وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

وزیر رفاه از افزایش یارانه ۳۶ هزار سالمند در کشور خبر داد و گفت: یارانه این افراد برابر با ۳۶۰ تا ۴۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، علی ربیعی در جریان بازدید از کلیسای ارامنه به مناسبت آغاز سال نو میلادی گفت: به صورت نمادین از مرکز نگهداری سالمندان ارامنه و این کلیسا بازدید کرده‌ایم تا در جشن سال نو شریک باشیم و بگوییم از نظر نظام ایران و دولت، هموطنان مسیحی و سایر اقلیت‌ها همانند سایر ایرانی‌ها هستند و در اولویت برنامه‌ریزی ما قرار دارند.

وی افزود: همبستگی دینی قبلی ما با ارامنه ظرفیت فرهنگی خوبی ایجاد کرده است به طوری که اکنون از کلیسای 400 ساله و خیریه بانوان ارامنه با قدمت 110 ساله بازدید کرده‌ایم و نشانه‌های این همبستگی را می‌بینیم.

وزیر رفاه در مورد نگهداری سالمندان گفت:‌ با توجه به اینکه سالمندی در ایران روبه گسترش می‌رود و پنجره سالمندی در آینده‌ای نه چندان دور وسعت می‌یابد پزشک سالمند کم داریم و پوشش درمان سالمندان به اندازه جمعیت آنها نیست و باید تدبیری بیندیشیم.

وی تأکید کرد: هدف ما این است که سالمندان در خانواده بمانند و آنجا حمایت شوند. در نتیجه برنامه‌ها و حمایت‌های اقتصادی به نحوی باشد که سالمند در کنار خانواده خود زندگی کند.

ربیعی ادامه داد: همچنین در برنامه‌های خود ارائه وسایل کمک توانبخشی را به خانواده‌های این سالمندان داریم و برای 36 هزار سالمندی که در مراکز ما نگهداری می‌شوند مستمری آنها معادل 360 تا 400 هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اجرای غربالگری آلزایمر گفت: این برنامه را از تهران آغاز کرده‌ایم و در همه استان‌ها به تدریج پس از اجرای پایلوت آن و برآورد هزینه‌ها اجرا می‌کنیم.

وی گفت: طبق برنامه ششم توسعه 20 درصد حداقل دستمزد گروه‌های تحت پوشش ما که معلولان و سالمندان و... هستند افزایش می‌یابد.

ربیعی افزود: همچنین افراد پشت نوبت مستمری‌بگیر نیز طبق این برنامه تحت پوشش قرار می‌گیرند و حمایت‌های ما در ارائه وسایل کمک‌توانبخشی افزایش می‌یابد. ردیفی نیز برای ارائه برخی از این وسایل مانند اندام مصنوعی اختصاص داده‌ایم.

وی همچنین از بهینه‌سازی وضعیت سالمندان ارامنه خبر داد و گفت: یارانه مددجویان ارامنه را تقویت می‌کنیم.

وزیر رفاه گفت:‌ سنت 110 ساله خیر جمعی در ارامنه دستاورد خوبی است این در حالی است که در کشور ما سنت‌های بیش از هزار ساله داریم و آرزوی صحت و سلامت داریم و روح مسیح و صلح را برای همه خواستاریم.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: همه ایرانیان اعم از ارامنه، زرتشتی و... فرهنگ مسالمت‌آمیزی را تجربه می‌کنیم و باید روح خیر جمعی را برای همه ایرانیان افزایش دهیم.

ربیعی افزود: ممکن است تبعیض‌هایی در فرهنگ باشد اما ناشی از سیاست‌گذاری ما نیست و نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت سیاست‌هایی که رفتار عادلانه را پیگیری می‌کند، دارد و تلاش شده که ایران را سرزمین همه آنها بداند.

وی افزود: ساخت فرهنگی جمعیت ایران بین مسلمان و ارامنه بیانگر نوعی مسالمت بالایی است و ربطی به سیاست‌ دولت‌ها ندارد ما حتی این مسالمت را در نمایندگان مجلس هم می‌بینیم. بنابراین ما که ادیان ابراهیمی را دنبال می‌کنیم یک هدف داریم و آن کاهش درد و رنج زندگی مردم، ارمغان صلح و ایجاد زندگی آسوده‌تر برای انسان‌ها است.