وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

رییس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح در پاسخ به اینکه خرید و فروش سهام بازنشستگان امین توان آفرین ساز از چه زمانی آغاز و چه زمانی پایان می‌یابد، گفت: این سامانه در تاریخ 11 مهرماه و همزمان با عید سعید غدیر به صورت آزمایشی برای مدت دو هفته در استان‌های قم و مرکزی اجرا می‌شود و پس از آن از تاریخ 25 مهرماه 94 در سراسر کشور راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه به تبیین جزییات «سهام امین توان آفرین ساز» پرداخت و گفت: این سهام به چند گروه از بازنشستگان تعلق می‌گیرد. گروه اول بازنشستگانی کسانی هستند که بخشی از مطالباتشان بابت اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت نشده است. گروه دوم بازنشستگان پیش از سال 79 هستند که هنوز پاداش پایان خدمت خود را به صورت کامل دریافت نکرده‌اند و گروه سوم هم اعضای موسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح به میزان پس‌انداز حاصل از پرداخت حق عضویت‌شان تا تاریخ 92.07.30 هستند.

رییس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح در پاسخ به اینکه چرا به جای مطالبات بازنشستگان به آنها سهام واگذار شده، گفت: سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح طی 4 سال گذشته با تلاشی مضاعف، پرداخت مطالبات بازنشستگان نیروهای مسلح بابت قانون مدیریت کشوری و پاداش پایان خدمت قبل از 79 را مورد اهتمام قرار داده و در طول سال‌های 90 و 91 بیش از 1800 میلیارد تومان از این مطالبات با فروش بخشی از این دارایی‌ها از جمله «سهام در اختیار» را به صورت نقدی پرداخت نمود.

گودرزی افزود: برابر تدابیر اتخاذ شده در سال 92 با توجه به باقی ماندن بخش محدودی از این مطالبات و به منظور ایجاد زمینه لازم برای مشارکت بازنشستگان نیروهای مسلح در بازار سرمایه مقرر شد معادل باقیمانده این مطالبات از سهام شرکت امین توان آفرین‌ساز به ارزش هر سهم 1000 ریال واگذار شود. دقیقا به همین دلیل بنا شد این امکان فراهم گردد تا بازنشستگان علاوه بر طلبی که داشته‌اند از امتیاز تخفیف 1600 سهم نیز استفاده کنند. ضمنا به منظور ترغیب بیشتر این افراد شرایط اقساطی برای پرداخت این سهام در نظر گرفته شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا واگذاری سهام نفعی برای بازنشستگان و مستمری بگیران داشته است یا خیر؟ گفت: شرکت امین توان آفرین ساز به منظور واگذاری و مدیریت این سهام به بازنشستگان نیروهای مسلح با سرمایه‌ای معادل هزار میلیارد تومان به ثبت رسیده است که حدود 30 درصد سهام آن به میزان مجموع طلب و سایر واگذاری‌های بازنشستگان و مستمری بگیران نیروهای مسلح، به آنان تعلق دارد.

وی تصریح کرد: این شرکت با هدف انجام امور کارشناسی توسط متخصصان حوزه بازار سرمایه و در نتیجه خلق سود معقول و مستند برای سرمایه‌های سهام داران خود در جامعه بازنشستگان نیروهای مسلح هستند، تاسیس شد و این شرکت برای تحقق این هدف در شرکت‌های معتبر حاضر در بورس اوراق بهادار سرمایه گذاری می‌کند و به این ترتیب سهام داران خود را از منافع حاصل از این سرمایه گذاری‌ها بهره مند می‌سازند.

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح درباره سود حاصل از این سرمایه‌ها گفت: در مجمع عمومی سال مالی 92 به هر سهم شرکت 250 ریال سود نقدی اختصاص پیدا کرد که این رقم در نیمه دوم سال 93 از طریق فیش حقوقی به حساب بازنشستگانی که برای دریافت سهام ثبت نام کرده و برگه سهام داشتند واریز شد. برای سال مالی 93 نیز به هر سهم 295 ریال سود تعلق گرفته که در نیمه دوم سال 94 به فیش حقوقی سهامداران واریز خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: در مجموع طبق بررسی‌های انجام شده سهام شرکت امین توان آفرین ساز در دوره دو ساله اخیر با احتساب سودهای پرداختی تاکنون بیش از 124 درصد بازدهی داشته است.

وی در پاسخ به این پرسش که آن دسته از بازنشستگان که سهام شرکت به آنها تعلق گرفته اما تا کنون ثبت نام نکرده و برگه سهام خود را دریافت نکرده‌اند برای ثبت نام به کجا باید مراجعه کنند و چه مدارکی به همراه داشته باشند؟ گفت: به منظور واگذاری سهام بازنشستگان و مستمری بگیران از آنها خواسته شد برای ثبت نام و دریافت برگ سهام خود به سایت ساتا و بعد از تعیین نوبت به دفاتر خدمات الکترونیک ساتا مراجعه کنند. خوشبختانه تاکنون نزدیک 70 درصد سهام داران با مراجعه به این دفاتر برگه سهام خود را دریافت کرده و از مزایای آن نیز بهره مند شده‌اند.

گودرزی افزود:‌ بازنشستگان و مستمری بگیران قبل از آبان 92 که تا کنون ثبت نام نکرده و برگه سهام خود را دریافت نکرده‌اند می‌توانند شخصا با مراجعه به سایت ساتا میزان سهامی که به آنها تعلق می‌گیرد را ملاحظه و طبق راهنمایی سایت ثبت نام خود را تکمیل کنند و موعد دریافت برگ موقت سهام خود را پس از تایید نهایی مشخص و برای دریافت برگه موقت سهام به دفتر انتخابی خدمات الکترونیک ساتا مراجعه کنند.

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح درباره امکان خرید و فروش سهام این شرکت گفت: یکی از مطالبات بر حقی که بازنشستگان و مستمری بگیران داشته‌اند امکان خرید و فروش سهام‌ها بوده است اگر هم ما در ساتا تا به امروز تلاش کرده‌ایم و شرایط دریافت این مطالبات را به صورت سهام برای بازنشستگان فراهم کرده‌ایم تنها هدفمان ایجاد سود مضاعف و جلوگیری از هدر رفت این سرمایه در مدت کوتاه بوده است وگرنه جای شکی نیست که سرانجام این خود سهامدار یا بازنشسته است که باید راجع به سرمایه خود و خرید یا فروش سهامش تصمیم بگیرد. اکنون سامانه الکترونیکی خرید و فروش سهام شرکت طراحی و آماده عملیاتی شدن است و با راه اندازی آن بازنشستگان به آسانی می‌توانند این سهام را با قیمت روز خریداری کرده و یا به فروش برسانند.

وی درباره مدارک لازم برای فروش این سهام گفت: بازنشستگان و مستمری بگیران که برای دریافت سهام امین توان آفرین ساز ثبت نام کرده و برگه سهام خود را دریافت کرده‌اند در صورت تمایل به خرید و فروش این سهام در حال حاضر باید با همراه داشتن مدارک شناسایی کامل (کارت ملی، فیش حقوقی و یا وکالت نامه رسمی نماینده قانونی) و همچنین اصل برگه دائم و یا موقت سهام به دفاتر خدمات الکترونیک ساتا مراجعه کنند.

وی افزود:‌ با توجه به اینکه فروش سهام صرفا با داشتن برگه سهام میسر است. بنابراین آن تعداد از بازنشستگان قبل از آبان 92 که تا کنون نسبت به ثبت نام و دریافت برگه سهام خود مبادرت نکرده‌اند توصیه می‌شود هرچه سریعتر طبق روشهایی که گفته شد این کار را انجام دهند.

پایانی برای زمان این خرید و فروش‌ها وجود ندارد و با راه اندازی سامانه در هر زمان این امکان برای سهام داران وجود دارد که خرید و فروش انجام دهند.

گودرزی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه دریافت وجه سهام فروخته شده گفت: بازنشستگان و مستمری بگیرانی که نسبت به فروش سهام خود اقدام می‌کنند وجه قطعی حاصل از فروش سهام را حداکثر همراه با حقوق ماه بعد دریافت خواهند کرد. ارزش هر سهم به شکل روزانه محاسبه می‌شود و در سایت شرکت امین توان آفرین ساز قابل مشاهده است.

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح با بیان اینکه با راه اندازی سامانه خرید و فروش کلیه بازنشستگان و مستمری بگیران بعد از آبان 92 نیز این امکان را خواهند داشت تا با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک و همراه داشتن کارت ملی و فیش حقوقی خود نسبت به خرید سهام تا سقف معین و اعلام شده به دفاتر اقدام کنند گفت: بازنشستگان توجه داشته باشند خرید سهام به صورت نقدی و پرداخت از طریق ایستگاه‌های کارت خوان مستقر در دفاتر بوده و ضمنا میزان سهام قابل عرضه برای فروش محدود است.

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح در پاسخ به اینکه چنانچه بازنشستگان سهام دار فوت شده باشند وضعیت سهام آنها چگونه خواهد شد، گفت: با راه اندازی سامانه خرید و فروش، وراث می‌توانند پس از طی فرایند صدور گواهی واریز مالیات بر ارث با همراه داشتن مدارک لازم به نمایندگان موسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح مستقر در ادارات ساتای استان مربوطه مراجعه و مطالبات خود بابت سهام متوفی را به ارزش روز دریافت کنند. بدیهی است در هنگام تسویه مطالبات باقیمانده وام مربوط به سهام اقساطی به صورت یکسان کسر خواهد شد.

انتهای پیام