وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات
۱۱ بهمن ۹۶ ، ۱۴:۳۸

طرح ترافیک 97

سقف و کف هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک در سال آینده

معاون حمل و نقل شورای شهر تهران سقف و کف مبلغ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در سال ٩٧ را اعلام کرد.

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، محسن پورسیدآقایی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران گفت: به شهرداری تهران اجازه داده شد از ١٥ فروردین، طرح ترافیک جدید را اجرایی کند.

وی افزود: اثار ضد ترافیکی و ضد آلودگی طرح ترافیک جدید سال آینده دیده خواهد شد.

معاون شهردار تهران از اختصاص ٦٣ هزار مجوز طرح ثابت به اشخاص خاص خبرداد و اظهارکرد: ٦٣ هزار مجوز به اشخاصی ارائه می‌شود که در تمام سال مجوز ورود به محدوده طرح را داشته باشند.

وی با اشاره به تعیین ضریب برای دریافت وجه از شهروندان خاطرنشان کرد: ضریب‌هایی براساس ساعت پیک و ضریب آلایندگی خودرو‌ها از آن‌ها دریافت خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به سهم خودرو‌های هیبریدی در پرداخت مجوز ورود به طرح گفت: خودرو‌های هیبریدی با ضریب یک می‌توانند وارد محدوده طرح شوند و این یک امتیاز برای خودرو‌های کمتر آلاینده بوده است.

پورسیدآقایی افزود: اگر شهروندی بعد از ١٠ صبح وارد محدوده شده و قبل از ساعت پیک از محدوده خارج شود، ١٣ هزار و ٤٠٠ تومان پرداخت خواهد کرد و سقف هزینه روزانه ٣٦ هزارتومان خواهد بود.

وی با اشاره به نحوه دریافت عوارض ورود به محدوده طرح اظهارکرد: به ازای هر ورود و خروج عوارض دریافت نمی‌شود بلکه یک ورود و یک خروج مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

معاون شهردار تهران در خصوص نحوه اخذ وجه از جانبازان و معلولین اظهارکرد: جانبازان زیر ٢٥ درصد با ٥٠ درصد تخفف و جانبازان بالای ٧٠ درصد به طور رایگان طرح ترافیک سالیانه را دریافت می‌کنند.

پورسیدآقایی در رابطه با درآمد اخذ شده از طرح جدید بیان کرد: پیش بینی ما این است که سهم شهرداری از این محل حدود ٣ تا ٤ درصد کاهش یابد. در سال جاری درآمد شهرداری ٤٠٠ میلیارد تومان از محل عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک بوده است.

وی ادامه داد: تحلیل کافی به موضوع طرح ترافیک صورت گرفته، اما امکان بازنگری طرح نیز وجود دارد.

معاون شهردار تهران در خصوص چگونگی شناسایی خبرنگارانی که باید مشمول دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک شوند گفت: در این رابطه باید آیین نامه‌ای مشخص به تصویب برسد.

۹۶/۱۱/۱۱