وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

شرایط جدید شماره گذاری خودروهای وارداتی و تولید داخل,شماره گذاری خودروهای سواری تولید داخل

در این مطلب به ثوانین جدید و مصوبات هیئت دولت در مورد پلاک کردن و یا شماره گذاری خودروهای وارداتی و شماره گذاری خودروهای تولید داخل ایران خودرو وسایچا و ... میپردازیم:

هیئت دولت، شرایط جدید شماره گذاری خودروهای وارداتی و تولید داخل به ازای اسقاط خودروهای فرسوده را اعلام کرد.

هیئت وزیران در مصوبه ای شرایط جدید شماره گذاری خودروهای وارداتی در ازای اسقاط خودروهای فرسوده را ابلاغ کرد. بر اساس جداول ابلاغی دولت، برای شماره گذاری خودروهای سواری و وانت وارداتی با مصرف سوخت(در 100 کیلومتر چرخه ترکیبی) بیش از 5 لیتر بین 2 تا 8 خودرو فرسوده بایستی اسقاط شود. در این بین عوارض پرداختی برای خودروهای بنزین سوز 10 درصد ارزش گمرکی خودرو وارداتی تعیین شده است. همچنین برای خودروهای با مصرف سوخت کمتر از 5 لیتر نیازی به اسقاط خودروهای داخلی نیست اما همچنان 10 درصد ارزش خودرو وارداتی به عنوان عوارض واردات خودروهای بنزین سوز بایستی پرداخت شود.

همچنین برای شماره گذاری خودروهای سواری تولید داخل ضمن معافیت از پرداخت عوارض خودروهای بنزین سوز، به ازای مصرف سوخت بیش از 8 لیتر در 100 کیلیومتر چرخه ترکیبی باید یک خودرو فرسوده اسقاط شود.

بر اساس تبصره 2 این مصوبه، 10 درصد ارزش گمرکی ذکر شده در جدول زیر توسط  واردکنندگان در چارچوب  قانون بودجه سالیانه در اجرای قانون حمل و نقل عمومی  و مدیریت مصرف سوخت به منظور توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر هزینه خواهد شد. 

8f4sgtkxvns3c12xbk9.png

در ادامه این مصوبه تاکید شده است خودروهای نظامی و انتظامی از شمول این بند مستثنی خواهند بود. در تبصره 4 این مصوبه نیز آمده است، خودروهای وارداتی به مناطق آزاد مشمول شماره گذاری(تعداد اسقاط خودروهای فرسوده) این بند میگردند.

505a92flawdclszdpes.png

 منبع: iranjib.ir

نظرات  (۱)

سلام پلاک به نام