وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

اعلام اسامی سهمیه معاف از خدمت ایثارگران وظیفه عمومی

سردار موسی کمالی در گفتگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به پابرجا بودن ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی گفت: طبق این قانون مشمولان می توانند با ارائه سابقه مشخصی از آزادگی، ایثارگری و جانبازی والدین از خدمت سربازی به صورت قطعی معاف شوند.

وی افزود: مشمولانی که والدینشان 30 ماه سابقه ایثارگری داشته باشند از سربازی قطعا معاف هستند اما آن دسته از ایثارگرانی که جانباز هستند می توانند با ارائه 25 ماه سابقه ایثارگری یک فرزند ذکور خود را از خدمت معاف کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: این افراد می توانند به ازای هر 30 یا 25 ماه یکی از فرزندان خود را از خدمت وظیفه معاف کنند.

وی در ادامه به موضوع آزادگان اشاره کرد و گفت: این افراد با ارائه سابقه 24 ماه می توانند یک فرزند خود را معاف کنند.

سردار کمالی تاکید کرد: این معافیت ها که در ماده 45 قانون ذکر شده ارتباطی با مصوبات جدید مجلس ندارد و مصوبه جدید مجلس در مورد کسانی است که سابقه ای کمتر از 30 ماه ایثارگری، 25 ماه جانبازی و 24 ماه آزادگی دارند.

وی گفت: مطابق توافقی که با مجلس داشتیم مقرر شد در یک برنامه 5 ساله هر سال 20 هزار نفر از این افراد از مزایای ایثارگری بهره مند شوند.

سردار کمالی افزود: در ثبت نامی که تا 10 دی ماه انجام شد، 212 هزار نفر با سابقه بالای 24 ماه ایثارگری نام نویسی کردند اما تنها 20 هزار نفر آنها معاف می شوند.

وی با بیان اینکه 127 هزار نفر از کسانی که ثبت نام کرده اند یا مشمول هستند یا سرباز، گفت: در بررسی هایی که انجام دادیم مشخص شد که معافیت با روند فعلی تنها شامل کسانی می شود که 28 یا 29 ماه به بالا ایثارگری دارند.

۹۶/۱۱/۱۱

نظرات  (۲)

با سلام.آن ایثارگرانی که فرزند پسرندارندچکارکنندبسوزند
اینها برای خودشان این قانون را گذاشتن چندتا مسئول مملکت هم از جبهه سو استفاده کردند و اکنون هم بچه هایشان مفت خواری میکنند این قوانین برای من وتو تصویب نشده برادر که زخم خورده جنگ و جبهه هسیم اینها برای مفت خواران است