وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ایجاد و استقرار دفاتر پیشخوان خدمات دولت الکترونیک در سطح شهر مشهد و دیگر شهرستان های استان را از جمله مواردی دانست که باید با سرعت بیشتری دنبال شود.سید محسن صادقی در دیدار با مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی اظهار داشت: نقش کلیدی آمار و اطلاعات به عنوان پیش نیاز تمامی تصمیم‌گیری‌ها، سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: این نقش در عصر اطلاعات به قدری بدیهی است که نظام آماری کشورها و حجم و کیفیت بانک‌های اطلاعاتی آنها، نه تنها یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی به شمار می‌رود، بلکه متقابلا نیز سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بدون داشتن آمار صحیح، دقیق و به‌هنگام ممکن نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اهمیت استفاده از اطلاعات آماری در برنامه‌ریزی‌ها، اعم از تعیین اهداف و خط مشی‌ها و سیاستگذاری‌ها، گفت: این اهمیت در اندازه‌ای ست که اکنون کارشناسان، بسیاری اطلاعات آماری را زیربنای برنامه‌ریزی به‌شمار می‌آورند و ایجاد یک نظام کارآمد و موثر در تولید و عرضه آمار را از الزامات اولیه و ضروری در برنامه‌ریزی‌ها می‌دانند.

وی در ادامه، با بیان این‌که ثبت احوال جایگاه حاکمیتی و زیرساختی دارد، ساماندهی نظام برنامه‌ریزی و اجرای مطلوب سیاست‌های دولت در عرصه‌های مهم اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را منوط به استفاده صحیح از آمار دقیق، صحیح و به‌روز ثبت احوال دانست.

صادقی تاکید کرد: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه با دقت و صحت در کوتاه‌ترین زمان و تحلیل آن و همچنین استفاده از روش‌های نوین و تجهیزات الکترونیکی برای به‌روز رسانی اطلاعات، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به تحولات جمعیتی و تغییر هرم سنی جامعه از جوانی به سالمندی و شکل‌گیری پایگاه نظام جامع مکانیزه ثبت احوال در کشور، توجه جدی به پالایش و به‌هنگام سازی داده‌ها با هدف ایجاد آرشیو الکترونیکی اسناد را ضروری توصیف کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی برنامه‌های ثبت احوال را در راستای گسترش دولت الکترونیک دانست و گفت: با اجرایی شدن پروژه کارت ملی هوشمند و فراهم شدن زیر ساخت‌های استفاده از آن در سایر دستگاه‌های اجرایی، دولت الکترونیک محقق و زمینه خدمات‌رسانی بهتر و مطلو‌ب‌تر به مردم فراهم می‌شود.

صادقی ایجاد و استقرار دفاتر پیشخوان خدمات دولت الکترونیک در سطح شهر مشهد و دیگر شهرستان های استان را از جمله مواردی دانست که باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان این که هم اکنون 97.5 درصد از ولادت های استان در مهلت قانونی 15 روزه ثبت می شود؛ تاکید کرد: تا پایان سال این رقم باید به 100 درصد ارتقا یابد.