وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

مبلغ جدید ثبت نام کارت ملی هوشمند در سال 95

علت تاخیر صدور کارت ملی هوشمند

به گزارش دفتر روابط عمومی و همکاری های بین الملل، مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور گفت: فرآیند صدور کارت هوشمند ملی شامل چند مرحله می باشد که با مرحله پیش ثبت نام از طریق وب سایت www.ncr.ir آغاز می شود و مردم می توانند از هر مکانی مثل منزل و یا محل کار که به اینترنت دسترسی دارند، بدون پرداخت هیچ هزینه ایی ثبت نام کنند.

حمیدرضا یغمایی با بیان اینکه در این مرحله یک سری اطلاعات هویتی از شخص دریافت می شود و بعد از راستی آزمایی، یک کدرهگیری در اختیار شخص قرار می گیرد گفت: در این مرحله شخص به دلخواه خود می تواند نزدیکترین زمان و دفتر پیشخوان دولت و یا پست را انتخاب کند.

وی با بیان اینکه، از ابتدای سال جاری تا زمان ابلاغ لایحه بودجه، مبلغ دریافتی در سایت ncr.ir همان مبلغ 17200 تومان بوده، افزود بر اساس لایحه بودجه سال 1395 این مبلغ 20 هزار تومان می باشد.

وی با اشاره به اینکه تکمیل ثبت نام در دفاتر پیشخوان دولت و برخی دفاتر پستی انجام می شود تصریح کرد: در این مرحله از متقاضی تصویر زنده ی شخص و اثر ده انگشت وی گرفته می شود و سپس اطلاعات آن به صورت خودکار و الکترونیکی به مرکز صدور کارت هوشمند ملی که در سازمان ثبت احوال کشور مستقر است منتقل می شود تا کارت شخص در نوبت صدور قرار گیرد.

یغمایی تاکید کرد: فعلاً سه گروه شامل: افرادی که تا کنون هیچگونه کارت شناسایی ملی از سازمان ثبت احوال نگرفته اند، افرادی که به سن 15 سال تمام رسیده اند و افرادی که مشخصات سجلی آنها تغییر کرده برای دریافت کارت هوشمند ملی در اولویت هستند.

وی از مردم درخواست کرد: کسانی که در این جامعـه ی هدفی که نام برده شد (سه گروه مذکور) قرار ندارند برای دریافت کارت هوشمند ملی عجله نکنند.

مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات با بیان اینکه اواخر سال گذشته با حجم عظیمی از مردم جهت ثبت نام کارت هوشمند ملی مواجه شدیم که باعث شد تعداد زیادی ثبت نام در نوبت قرار گیرد گفت: در حال حاضر به دلیل این تراکم ایجاد شده زمان صدور کارت هوشمند ملی کمی زمان بر است و ما در تلاش هستیم با شیفت های اضافی این صف را از بین ببریم.

یغمایی افزود: اگر صفی وجود نداشته باشد از زمان دریافت اطلاعات از دفاتر پیشخوان یا پست تا زمان صدور کارت هوشمند ملی 15 روز طول می کشد ولی الان به دلیل ترافیک ایجاد شده زمان، کمی طولانی تر است.

ی اظهار کرد: به محض اینکه کارت آماده شد یک پیامک (بدون هزینه برای متقاضی) به شخص ارسال می شود تا وی برای دریافت و فعالسازی کارت خود به مرکز اعلام شده مراجعه کند.

۹۵/۰۴/۱۶

نظرات  (۴۲)

گرونه
من از طریق سایت ncr.ir ثبت نام کردم و همون موقع هم 20000 تومن به صورت اینترنتی واریز کردم ولی موقع ثبت نام حضوری در اداره پست شهرمون به صورت دستی 10000 تومن دیگه ازم گرفتن. در واقع از همه ثبت نام کننده ها این مبلغ رو بصورت دستی دریافت میکردن. آیا دریافت این مبلغ قانونیه یا دارن از بی اطلاعی مردم و عدم توجه مسئولین زیربط!!! سو استفاده میکنن؟ :|
گرونه نمیخوام،باید رایگان باشه ینی چی دولت واسه هرچی پول میگیره،خب یدفه به ملت بگه ماهی دویست هزار تومان خرجی به دولت بدین!!!!!!!!دولت بشه بچه ی ملت!!!!
ای بابا چرا نظر ما تایید نشده؟؟ سوال داشتم خب

عرض شد توی شهر ما علاوه بر 20 تومنی که از طریق سایت موقع ثبت نام اولیه واریز میشه 10 تومن هم به صورت دستی میگیرن! خواستم بدونم این 10 تومن قانونیه یا ...؟؟
نمودید خودتونو شماها
۱۱ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۵۳ حسین احمدی
من الان دو ماهه که کارت ملیم صادر نشده تمام کارا انجام دادم باید چه کار کنم
سلام من نزدیک دو ماه هست ثبت نام کارت ملی کردم و به شماره سریال کارتم احتیاج دارم و تا حالا اصلا کارت ملی نداشتم خواهش میکنم جواب بدین
با سلام حدود سه ماه هستش که از تکمیل ثبت نان گذشته اما هیچ پیامی از سامانه تحویل کارت دریافت نکرده ام.... باتشکر لطفا راهنمایی فرمائید
۱۷ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۲۸ رضا اغال از ارومیه
باعرض سلام من قبلا برای کارت ملی هوشمند نوبت گیری کرده بودم الان پیامک دادن که نوبت من فرا رسیده اما شناسنامه خودم را گم کردم لطفا راهنمایی کنید باتشکر
۱۹ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۳۶ مرتضی طالقان غفاری
باسلام اینجانب باکد ملی 2217924931 حدود سه ماه قبل جهت کارت ملی هوشمند اقدام نموده ام . هنوز اس ام اس نیامده . خواهشمندست . لطفا تسریع فرمایید. با تشکر 09127787069
۲۵ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۲۸ فرشته عباسی
من جدا متاسفم که برای صدور کارت ملی و شناسنامه پسرم
بسیار اذیت شدیم و رفت و آمد های بی مورد به علت عدم دقت وتوجه اداره داشتیم والان هم هنوز کارت ملی بدستمان نرسیده و باعث بروز مشکلات فراوان شده و در مراجعه به ثبت خودشان اذعان داشتند بی دقتی از طرف خودسان بوده وبرای اصلاح اشتباه خودسان ما را معطل واذیت کردند (اضافه کردن نام سید به نام خودشان وپدر
کد ملی 0440561345
یعنی چی تصویر زنده متقاضی! مگه میخوان فوتبال پخش کنن که میگن تصویر زنده آدم مرده که به کارت ملی نیازی نداره. من اگه نخوام عکسم توسط اونا گرفته بشه باید به کی بگم؟ حالا که زور میگن اصلا کارت ملی نمیخوام
۲۶ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۶ غلامرضامحمدزاده اول
مدت 5ماه است درخواست صدورکارت ملی هوشمند داده ایم ولی خبری نیست کارت ملی قبلی هم گم شده است این سازمان خیلی تعلل می کند قابل قبول نیست
واقعا گرونه، کاملا با نظر آقای احمدی موافقم، مسئولین هرچی دوست دارند رو تصویب می کنند و اصلا به فکر مردمی که نون شبشون رو ندارند نیستند، خودشون که 20 تومن پول خردشونم محسوب نمیشه، واقعا ظلم ساختاری به مردمی میشه که واقعا ندارند....
۳۰ مرداد ۹۵ ، ۱۷:۴۹ معین فرامرزى
سلام ببخشید من از 95/2/1 براى تکمیل فرم ثبت نام رفته ام الان چهار ماهه که نیومده لطفا رسیدگى کنید
سلام ،من قبلا اطلاعات غلط ثبت نام کردم و نوبت گرفتم و به دفتر پست موقع نوبتم رفتم که به من گفته شد اطلاعاتت رو تصحیح کن و دوباره نوبت بگیر از این موضوع دو سال گذشت و الان من دکمه پیگیری کد رهگیری رو زدم و وارد فرم نوبت دهی شدم و نوبت جدید گرفتم ولی شک کردم که آیا اطلاعات ثبت نامی رو قبلا تصحیح کردم یا نه . من باید چکار کنم ؟چگونه میتوانم مطمئن بشم که اطلاعاتم درسته؟
!!!!!!!!!!!
با سلام،خیلی جالبه ایشون اظهار کرده اند در صورت عدم وجود صف پانزده روزه و در صورت صف کمی بیشتر منتهی ذکر نکرده اند این کمی یعنی پنج ماه واقعا باید به این سرعت عمل آفرین گفت،واقعا اگر سازمان ثبت احوال پول لازم داشت کلی کارهای دیگه میتونست جیب ملت رو خالی کنه نه اینکه کلی مردم رو توی دفاتر پست معطل کنن بعد پنجاه هزار تومن بگیرن بعد از پنج ماه هم هنوز از کارتها خبری نباشه
خسته نباشین دزدان دوران خدا قوت بعدشم ایشون خیلی غلط کردن گفتن 20هزارتومن زر زیادی میزنه میگه 15 روز مسولین ما همه دزدن
من تو بهمن سال 94 ثبت نام اولیه شدم و آخر فروردین هم رفتم برای انگشت نگاری و مراحل صدور ولی هنوز خبری از کارت ملی نشده!چرا اینقدر زیاد وقت گذشته و هنوز هیچ؟؟؟
از برج دو اقدام کردم.اوایل برج سه اثرانگشت و عکس رو تو پست گذروندم هنوزم خبری از کارت نیست.دولت به ظاهر تدبیر اگر راست میگی پولارو موقع دریافت کارت از مردم بگیر اون موقع یه ساعته کارت صادر میشه
سلام
من برای کارت ملی هوشمند اقدام کرده ام و مراحل را به طور کامل انجام دادم و گفتن صدور کارت تا دوماه طول میکشه و الان یک ماه گذشته و من کارت ملیمو امروز گم کردم ایا باید اعلام مفقودی کنم؟ و دوباره همه مراحل رو طی کنم؟
فروردین95 تمام مراحل صدور کارت ملی هوشمند را انجام دادم.
اما پنج ماهه گذشته هیچ خبری نیست.
از طیق یایت پیگیری هم افدام کردم
پیغام می ده که : " این شماره درخواست موجود نیست"
توصیه من به شما سران اینه که
صدور کارت ملی را به درستی ساماندهی کنید کافیست،
مبارزه با آمریکا و نابودی اسراییل پیشکشتان باد.
۰۴ مهر ۹۵ ، ۱۵:۲۹ فرزانه زارع شکور
سلام خسته نباشید سه ما ه که به کارت ملی هوشمند اقدام کردیم ولی هنوز پیامکی برای ما فرستاده نشده ما باید در این موردچیکار کنیم ممنون می شم اگه راهنمایی کنید
من الان نزدیک به 5 ماهه هنوز هیچ خبری نشده ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا خسته نباشید دلاوران.....!!!!!
واقعاً شرم آوره، دولت به هر بهانه ای مردم رو تیغ میزنه البته دستشون درد نکنه از بس شیبش ملایمه من که اصلاً دردم نمیاد.
خب چطوری عجله نکنیم وقتی برای تمدید یا دریافت گدرنامه کارت هوشمند ازمون می خوان؟
ایشالا این مملکتو از بالا تا پایین گل بگیرن که انقدر مارو اذیت میکنن
اون از طرح گواهینامه بدون پایان خدمت که ۱سال تصویب و تایید شده ولی اجرایی نمیشه
این از کارت ملی
به معنای واقعی اسراییل حمله کنه احساس بهتری خواهم داشت ایشالا این حکومتو له کنه که منو و امثال منو له کرد از بالا تا پایین از هیچکس نمیگذرم ایشالا تمام مسولین که فقط به فکره خودشونن به تیر غیب دچار بشن
با سلام من در تاریخ95/2/6 اقدام کردم برا کارت ملی هوشمند ولی تا به امروز که95/7/27 هنوز در مرحله صدور میخوام به مسعولین بگم کشور ما هنوز تغییری نکرده هنوز جز جهان سومیا هستیم واقعا که فقط ادعا میکنن................................................................................
هموطنان عزیز که همه شا‌کی هستین که البته به حق هم هست این جریان کارت ملی هوشمند کل پروسه انجام واماده سازیش خیلی خیلی کمتر این مبالع هست از این مهمتر همه میدونن که این کارت ملی که الان داریم واسه کاری که ۹۹% مردم دارن زیاد هم هست دیگه چه نیاز به اینکارا.مطمئن باشید بعدشم بابت دستگاههایی که چیپ این کارتهای جدیدبخونه بدونه که بفهمیم بازم پول میگیرن.
اگر ما ملت هستیم که میگیم همین کارت ملی خیلی هم خوبه دولت اگر مشکل داره مشل خودشه چرا ملت باید واسه آرمه هر روز دولت بهش ظلم بشه.یه روز کارت پایان خدمته یه روز گواهینامه یه روز کارت ملی یه روزه دیگه کارت سوخت.بعدشم کارت ماشین دیگه حتما.اگر ابنکارا واسه جلوگیری از جعل این راهش نیست طرف افغانی اگر کارت ملی داره بریدیقه شو بگیرید چرا ملت رو سرکیسه میکنید.ضعفتون با این کارا جبران نمیشه.این کارتها اگر هم جعل نشه طرف از بی پولی میفروشتش یااگرجایی مال کسی دیگه به هردلیلی بیاددستش بازم به پول نزدیکش میکنه.
سلام,بابا 5ماه است ثبت نام کرده ام هنوز کارتم را نگرفتم پس کی پیامک می زنید؟!!!!!
سلام,بابا 5ماه است ثبت نام کرده ام هنوز کارتم را نگرفتم پس کی پیامک می زنید؟!!!!! آخر هم بعث ازاین مدت گم میشه آنوقت چه خاکی به سرمون بریزیم !!
سلام من 14سال دارم سه ماه دیگه تولدمه رفتم وشناسنامه رو عوض کردم الان می تونم کارت ملی ثبت نام کنم لطفا راهنمایی ام کنید
۰۶ آبان ۹۵ ، ۲۲:۱۴ مینو اقاجانى
بنده در تاریخ ٨ اردیبهشت سالجارى مدارکم را در دفتر پستى ایوانک شهرک غرب (قدس) تکمیل و تحویل داده ام تا کنون هیچگونه پیامى در مورد اماده بودن کارت ملى هوشمند خود دریافت نکرده ام نمیدانم از کجا پیگیرى کنم لطفا راهنمایى بفرمایید ،
480000*80000000=38400000000000 ریال،
من این عدد را بلد نیستم بخونم،ولی
با احتساب جمعیت ایران و کارت های ملی که پیش از این تهیه شده است آیا با این درآمد نمیشه این صف سریعتر پیشبره ???!!!!
با سلام
من پس از اینکه نوبت دهی کردم و کارت رو گرفتم چاپش نکردم.حالا چطوری باید اونو چاپ کنم؟؟؟
اگه نمیتونید یه طرحی را اجرا کنید مگه مرض دارید
۱۱ آبان ۹۵ ، ۱۹:۱۳ حجت اله محمدی
سلام خسته نباشند من سه ماه برا کارت ملی ثبت نام کردم اما امروز که رفتم تو ثبت احوال تاز میگد برو سه ماه دیگه بیا خواهشم اینکه پیگری کیند برام ممنونم از لطفتان
۱۳ آبان ۹۵ ، ۰۱:۲۳ شهرام قشقائى عبدى
با سلام با توجه به مطالب بالا فکر کنم زمان صدور کارت هوشمند ملى خیلى بیشتر از زمانى باشه که در بالا اعلام کردید چون من در مورخ سوم خرداد امسال براى تعویض کارت براى خودم و همسرم اقدام کردم ولى الان بیش از پنج ماه که گذشته و هیچ خبرى از پیامک از طرف سازمان نیست
زمان صدور کارت ملی کی هست قرار بود اخر مهر بیاد
سلام
این خیلی بی انصافی از طرف مراجع رسمیکشور مانند نیروی انتظامی ، این قانون کاملا بی عدالتی که شما از خیابون یا گذری بخواهی با ماشین رد بشی یا خلافی از نظر راهنمایی و رانندگی از شما سر زد یا نزند مامور پلیس برای شما قبض جریمه صادر بکنه و شما هم اطلاع نداشته باشی و بعدها بخواهی به عنوانین مختلف به نیروی انتظامی مراجعه کنی و ببینی که خلافی داری و از موعد مقرر پرداخت اون هم گذشته باشه و همه جرائم دو برابر شد باشه و بخواهی پرداخت کنی این واقعا نا عدالتیه