صدور و 15 روز برای تحویل کارت‌ها زمان صرف شود.

در صورت مفقود شدن کارت ملی، کارت هوشمند المثنی صادر نمی شود

پارسایی در مورد اینکه اگر کارت ملی افراد گم شده یا مفقود شده باشد آیا کارت هوشمند ملی آنها المثنی می‌شود، گفت: اگر افراد کارت ملی خود را گم کرده باشند و برای کارت هوشمند ملی مراجعه کنند کارت هوشمند آنها مانند کارت اصلی اولیه صادر می‌شود و المثنی نخواهد بود.

وی در مورد هزینه ثبت‌نام و صدور کارت هوشمند ملی، گفت: اگر مردم به دفاتر ثبت‌ احوال مراجعه کنند هزینه‌ای از اینها دریافت نمی‌شود اما اگر به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند در شهرهای بزرگ هزینه‌ای برابر با 9 هزار تومان از آنها دریافت می‌شود که ممکن است در شهرهای کوچک کمتر هم شود.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت‌ احوال کشور گفت: این هزینه بابت اسکن شناسنامه، تکمیل مدارک، گرفتن تصویر و اثر انگشت است و به طور کلی در شهرهای بزرگ تا سقف 30 تا 31 هزار تومان هزینه ثبت‌نام تا صدور کارت هوشمند ملی است

مرتبط:

سایت ثبت نام و تعویض کارت هوشمند ملی یا کارت ملی

اطلاعیه ثبت احوال در مورد هزینه ثبت نام کارت ملی هوشمند