وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

وبلاگ (آموزش و محتوای همراه )

اطلاع از خدمات استعلامات پلیس+10

آخرین نظرات

به گزارش پایگاه خبری اعتبار به نقل از فارس، حسن ولی‌پور  در پاسخ به این سئوال که برخی از دستورالعمل بانک مرکزی برای توقف خرید و فروش مسکن مهر خبر می‌دهند، گفت: من هم پنج دقیقه پیش در خبرها از این مطلب مطلع شده‌ام، اما آن چه که می‌توانم با قاطعیت از آن صحبت کنم این است که وزارت راه و شهرسازی دستورالعمل خرید و فروش مسکن مهر را به ما و سایر شهرهای جدید ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: باید وزارت راه و شهرسازی در این خصوص اظهار نظر کند و من قصد ندارم در این باره اظهار نظر کنم.

ولی‌پور با تاکید بر اینکه اظهار نظر در این باره در حوزه اختیارات من نیست، گفت: بنابراین باید دید نظر وزارت راه و شهرسازی در خصوص توقف یا مخالفت بانک مرکزی با خرید و فروش مسکن مهر چیست، در روش‌ها و دستورالعملی که از سوی وزارت راه و شهرسازی برای خرید و فروش مسکن مهر به ما ابلاغ شده به طور مشخص به تمام موارد پرداخته شده است.

مدیرعامل شهر جدید پردیس اضافه کرد: در این دستورالعمل دارندگان مسکن مهر که نام آنها در سامانه ثبت شده اگر قصد فروش واحد خود را دارند باید به شرکت عمران مراجعه و درخواست این اقدام را انجام و مدارک لازم را ارائه کنند.

در حالیکه گفته می شود بانک مرکزی مخالف خرید و فروش مسکن مهر است پیشتر مهدی هدایت مدیرکل سابق حقوقی و املاک شرکت عمران شهرهای جدید ایران از فراهم شدن کامل زیرساخت‌های نقل و انتقال مسکن مهر خبر داده و گفته بود: با توجه به مهیا شدن سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، معامله مسکن مهر فقط در شرکت عمران انجام می‌شود.

به گفته وی، با سیستم جدید دیگر کسی نمی‌تواند واحد خود را به چند نفر بفروشد و برای خریداران و وزارت راه و شهرسازی گرفتاری ایجاد کند. برخی بنگاه‌های املاک برای یک واحد مسکن مهر که مثلا 50میلیون تومان ارزش دارد را با پیشنهاد قیمت 20میلیونی به مالک آن می‌دهند با این بهانه که معامله غیرقانونی است و واحد بیش از این رقم (20میلیون تومان) ارزش ندارد.

وی یکی از مزیت‌های بخشنامه جدید نقل‌وانتقال مسکن مهر را خرید و فروش به قیمت واقعی آن دانسته و گفته بود: برخی از پروژه‌های مسکن مهر به مرحله تزریق آورده رسیده‌اند و برخی متقاضیان توان تکمیل آن‌ را ندارند و به همین دلیل تمایل به فروش واحد را دارند که با سیستم جدید امکانش فراهم شده است