وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

اسحاق جهانگیری شب گذشته در شورای اداری استان کرمان ، اذعان کرد: پایین آمدن بهای نفت برای ما غیرقابل پیش بینی بود که البته این مسئله در کنار مسائل اقتصادی به دلیل یکسری توطئه های سیاسی نیز رخ داده است.

معاون اول رئیس جمهور درآمد نفتی در سال ۹۰ را ۱۱۸ میلیارد دلار عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به کاهش بهای نفت درآمد نفتی طی سال جاری به شدت کاهش پیدا کرده و به حدود ۴۰ میلیارد دلار رسیده است.

جهانگیری با اشاره به لزوم صرفه جویی در همه بخش از سوی استان ها، تصریح کرد: بهای نفت به طور قطع بر روی بودجه تاثیر می گذارد.

بنا بر اعلام خبرگزاری مهر ، این مقام دولتی به بحث یارانه ها اشاره و تصریح کرد: کاهش بهای نفت در این زمینه نیز باعث به وجود آمدن عدم تعادل جدی می شود و باید تصمیماتی در خصوص آن اتخاذ شود  تا در سال ۹۴ شاهد سیر صعودی تورم نباشیم.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که دولت در لایحه بودجه سال آینده قیمت پایه نفت را ۷۲ دلار تعیین کرده است ولی محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس هم گفته است: رقم ۷۲ دلار برای هر بشکه نفت که دولت در لایحه بودجه ۹۴ پیش‌بینی کرده رقم بالایی است اما اینکه این رقم به ۶۵، ۶۲ یا ۶۰ برسد را باید مورد بحث قرار دهیم.

به نوسته سایت هم اندیشی ، این در حالی است که محمدباقر نوبخت که ریاست سازمان احیاشده مدیریت را بر عهده گرفته، هفته گذشته در خصوص قیمت نفت در لایحه بودجه و در پاسخ به این سؤال که برخی از کشورها مثل عربستان بودجه خود را با نفت ۶۰ دلار بسته‌اند، گفت: تعدادی از صاحب‌نظران نیز پیش‌بینی می‌کنند که قیمت نفت به‌طور متوسط در سال آینده ۸۰ دلار خواهد بود.

سخنگوی دولت سال گذشته نیز از تعیین قیمت پایه ۱۰۰ دلاری برای نفت در لایحه بودجه ۱۳۹۳ حمایت کرده و آن را کارشناسی می دانست اما از تابستان امسال قیمت نفت به زیر ۱۰۰ دلار سقوط کرد.

در کنار قیمت نفت ، قیمت ارز نیز در دومین بودجه دولت یازدهم دستخوش اظهارات است. به گفته وزیر اقتصاد و دارایی قیمت نفت در بودجه سال آینده، نسبت به گذشته ۳۰ دلار کاهش پیدا خواهد کرد. طیب نیا گفته است دولت قصد دارد تا کاملا به صورت محتاطانه قیمت نفت را پیش بینی کند که اگر مجددا قیمت نفت کاهش بیاید، بودجه دچار مشکل نشود. به گفته وی نرخ ارز نیز با همان قیمت قبلی یعنی ۲۶۵۰ تومان در بودجه لحاظ می شود.

به گزارش جهان، در حالی‌که محمدباقر نوبخت تاکید کرده که ما نمی‌توانیم نرخ برابری ریال و دلار را بیش از این تحمل کنیم، از نظر ما همین رقم موجود در بازار آزاد غیرمعتبر است و باید با مدیریت ارز شناور این رقم را کاهش دهیم، اما بانک مرکزی در تحلیلی به دلایل نوسان نرخ ارز در بازار اشاره کرده و در پاسخ به گزارش برخی رسانه‌ها، که نوسان دلار را حاصل اظهارات رییس کل بانک مرکزی، و نتیجه بازی ارزی بانک مرکزی با هدف تامین کسری بودجه و جبران کاهش درآمد نفت و کمبود منابع دولت ارزیابی کرده‌اند، اعلام کرده است که دغدغه بانک مرکزی کاهش نوسان نرخ دلار است و در عین‌حال از افزایش نرخ دلار تحت تاثیر تحولات بین‌المللی و شاخص‌های اقتصادی دفاع کرده است.

این نقطه‌نظرات نشان می‌دهد که در بدنه دولت، سیاست یکسانی در مورد تعیین نرخ ارز وجود ندارد و در‌صورتی‌که برخی مسوولان به‌دنبال کاهش نوسان نرخ ارز و کاهش نرخ دلار هستند اما بانک مرکزی که مسوول اصلی سیاست ارزی کشور است، افزایش تدریجی و متناسب با تحولات بین‌المللی و شاخص‌های اقتصادی را پذیرفته است.

بانک مرکزی، در تحلیل خود به افزایش قدرت خرید دلار در‌برابر سایر ارزها، و تحولات بین‌المللی اشاره کرده و تاکید دارد که وقتی قیمت سایر کالاها نوسان دارد نمی‌توان افزایش نرخ ارز را نپذیرفت.

در حالی که بارها دولت یازدهم ، دولت گذشته را به خاطر نوسانات بازار ارز نکوهش می کرد اما دکتر مرتضی ایمانی‌راد که در مهر۸۹ (زمانی‌که قیمت دلار در بازار آزاد ایران ۱۰۷۰تومان بود) از رشد شدید قیمت ارز در دو سال بعد از آن خبر داده بود، حالا می‌گوید دلار به‌سمت ۴۰۰۰‌تومانی شدن حرکت می‌کند. با این حال دلار، در ماه‌های باقیمانده از سال۹۳ و سال آینده یک روند افزایشی با شیب ملایم را تجربه می‌کند و خود را به‌تدریج به ۴۰۰۰‌تومان نزدیک می‌کند.

منبع:دانا