وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات
شرایط گرفتن گذرنامه مستقل برای دختران مجرو و پسران مجرد
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با تشریح شرایط صدور گذرنامه برای دختران مجرد گفت: دخترانی که سن آنها 18 سال تمام و بالاتر داشته باشند، می توانند به صورت مستقل برای دریافت گذرنامه اقدام کنند و نیازی به ارایه رضایت والدین ندارند.
 

به گزارش جام جم آنلاین ،سرهنگ مجید صمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: برای صدور گذرنامه برای دختران و پسران زیر 18 سال رضایت والدین شرط است.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه در پاسخ به این سووال که دختران مجرد بالای 18 سال که گذرنامه اخذ کرده اند باید بار دیگر برای خروج از کشور رضایت والدین را اخذ کنند؟ گفت: از آن جایی که شرایط صدور گذرنامه مستقل برای دختران بالای 18 سال رضایت والدین نیست، برای خروج از کشور دیگر نیازی به اخذ مجدد رضایت والدین نیست.
سرهنگ صمدی در پاسخ به این سووال که وضعیت گذرنامه خانم متاهلی که در زمان تجردی گذرنامه دریافت کرده است ، بعد از ازدواج چه می شود؟ گفت: خانم های متاهل برای صدور گذرنامه باید رضایت همسر را ارایه دهند هر چند این افراد در زمان تجرد گذرنامه داشته باشند اما با تغییر شرایط ، گذرنامه دیگری البته با رضایت همسر برای آن ها صادر می شود.
وی همچنین گفت: اکنون شرایط صدور گذرنامه به گونه ای شده است که همه افراد باید گذرنامه مستقل داشته باشند و دیگر اسامی و اطلاعات همراه در گذرنامه والدین ذکر نمی شود هر چند موضوع رضایت والدین برای فرزندان زیر 18 سال در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد.
سرهنگ صمدی افزود: اکنون همه اعضای خانواده گذرنامه مستقل دارند حتی برای کودکان دو ساله نیز گذرنامه مستقل صادر می شود که این موضوع از الزامات بین المللی است و پلیس ایران نیز آن را رعایت می کند.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با اشاره به الکترونیکی شدن صدور گذرنامه ، گفت: براین اساس دختران و همچنین پسران مجرد می توانند گذرنامه مستقل داشته باشند البته زمانی دختران و پسران مجرد می توانند برای گرفتن بدون رضایت والدین اقدام کنند که سن آن ها 18 سال تمام باشد.
سرهنگ صمدی تصریح کرد: سن دخترانی که به 18 سالگی رسیده به ماه و سال محاسبه می شود البته پسرانی که به سن 18 سالگی تمام رسیده باشند باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کرده تا برای صدور گذرنامه اقدام کنند.
صمدی افزود: پسرانی که به سن مشمولیت نظام وظیفه رسیده اند باید از نظام وظیفه مجوز بگیرند.