وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،سردار تقی مهری پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا  اظهار داشت: از طریق سایت راهور 120 این زمینه فراهم است که همه مردم به میزان جرائم خود دسترسی داشته باشند؛ همچنین از طریق پیامک نیز به رانندگان اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان این مطلب که این امکان در سایت راهور 120 مهیاست که رانندگان بتوانند هر مبلغی را که در دسترس‌شان است برای کاهش میزان بدهی جرائم راهنمایی و رانندگی خود پرداخت کنند، اعلام کرد: اگر خودرویی بیش از یک میلیون تومان بدهی داشته باشد، در سامانه پلیس تحت مراقبت قرار می‌گیرد و توسط پلیس متوقف، به پارکینگ هدایت شده و پس از مفاصا حساب می‌تواند خودرو را از پارکینگ خارج کند.
 
وی به رانندگان توصیه کرد که میزان بدهی خود در مورد جرائم رانندگی را از طریق مراجعه به سایت راهور 120 جویا شده و یا با سامانه پیامکی 1101202020 میزان بدهی خود را جویا شوند.
 
عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور در خصوص تهیه زیرساخت‌ها در جاده‌های درون و برون‌شهری اظهار داشت: تهیه زیرساخت‌ها در داخل شهرها به عهده شهرداری و در بیرون شهرها به عهده وزارت راه و شهرسازی است.
 
سردار مهری با بیان این مطلب که میزان رقم جرائم راهنمایی و رانندگی اعمال‌شده در سال جاری حدود 9 درصد افزایش داشته است، اعلام کرد: پلیس پیشنهادی برای بخشش جریمه‌ها نداده، اگر قرار باشد بخششی صورت گیرد باید مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای داشته و ابلاغ کند.
 
وی در خصوص اعتراض به جرایم اعمال‌شده توسط دوربین‌ها، گفت: اگر فردی نسبت به جریمه‌ای که توسط دوربین اعمال شده، اعتراض دارد، باید به پلیس +10مراجعه کند که به واسطه این مراجعه در سایت اجرائیات پلیس راهور وارد شده و ظرف مدت 24 ساعت پاسخ خود را دریافت می‌کند؛ اگر از پاسخ قانع نشد به واحد رسیدگی‌کننده که مسئول آن یک قاضی است مراجعه کند.
 
پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خصوص کنترل، نظارت و صحت‌عمل کارکنان پلیس راهور اعلام کرد: پلیس برای این نظارت از دادرسان محسوس و غیرمحسوس استفاده می‌کند؛ اگر مأموری عمدا جریمه‌ای را به‌ناحق اعمال کرده باشد جرم بوده و به مرجع قضایی معرفی می‌شود
 
عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور در خصوص نحوه تعویض پلاک خودروها گفت: برابر آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی و قانون رسیدگی به تخلفات برای تعویض پلاک باید به مراکز شماره گذاری مراجعه شود؛ چراکه اگر قبل از مراجعه به مراکز شماره گذاری افراد به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند، مشکلاتی برایشان پیش می‌آید که یکی از این موارد می‌تواند اصالت خودرو باشد.
 
سردار مهری به مشکلاتی در زمینه خودروهای دو تکه، داشتن بدهی، سرقتی بودن خودرو و عدم احساس اصالت خودرو اشاره کرد و گفت: قبل از هر اقدامی باید فروشنده و خریدار در مراکز شماره گذاری پلیس حضور یابند تا اصالت خودرو احراز شود؛ به‌صورت وکالتی نیز این کار را انجام ندهند؛ چراکه مواردی داشته‌ایم که مراجعه نشده و تمام نمرات منفی و جرائم برای صاحب اصلی اعلام شده است.
 
وی در خصوص فاقد پلاک بودن برخی اتوبوس‌های بی آر تی اظهار داشت: همه وسایل نقلیه متحرک باید دارای پلاک باشند و اگر فاقد پلاک باشند، تخلف صورت گرفته است؛ فقط استثنا برای خودروهای نیروهای مسلح و وزارت دفاع است که ستاد کل نیز تعیین کرده که خودروهای نیروی‌های مسلح نیز باید پلاک ملی داشته باشند.
 
منبع:فارس

۹۴/۱۱/۲۴