وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

ثبت نام حج سال 1396

سایت ثبت نام حج سال 96

آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به دعوتنامه وزیرحج عربستان
نماینده ولی فقیه در امور حج: مقرر شده مقدمات لازم برای شرکت در مذاکرات دو جانبه با مسئولان حج عربستان در باره حج سال 1396 فراهم شود
در مذاکرات با طرف مقابل خواسته های ایران ازجمله امور مربوط به پیگیری حقوق شهدای مسجد الحرام و منا مطرح خواهد شد
امیدواریم زمینه برای انجام حجی باشکوه و عزتمند، همراه با آرامش و امنیت زائران فراهم شود

نماینده ولی فقیه در امور حج از دریافت دعوتنامه رسمی عربستان برای حج خبر داد و گفت: مقدمات لازم برای شرکت در مذاکرات دو جانبه با مسؤولان حج عربستان فراهم می‌شود.
به گزارش ایسنا، در نشست امروز (دوشنبه، ۲۰ دی‌ماه) شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر تشکیل شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌که دعوتنامه عربستان برای برگزاری دیدارها و مذاکرات دو جانبه درباره حج ۹۶ به‌صورت رسمی دریافت شده است، اظهار کرد: متن این دعوتنامه با دعوتنامه‌های گذشته خیلی تفاوت ندارد و با توجه به محورهای مورد نظر، جمهوری اسلامی ایران در روزهای آینده پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.
او لزوم سرعت بخشیدن به فعالیت کمیته‌های کارشناسی برای مشخص کردن محورهای مذاکرات و نکات مورد نظر برای حج‌گزاری زائران ایرانی را خواستار شد و گفت: تمام امور مرتبط با حج از جمله اسکان، تغذیه، امور پزشکی، حمل و نقل و امنیت حجاج، مسایل بانکی و کنسولی و ... باید سریعا کارشناسی و راهکار مناسب اندیشیده شود.
در این نشست، حمید محمدی ـ سرپرست سازمان حج و زیارت ـ و مدیران بخش‌های مختلف این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری به بیان نقطه نظرات خود درباره‌ی مشکلات اجرایی حج و انتظاراتی که باید در مذاکرات دوطرف مطرح شود، پرداختند و تاکید کردند که برای اعزام زائران ایرانی به حج ۹۶ باید مقدمات لازم در ایران و عربستان فراهم شود و با توجه به قطع روابط دو کشور و فرصت باقی‌مانده، عربستان باید در مواردی که به این کشور مربوط است، همکاری کند.
قاضی‌عسکر در ادامه، از مسؤولان حوزه‌های مختلف در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری درخواست کرد که اجرایی کردن محورهای ستادی را در برنامه‌ی خود قرار دهند و درباره نحوه ثبت نام از زائران با توجه به ملاحظاتی که وجود دارد، سیاست‌گذاری کنند.
فرهاد پرورش ـ مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  ـ نیز درباره‌ی آمادگی‌ها و تمهیدات این شرکت برای پروازهای حج، گزارشی ارائه کرد و قرار شد محورهای مورد نظر هواپیمایی جمع‌بندی و به سازمان حج ارائه شود.
سرپرست حجاج ایرانی سپس با اشاره به این‌که هیأت ایرانی برای مذاکره به عربستان اعزام خواهد شد، تاکید کرد: در مذاکرات با طرف مقابل، خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله امور مربوط به شهدای مسجدالحرام و منا مطرح خواهد شد و امیدواریم زمینه برای انجام حجی باشکوه، عزتمند همراه با آرامش و امنیت زائران فراهم شود.
قاضی‌عسکر همچنین در آغاز این جلسه در سخنانی با عرض تسلیت به‌مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه (س) و درگذشت غیرمترقبه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، وجود این مجاهد خستگی‌ناپذیر را برای مردم، انقلاب و نظام پربرکت توصیف کرد.
او سابقه آشنایی خود با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به قبل از انقلاب مربوط دانست و با اشاره به این‌که توانایی‌های ایشان در همه زمینه‌ها برجسته بود، اظهار کرد: کسانی که با این یار و یاور رهبری مانوس بودند، هوش، زکاوت، سیاستمداری و مدیریت ایشان را به خوبی درمی‌یافتند.
وی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عین حالی‌ که سیاستمداری قوی و زیرک بود، از عواطف والای انسانی بهره‌مند بود و قبل از انقلاب پشتوانه‌ای قوی برای زندانیان سیاسی و خانواده آن‌ها به‌شمار می‌آمد.
قاضی‌عسکر ارتباط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با امام راحل (ره) را ویژه و خاص توصیف کرد و با اشاره این‌که امام راحل به ایشان اهتمام خاصی داشت، افزود: این یار دیرین و صادق انقلاب از عنفوان جوانی با امام پیوند خورد و شخصیتش در کنار امام شکل گرفت و افکار انقلابی و سیستمی در ذهن‌اش در دهه ۴۰ شکل گرفت.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌که به اذعان کارشناسان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بحث‌های اقتصادی بسیار دقیق بود، اضافه کرد: ایشان فردی برنامه‌ریز و آینده‌نگر و در سطح بین‌الملل نیز به‌عنوان یک شخصیت سیاستمدار مورد قبول بود.
منبع: ایرنا