وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص شرایطی که کم توانان جسمی بتوانند گواهینامه رانندگی دریافت کنند، گفت: لایحه گواهینامه برای معلولانی که از وسایل چهار چرخ موتور برقی استفاده می کنند برای بررسی بیشتر به صحن مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.
 
ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با تین نیوز، تصریح کرد: مقدمات ارائه لایحه داشتن گواهینامه برای افراد کم توانی که از انواع وسایل موتوری چهار چرخ از جمله ویلچر و موتورسیکلت های برقی، فراهم شده و به زودی از سوی هیئت وزیران برای بررسی به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

این اظهار نظر نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در حالی صورت می گیرد که سال ها از نیاز معلولان به جابجایی به صورت انفرادی می گذرد و حضور آنان در مراکز آموزش رانندگی همواره با مشکلات جدی روبرو بوده به گونه ای که کمترین اشاره ای به کم توانی آنان را راهی کمیسیون های ویژه خواهد کرد. ماه ها تعویق ثمره این صداقت در گفتار می تواند باشد.

 صد البته کار به اینجا ختم نشده و فرد دارای نقص ظاهری جسمی باید اثبات کند که صلاحیت جسمی برای رانندگی را داشته و از عهده رانندگی در معابر بر می آید. به‌طور کلی روندی معقول و منطقی است، اما مشکل اصلی در اجرای این فرآیند نفس گیر و زمان بر است که باید فکری به حال آن کرد.
 
در مراحل ابتدایی کار فرقی میان افراد سالم و کم توان دیده نمی شود و قصه زمانی شکل مشکل به خود می گیرد که  فرد باید در ادامه کار، به بیمارستان مورد اعتماد و اعلام پلیس مراجعه کند تا صلاحیت‌های جسمی‌ او، مورد تائید پزشک متخصص قرار گیرد که ساعت ها این افراد را پشت مطب پزشک معطل می گذارد. مراجعه به شهرک آزمایش برای تائید نهایی را نباید دور از نگاه تیز بین قرار داد زیرا در این مرحله است که چند صد متر پیاده روی انتظار عزیزان کم توان را می کشد که برای هر فرد سالمی نیز با مشقت همراه است.
 
بر این اساس و فرآیند بوروکراسی در ایران، این کارها قطعا چند هفته ای وقت نیاز دارد اما ظاهرا ارزش استقلال پس از آن بیش از اینها می تواند باشد که معلولان را تا پایان همراهی می کند.

جای این پرسش اینجاست که چرا با وجود این همه مشکل در دریافت گواهینامه رانندگی کم توانان باید شاهد تاخیر چندین ساله در ارائه لایحه داشتن گواهینامه رانندگی معلولان باشیم؟ آیا معلولان تازه به این کشور وارد شده اند و یا نزدیک شدن به انتخابات مجلس جدید باعث چنین اتفاقی در واپسین روزهای مجلس نهم شده است؟