وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات
۲۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۰۹

طرح همیار پلیس ویژه دانش آموزان

موارد ثبتنام فرزند برای همیار پلیس:

کودکان در اعمال قانون و رعایت اصول راهنمایی و رانندگی در خانواده‌ها بسیار تأثیرگذارند. براساس همین نقش از زمان اجرای طرح همیار پلیس ویژه کودکان، از میزان تخلفات راهنمایی و رانندگی خانواده تا حد زیادی کاهش یافته است.
طرح همیار پلیس ویژه دانش آموزان دوره های ابتدایی و راهنمایی با اهداف ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی و ترافیک و تقویت انضباط اجتماعی در بین دانش آموزان و اولیاء آنان ، تقویت روحیه مسئولیت پذیری ، خودباوری و اعتماد به نفس در دانش آموزان ، آموزش و آشنایی دانش آموزان با موارد ایمنی و ترافیک از طریق شناسایی تخلفات حادثه ساز، نهادینه کردن رعایت و احترام به قوانین اجتماعی بین دانش آموزان و اولیا ء آنان و کاهش تخلفات رانندگی و به تبع آن کاهش تلفات انسانی و ضررهای مادی حاصل از سوانح رانندگی، اجرا خواهد شد. همیار پلیس به دانش آموزی اطلاق می گردد که پس از کسب آموزش های لازم وظیفه دارد : در صورت مشاهده تخلفات حادثه ساز رانندگان وسیله نقلیه ای که سرنشین آن می باشد،  با رعایت احترام و لحنی مؤدبانه موارد خلاف را به ایشان یادآوری و در صورت لزوم گزارش نماید . محدوده فعالیت همیاران پلیس در داخل وسایل نقلیه شخصی در سفرهای درون و برون شهری داخل کشور تعیین می شود .

نحوه اعطای نشان به همیاران پلیس 
اعطای نشان در طول سال تحصیلی بر اساس ارزیابی های به عمل آمده توسط مسئول اجرای طرح در مدرسه به دانش آموزان فعال صورت می گیرد .
نشان ها در پایان هر ماه به دانش آموزان اعطا می گردد به طوری که در پایان سال تحصیلی به تمامی همیاران پلیس در مدرسه تعلق گیرد.

درجه بندی نشانه ها 
اعطای نشان به دانش آموزان همیار پلیس در پایه های مختلف دوره های ابتدایی و راهنمایی با درجه بندی صورت خواهد گرفت:

        پایه تحصیلی نوع ودرجه نشان تعداد ستاره ها
پیش دبستانی و اول ابتدایی  همیار یکم پلیس یک ستاره و 8 پر
دوم وسوم ابتدایی همیار دوم پلیس دو ستاره و 8 پر
چهارم وپنجم ابتدایی همیار سوم پلیس سه ستاره و 8 پر
اول راهنمایی پلیس یار جوان یک ستاره و 10 پر 

داخل نشانه ها حاوی شرح وظایف و نحوه عملکرد همیاران پلیس درج شده تا دانش آموزان بدانند  چه کارهایی را می توانند انجام دهد و چه مسئولیتی خواهد داشت. پشت نشان ها جمله خبری درج شده که حاوی رسمیت کار برای مامورین پلیس، والدین و سایر نهاد ها برای همکاری بهتر می باشد .

لازم به ذکر است که از طرف پلیس راهور ناجا دستور العمل همکاری به تمامی یگان ها پلیس راهنمایی ورانندگی سراسرکشور ارسال و ابلاغ شده است. تهیه و توزیع نشان توسط ناجا با همکاری آموزش وپرورش صورت خواهد گرفت.

شیوه اجرا 
برای اجرای مطلوب طرح لازم است برنامه ریزی، هدایت، نظارت و ارزشیابی از این طرح در سطح وزارت در ستاد هماهنگی وزارت آموزش وپرورش با پلیس راهور و در سطح استان در ستاد ایمنی وترافیک سازمان آموزش وپرورش استان (که در بخشنامه شماره 200/5374/50  مورخ 1385/10/13 تشکیل آن ذکر گردیده است) و در سطح مناطق در ستادی با ترکیب زیر صورت پذیرد :

1. رئیس آموزش وپرورش (رئیس ستاد )

2. فرمانده نیروی انتظامی منطقه

3. معاون راهنمایی ورانندگی منطقه

4. معاون آموزش وپرورش عمومی (دبیر ستاد )

5. کارشناس مسئول آموزش ابتدایی

6. کارشناس مسئول آموزش راهنما یی

7. نماینده معاونت برنامه ریزی وتوسعه مدیریت

8. نماینده معاونت پرورشی و تربیت بدنی

9. نماینده انجمن اولیا ء ومربیان

مراحل اجرای طرح در مدرسه 
با عنایت به این که بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد چگونگی ارتقاء مهارت های زندگی و اجتماعی مورد نیاز دانش آموزان بر اساس بند 21 شرح وظایف شورای مدرسه بر عهده آن شورا می باشد، لذا برنامه ریزی و ارزشیابی از این طرح در مدرسه توسط شورای مدرسه صورت می گیرد.
در این خصوص لازم است مدیر مدرسه یکی از معاونین مدرسه را به عنوان مسئول اجرای طرح همیار پلیس تعیین نماید تا فعالیت های محوله در این خصوص را پیگیری و اجرا کند

فعالیت های مدرسه 

- اطلاع رسانی به موقع ومناسب به دانش آموزان واولیاء آنان

- برگزاری جلسات آموزشی توجیهی برای دانش آموزان واولیا ء با همکاری پلیس راهور

- ثبت نام دانش آموزان داوطلب برای عضویت در طرح

- صدور کارت عضویت همیار پلیس برای دانش آموزان عضو

- توزیع جزوات و بروشور های آموزشی بین دانش آموزان واولیاء آنان

- شناسایی دانش آموزان ،اولیا ء وهمکاران فعال جهت تشویق وتقدیر از آنان واعطای نشان همیار پلیس به آنان

- جلب همکاری اولیاء دانش آموزان و کارکنان مدرسه برای اجرای مطلوب شرح

روش اجرا در مدرسه 
مسئول اجرای طرح همیار پلیس در مدرسه در ابتدای سال تحصیلی با برگزاری جلسات توجیهی و اقدام به اطلاع رسانی به دانش آموزان و اولیا ء آنان نموده و سپس نسبت به ثبت نام وعضو گیری دانش آموزان علاقه مند سه اجرای طرح وصدور کارت عضویت برای آنان اقدام می نماید.

 پس از مشخص شدن همیاران پلیس در مدرسه جلسات آموزشی با همکاری و حضور پلیس راهور برگزار می شود. دانش آموزان همیار پلیس پس از کسب آموزش های لازم در سفر های درون و برون شهری در صورت مشاهده تخلفات حادثه ساز رانندگی به شرح زیر به راننده وسیله نقلیه یاد آوری لازم رابا احترام تحسین مودبانه به عمل می آورد .

سایر موارد 
-اعتبار مربوط به این طرح از محل بودجه اختصاص یافته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با همکاری معاونت آموزش وپرورش عمومی وکمک های مردمی در مدارس تامین و پرداخت خواهد شد .
بدیهی است تولید هر گونه محتوای آموزشی ونرم افزاری ورسانه ای اعم از کارت ، بروشور ، نشان ها ، کتاب ، تراکت ، پوستر ،CD و ... قبل از تکثیر و توزیع باید به تایید و مضای معاونت های آموزش وپرورش عمومی ستاد یا استان ها(حسب موضوع ) رسیده باشد .(منبع drive.ipishkhan.org)

نظرات  (۲۹)

من دوست دارم درخیابان به مردم کمک کنم
۱۲ دی ۹۴ ، ۱۷:۵۹ محمدرسول صالح بک
من خیلی دوست دارم همیار پلیس شوم
۱۴ دی ۹۴ ، ۱۳:۳۲ محمدرسول صالح بک
من را وارد همیاری پلیس قشنگ بگذاری
من خیلی دوست دارم بیام
کاش یه جایی بود بچه هایی که داوطلبن تو نیروی انتظامیو فتا و ناجا کار کننو اموزش ببینن بود اونوقت من اولین نفری بودم که میرفتم خیلیا هستن میخوان از الان شروع کنن کو تا دانشگاهو...... اوففففف والا من که گرایشم این سمتیه دیگه نمیدونم من الان 16 سالمه ولی خیلی دوست دارم برم سربازی حالا هر چقدرم سخت باشه
۰۷ فروردين ۹۹ ، ۲۳:۵۰ معصومه فرهمند
من دوست دارم به مردم کمک کنم


من دوست دارم همیار پلیس شوم
۰۷ فروردين ۹۹ ، ۲۳:۵۴ معصومه فرهمند
من دوست دارم همیار پلیس شوم


من دوست دارم به مردم کمک کنم
۰۸ فروردين ۹۹ ، ۰۰:۰۸ معصومه فرهمند
من دوست دارم در آینده پلیس شوم


۲۵ شهریور ۹۹ ، ۱۹:۵۸ سیئ یاسین هاشمی قمی
سلام
منم میخوام همیار پلیس شم ولی نمیدونم چطوری میشه
۲۵ آبان ۹۹ ، ۰۹:۱۶ مجتبی اسماعیل زاده هستم
من خیلی دوست دارم که همیار پلیس شم. که به مردم کمک کنم واگه میشه لطفاً بگید چجوری باید سایت رو پیدا کرد
۱۱ آذر ۹۹ ، ۰۹:۲۴ علی ترازی
لطفا بهم بگین چطور می تونم ثبت نام کنم
۳۰ آذر ۹۹ ، ۰۰:۳۹ علی جعفرلو
باعرض سلام و احترام به شما همکاران فرماندهی نیروی انتظامی فتا و ناجا

بنده یک دانش آموز هستم در استان مرکزی من همیشه می خواستم در کارهای نیروی انتظامی مشارکت داشته باشم امیدوارم روزی به عنوان امین مردم وارد این شغل بشوم تا بتوانم درکشور عزیزمان ایران شما را پیروز و سربلند کنم از شما پرسنل نیروی انتظامی بابت تلاش ها و رشادت ها و فداکاری ها از جان تشکر و قدردانی میکنم و از خداوند قادر و متعال برای خانواده ی شهدای نیروی انتظامی علو درجات بالا مسلت می نمایم
۳۰ آذر ۹۹ ، ۰۰:۴۳ علی جعفرلو
باعرض سلام و احترام به فرماندهی محترم نیروی انتظامی

در خواست من از شما
من را وارد همیاران پلیس فعال کنید
گر چه من در کلاس نهم هستم
اما می خواهم دواطلب بیایم
۳۰ آذر ۹۹ ، ۱۱:۴۶ علی جعفرلو
باعرض سلام و احترام به فرماندهی محترم نیروی انتظامی استان مرکزی

من می خواهم دواطلب همیار پلیس بشوم

علی جعفرلو
پایه نهم
استان مرکزی
۰۹ دی ۹۹ ، ۱۵:۱۹ فاطمه میرانی سرگزی ✌️
سلام
من الان 11سالمه و عاشقه پلیس بودنم
اما چون که نمیتونم با این سن پلیس شم میخواهم همیار پلیس شوم 😁
لطفا بگید چطوری 🤷‍♀️🙏🙏
۱۱ دی ۹۹ ، ۱۱:۲۱ هدیه سالاروند
همیاری کردن با پلیس فتا
۱۵ دی ۹۹ ، ۱۲:۲۱ متین قربانی
باسلام من متین قربانی هستم از شهر بندر عباس و میخوام همیار پلیس شوم
۰۸ بهمن ۹۹ ، ۱۳:۲۵ بریار فتاحی
پلیس بودن را دوست دارم
پاسخ:
🙏
۲۹ بهمن ۹۹ ، ۱۸:۰۶ معصومه گویجه لو
برای همیار پلیس باید چه کرد و با چه کسی هماهنگ شد؟
۲۹ بهمن ۹۹ ، ۱۸:۱۰ معصومه گویجه لو
سلام من می‌خوام همیار پلیس بشم باید چیکار کنم لطفاً راهنمایی کنید ؟
۰۹ اسفند ۹۹ ، ۲۲:۴۴ امیررضا کشوری
می شه بگید چطور همیار پلیس شویم
۲۲ اسفند ۹۹ ، ۱۰:۱۲ فاطمه کریمی
سلام من میخوام همیار پلیس شم چیکار کنم
سلام من یک برادر پیش دبستانی دارم که خیلی علاقه به همیار پلیس شدن داره

چجوری میتونم همیار پلیس ش کنم !؟؟؟؟؟؟
لطفاً راهنمایی کنید
من واقعا دوست دارم همیار پلیس شوم چگونه میتونم ثبت نام کنم من 13سام هست
سلام میخواستم بدونم چطوری همیار پلیس شم
۰۴ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۰:۴۱ حسن عریضاوی عریضی
سلام من میخواهم همیهر پلیس بشم
سلام من میخوام همیار پلیس یگان امداد بشم از کجا ثبت نام کنم من از شهر میانه هستم
سلام من آرمین هستم میخوام همیار پلیس مخفی بشم چطور بایدثبت نام کنم