وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

دفاتر الکترونیک:علی باقرزاده درخصوص اعمال محدودیت‌های قانونی برای افراد بی‌سواد از سال ۹۵اظهار داشت: دولت مصوبه‌ای را در رابطه با اعمال محدودیت برای افراد بی‌سواد از ابتدای سال ۹۵ داشت اما تمام مصوبات دولت باید با قوانین کشور تطبیق داده شود.

وی افزود: مجلس از این مصوبه دولت ایراد گرفت چون در قوانین از ابتدا شرط سواد لحاظ نشده بود بنابراین نمی‌توان هم‌اکنون آن را اعمال کرد البته معاونت حقوقی ریاست جمهوری به این موضوع پاسخ داده و هم‌اکنون در حال بررسی است و تا زمانی که وضعیت مشخص نشود اعمال این محدودیت‌ها مشخص نیست.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص محدودیت‌ها برای افراد بی‌سواد گفت:‌ اعمال محدودیت برای صدور گواهینامه رانندگی، صدور و تمدید جواز کسب و دریافت مستمری از کمیته امداد و سازمان بهزیستی از جمله این محدودیت‌هاست.

 در مصوبه هیئت دولت آمده بود:‌ از ابتدای سال ۱۳۹۵ در مورد افراد بی سواد زیر ۵۰ سال به شرح زیر رفتار خواهد شد:

الف- راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است افراد بی‌سواد متقاضی اخذ یا تمدید گواهینامه رانندگی را برای آموزش سواد به سازمان معرفی کند. صدور و تمدید گواهینامه رانندگی برای این‌گونه افراد منوط به اخذ و ارائه مدرک دوره سوادآموزی خواهد بود.

ب- اتحادیه‌ها و شوراهای صنفی مکلفند افراد بی‌سواد متقاضی اخذ یا تمدید پروانه کسب را برای‌ آموزش سواد به سازمان معرفی و یا رأسا نسبت به آموزش سواد به افراد یاد شده با همکاری سازمان اقدام نمایند. صدور و تمدید پروانه کسب برای اینگونه افراد منوط به اخذ و ارائه مدرک دوره سوادآموزی خواهد بود.

ج- کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور مکلفند افراد آموزش‌پذیر بی‌سواد تحت پوشش خود را برای آموزش سواد به سازمان معرفی و یا رأساً نسبت به آموزش سواد افراد یاد شده با همکاری سازمان اقدام کنند. ارائه و استمرار خدمات به افراد بی‌سواد تحت پوشش دستگاهی یاد شده با سوادآموزی توأم خواهد بود.

نظرات  (۲)

سلام بعید میدونم بخواد اجرا بشه چون افراد زیادی هستن که برای گواهینامه بیسوادی شرکت میکنن.
۱۸ مرداد ۹۵ ، ۰۶:۳۳ فرح ناز قنبری
طرح وقوانین بی سوادی ازیه جانب خوبه،ولی قوانین برخودانسانها بادرکشان هم قابل قیاس بشه ،خیلیها ازسوادخریداری برخودارمیشن،وعوارض خطراین توی سالهای اول کمرنگه ولی تو دوره دوم 10سال به بعد افت وبی نظمی های را حامل میشه ازرشد کار،مثل تنظیم موتور خودرو از بنزین به نفت،یا برعکس؟