وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

به گزارش دفاتر الکترونیک ایران: اگر شماهم جزو سربازانی هستید که از دوران ترک خدمت سربازیتان به هر علتی هشت سال میگذرد میتوانید طبق قانون زیر برای خرید سربازی اقدام کنید. البته این منوط به فراخوان نظام وظیفه ناجا هستش:

در بند ب از تبصره ۳ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ به دولت اجازه داده شده تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت‌سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به‌صورت نقد و اقساط تا پایان ۱۳۹۵ معاف کند.
طبق این بند میزان جریمه مشمولان غائب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه به شرح جدول زیر است:
مدرک تحصیلی پایه ریالی جریمه مشمولان غائب
زیردیپلم ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
دیپلم ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
فوق دیپلم ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
لیسانس ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
فوق لیسانس ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
دکترای پزشکی ۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
دکترای غیرپزشکی ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
در این بند همچنین توضیحاتی به عنوان مشخص کننده ضوابط اعمال جریمه و تخفیف برای مبالغ فوق در نظر گرفته شده است که طبق قانون عبارتند از:
۱- به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ده‌درصد (۱۰%) به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش‌ماه، یکسال محسوب می‌شود.
۲- برای مشمولان متأهل، پنج‌درصد(۵%) و برای مشمولان دارای فرزند نیز به‌ازای هر فرزند، پنج‌درصد(۵%) از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.
به بیان دیگر همانطور که از مواد فوق استنباط می شود قانون گذار، حد سنی یا شرایط سنی برای استفاده کننده از این قانون در نظر نگرفته و مشمولان این قانون می توانند بدون در نظر گرفتن شرط سنی در گروه های پایه تحصیلی نسبت به استفاده از قانون اقدام کنند.
منبع: خبر آنلاین
۹۵/۱۰/۰۵