وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات
سیستم کنترل مکانیزه پارک با هدف کنترل پارک‌های حاشیه‌ای و نظارت بر تمامی محل‌های غیرمجاز و پارک دوبله طراحی شده که شامل مکانیزم‌های زیر است:
خودروی کنترل مکانیزه، ایست سنج، تگ آدرس، پارکومتر و مرکز دریافت پیام پیش‌خرید پارک. 
 پارک مکانیزه
براین اساس دوربین وظیفه تشخیص و خواندن پلاک، تعیین آدرس، ثبت ساعات ورود و خروج خودرو، GPS موقعیت‌یاب خودرو، PC پردازش و ذخیره اطلاعات دریافتی، تگ آدرس، تعریف آدرس محل پارک، ایست‌سنج، ثبت و ارسال ساعات ورود و خروج خودرو و سرور مرکزی وظیفه پردازش و داده‌های خودرو، پارکومتر و خدمات موبایل پارک و همچنین معرفی خودروها جهت اعمال قانون یا اخذ عوارض پارک را دارند. در این زمینه خودروی کنترل مکانیزه با یک سرعت متناسب اقدام به حرکت در محورها کرده و با کمک دوربین اقدام به قرائت پلاک و عکس‌برداری از خودروها می‌کند. به طور خلاصه می‌توان تخلفات پارک ساکن را که توسط سیستم کنترل مکانیزه پارک سنجیده می‌شود به توقف در محل‌های ایستادن ممنوع و ایستادن مطلقاً ممنوع، ایستادن در حریم عابر پیاده، حریم چهارراه، حریم تونل و حریم پل، ایستادن غیرمجاز در ایستگاه‌های اتوبوس، BRT، تاکسی، مترو، محل تخلیه زباله، محل شیر آتش‌نشانی، پارک معلولان، محل تخلیه بار، حمل و بارگیری، توقف دوبله و ایستادن در محل پارکومتر دسته‌بندی کرد که با ثبت اطلاعات و پس از صدور برگ جریمه اطلاعات تخلف توسط پیامک به دارندگان خودروها همراه با کد رهگیری ارسال خواهد شد. 
‌    
 
کاهش خطا با سیستم مکانیزه کنترل پارک خودرو
 
سیستم کنترل پارک خودرویی با یک خودرو به طور متوسط وظیفه ۱۵۰ پلیس پیاده را به صورت خودکار انجام می‌دهد که از مزیت‌های آن می‌توان به کمتر شدن ترافیک، مدیریت و استفاده عادلانه از محل‌های پارک، فرهنگ‌سازی رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، یافتن خودروهای سرقت شده، صرفه‌جویی در استفاده از نیروهای پلیس، حذف پارکبان و. . . اشاره کرد. 
 
در این زمینه سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مراسم رونمایی از این خودرو، دقت و سرعت بالا، رضایت‌مندی مردم و کاهش خطای انسانی را از جمله مزایای این خودرو عنوان کرد و گفت: اگر اهداف پلیس راهور توسط این خودرو محقق شود، خودروی کنترل مکانیزه پارک حاشیه‌ای به تولید انبوه خواهد رسید.   با این حال خودرو مکانیزه کنترل فضای پارک حاشیه‌ای هم اکنون به صورت طرح پایلوت در یکی از خیابان‌های تهران فعالیت خود را آغاز کرده است.  هر چند روند کنترل پارک‌های حاشیه‌ای در حال مکانیزه شدن است ولی کمبود فضاهای توقف و پارکینگ در جای جای شهر و کلانشهرها همچنان به عنوان یک معضل مشکلات بسیاری را برای شهر و شهروندان و رانندگان ایجاد کرده است و تا زمانی که فکر اساسی برای تأمین پارکینگ و احداث پارکینگ در مراکز پرتردد صورت نگیرد مشکل جای پارک به عنوان یک معضل ترافیک پا برجا خواهد ماند. براین اساس لازم است تا دستگاه‌های تصمیم‌گیری در کنار اخذ عوارض پارک حاشیه‌ای فکر اساسی هم برای تأمین فضاهای توقف و پارک اتومبیل در نظر بگیرند تا علاوه بر حل مشکل پارک اتومبیل‌ها، صرفه‌جویی در هدر‌رفت زمان و سوخت هم صورت بگیرد؛ چراکه شهروندان حاضر به پرداخت عوارض و هزینه پارک هستند ولی در بیشتر مراکز مرکزی و پرتردد دیگر جای پارک و پارکینگ وجود ندارد.
rajanews.ir