وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

کلیه واجدین شرایط فوق الذکر می توانند با مراجعه پورتال پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی به آدرس www.ncr.ir  نسبت به ثبت نام اولیه اقدام نموده و پس از تایید مشخصات هویتی توسط سازمان ثبت احوال کشور(حداکثر 48 ساعت پس از ثبت نام اولیه)، نسبت به "نوبت گیری" برای مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان کارت هوشمند اقدام نمایند.

قابل توجه متقاضیان کارت هوشمند ملی:

باستحضار هموطنان عزیز می رساند در حال حاضر صدور کارت هوشمند ملی صرفا برای جامعه هدف ذیل امکان پذیر بوده و برای ثبت نام های غیر از موارد یاد شده ترتیب اثر داده نخواهد شد. بدیهی است برای ثبت نام سایر گروه ها متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

واجدین شرایط اخذ درخواست کارت هوشمند ملی:

1- افرادی که به سن 15 سال تمام رسیده و تاکنون کارت شناسایی ملی (کارت فعلی) را دریافت ننموده اند.

 توجه:

 

  • کارت های شناسایی ملی فعلی تا پایان سال 1394 اعتبار داشته و نیازی به تعویض ندارند (غیر از موارد یاد شده بالا)

حضور متقاضی در دفتر ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه عکس دار، کد پستی، آدرس محل سکونت و شماره تلفن ثابت و همراه الزامی می باشد. ضمناً نظر به اینکه در اغلب دفاتر ثبت نام ، واحد عکس برداری مستقر می باشد پیشنهاد می شود با آمادگی کامل مراجعه فرمایید.

 

مراحل درخواست کارت هوشمند ملی

 


مرحله اول: پیش ثبت نام

کلیه واجدین شرایط فوق الذکر می توانند با مراجعه پورتال پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی به آدرس www.ncr.ir  نسبت به ثبت نام اولیه اقدام نموده و پس از تایید مشخصات هویتی توسط سازمان ثبت احوال کشور(حداکثر 48 ساعت پس از ثبت نام اولیه)، نسبت به "نوبت گیری" برای مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان کارت هوشمند اقدام نمایند.

پیش ثبت نام از طرق زیر ممکن می باشد:

1- شخصی و از طریق اینترنت خانگی  2- از طریق دفاتر پیشخوان دولت 3- از طریق کافی نت ها

توجه: به هنگام پیش ثبت نام، تکمیل تمامی فیلدها(اعم از ستاره دار و غیر ستاره دار) ضروری بوده و موجب اتلاف وقت و برگشت درخواست در هنگام ثبت نام قطعی خواهد بود.

 

فرم پیش ثبت نام به منظور جمع آوری اطلاعات هویتی متقاضی و اطلاعات پدر، مادر، همسر و فرزندان متقاضی طراحی شده است. پس از تکمیل فرم پیش ثبت نام، یک شماره رهگیری جهت پیگیری وضعیت درخواست ثبت نام در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب متقاضی می تواند در طی فرآیند صدور کارت هوشمند ملی، با مراجعه به بخش «مشاهده وضعیت»، از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شده و در صورت لزوم برای انجام دیگر مراحل صدور که در ادامه تشریح شده، اقدامات لازم را انجام دهد. 

 

 

 

 


    • مرحله دوم : استعلام اطلاعات هویتی

پس از ثبت درخواست توسط متقاضی، صحت اقلام هویتی وی بصورت خودکار با استعلام از پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال بررسی می شود. چنان چه این اطلاعات مورد تایید قرار گرفته باشد، متقاضی مجاز به ادامه فرآیند ثبت نام خواهد بود. در غیر این صورت باید اقلام مغایر را با مراجعه به بخش «ویرایش ثبت نام قبلی» اصلاح نماید. بدین ترتیب درخواست متقاضی مجددا برای استعلام، به پایگاه ارسال خواهد شد. باید توجه داشت که ویرایش اطلاعات به تعداد دفعات محدودی امکان پذیر خواهد بود.


    • مرحله سوم : نوبت گیری

در صورتی که صحت اطلاعات وارد شده در فرآیند پیش ثبت نام مورد تایید قرار گیرد، متقاضی مجاز به ادامه فرآیند ثبت نام خواهد بود. این فرآیند که شامل کنترل مدارک هویتی، اسکن اثر انگشت و نیز اخذ تصویر چهره می باشد، در ادارات ثبت احوال، دفاتر پیشخوان و دیگر مراکز معتبری که توسط سازمان ثبت احوال معرفی خواهد شد، امکان پذیر می باشد. به منظور جلوگیری از اتلاف وقت با ارزش شهروندان گرامی، حضور متقاضیان در دفاتر با تعیین وقت قبلی صورت خواهد گرفت. برای این منظور متقاضیانی که صحت نتیجه استعلام آنان مثبت بوده، قادر خواهند بود تا با مراجعه به بخش «نوبت گیری» نسبت به انتخاب مکان و زمان مناسب برای تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام نمایند. در صورتی که اداره یا دفتر پیشخوان مورد نظر متقاضی در تاریخ تعیین شده توسط وی ظرفیت خالی داشته باشد، نام متقاضی در فهرست مراجعه کنندگان آن اداره یا دفتر ثبت خواهد شد. در غیر این صورت، متقاضی موظف به اصلاح تاریخ و یا مکان انتخاب شده خواهد بود.


    • مرحله چهارم: تکمیل ثبت نام قطعی

تکمیل ثبت نام متقاضی شامل اخذ اطلاعات پستی و تماس، اثر انگشتان، تصویر چهره و نیز اخذ مدارک هویتی وی می باشد. این فعالیت در ادارات ثبت احوال، برخی دفاتر پستی و پیشخوان منتخب  معرفی شده توسط سازمان ثبت احوال انجام خواهد شد. پس از پایان ثبت نام رسیدی در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت که می بایست آن را تا زمان تحویل کارت نزد خود نگاه دارد.


    • مرحله پنجم : صدور کارت

فرآیند صدور کارت بطور متوسط حدود 30 روز به طول خواهد انجامید. اما این زمان ممکن است با توجه به حجم درخواست های ثبت نام کوتاه تر یا طولانی تر شود. به منظور اطلاع از آخرین وضعیت صدور کارت، متقاضی می بایست در طی این مدت، با مراجعه به بخش «مشاهده وضعیت» از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شده و در صورتی که کارت آماده تحویل باشد، جهت دریافت آن به محلی که در هنگام تکمیل ثبت نام در اداره ثبت احوال یا دفتر پیشخوان به وی اعلام شده، مراجعه نماید.


    • مرحله ششم: تحویل و فعال سازی کارت

در صورتی که فرآیند صدور کارت متقاضی انجام شده و کارت وی آماده تحویل باشد، این امر از طریق بخش (مشاهده وضعیت) در پرتال به اطلاع متقاضی خواهد رسید. بدین ترتیب وی می تواند با در دست داشتن رسید ثبت نام و مدارک هویتی خود با مراجعه به محلی که در هنگام تکمیل ثبت نام به وی اعلام شده، برای دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کند. به منظور تحویل کارت حضور شخص متقاضی الزامی بوده و تحویل و فعال سازی کارت هوشمند صرفا با اخذ اثر انگشت وی و مطابقت دادن آن با اثر انگشت درج شده در تراشه کارت امکان پذیر خواهد بود.

 

 

 

هزینه های صدور کارت هوشمند ملی:

1- پیش ثبت نام: در صورت دسترسی به اینترنت با مراجعه به پورتال پیش ثبت نام به آدرس www.ncr.ir و انجام پیش ثبت نام در این مرحله هیچ هزینه ای ندارد.

     در صورت عدم دسترسی به اینترنت دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر ICT روستایی  و یا به کافی نت ها مراجعه نمایید . هزینه انجام این فعالیت برابر مقررات مربوط به خدمات اینترنتی در دفاتر پیشخوان و ... باید پرداخت گردد.

2- تکمیل ثبت نام:

           انجام این مرحله در ادارات پست و یا دفاتر پیشخوان منتخب تهران مبلغ 84000 ریال(هشت هزار و چهارصد تومان)بابت کارمزد تکمیل ثبت نام و گرفتن عکس زنده، هزینه در بر دارد.

            انجام این مرحله اگر توسط اداره ثبت احوال صورت پذیرد هزینه ای نداشته و  فقط  گرفتن عکس زنده(فایل عکس بروز) توسط عکاسی های مجاز که برروی سی دی رایت می گردد هزینه خواهد داشت.

3- هزینه صدور کارت هوشمند ملی(تعرفه قانونی واریزی به حساب خزانه ملی) :

           در صورت صدور کارت هوشمند ملی برای بار اول(کسانی که کارت ملی ندارند) یا ارائه کارت شناسایی قدیمی، مبلغ 172000 (پانزده هزار تومان)

منبع

۹۴/۱۱/۲۶

نظرات  (۹)

۲۸ بهمن ۹۴ ، ۱۷:۳۴ علی شهبازی
سلام : لطفا" اگرممکن است سایت ثبت نام کارت ملی را بازکنید؟ متشکرم
آخرش نوشتید:
مبلغ 172000 (پانزده هزار تومان) !!
لطفا اصلاح کنید.
اطلاعات شخصی را وارد میکنم بعداز فشردن دکمه ثبت مینویسه شما واجد شرایط ثبت نام نیستید من متولد 1362 هستم به نظر شما دلیلش چیه؟
خاک برسرتان بااین سایتتان که می نویسه واجدشرایط نیستید.شمابایددرهمان قرن بوق می ماندیدو...
۱۲ اسفند ۹۴ ، ۲۲:۰۸ روح اله جان علی پور
سلام خسته نباشی خدمت همه مدیران وهمکاران .من فتکوپی دادم به کافی نت وپول راپرداخت کردم برای ثبت نام کارت ملی ولی ظاهرن سایت شهرستان بهبهان بسته است وخواستم ببینم چه موقع راه اندازی میشود باتشکر ازشما ...
خاک تو سرتون با این سایت به اصطلاح مدرن (خدمات الکترونیکی تو تیران همینه !)

سلام تواستان سیستان وبلوچستان خرتوخره رفتم یک جاکه عکاسی بود وزده بود ثبت نام هوشمند کارت ملی براخودم وخانمم نفری 400 هزارتومن جمعا هشت هزار گرفت بازامروز زنگ زده که براثبت نام نوزده هزاردیگه بیار واقعااین مبالغ قانونیه یا نه ا
راستش من هر چقدر سعی کردم و نیم ساعت بالا و پایین رفتن در این سایت آخرش نفهمیدم چطور میشه ثبت نام اولیه را چجوری انجام دهم و یا شاید سایت ثبت نام بسته است! خوب, با فونتی واضح بنویسید که فعلا انجام نمیشود, اگر اینطور است.
سلام
من مراحل ثبت اطلاعات را انجام داد ولی هر کاری میکنم جهت نوبت و واریز پول ارور میزنه لطفا راهنمایی فرمایید